loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

اولین چیزی که با شنیدن اسم سگ هاسکی به ذهن ما می آید چشمان نافذ و آبی و صورت سفید و سیاه اوست. اما این تصویر تنها تصویر درست از آنها نیست. اگر شما سگی از این نژاد دارید و یا درصدد به سرپرستی گرفتن ا

اکبر صباغی بازدید : 40 پنجشنبه 05 اسفند 1400 زمان : 21:34 نظرات (0)

اولین چیزی که با شنیدن اسم سگ هاسکی به ذهن ما می آید چشمان نافذ و آبی و صورت سفید و سیاه اوست.

اما این تصویر تنها تصویر درست از آنها نیست.

اگر شما سگی از این نژاد دارید و یا درصدد به سرپرستی گرفتن این نژاد هستید با ما همراه باشید تا هرآنچه که لازم است از آنها بدانید را برایتان بازگو کنیم.

تاریخچه سگ نژاد هاسکی

بعداز اینکه معادن طلا کشف شد،مردم برای گشتن به دنبال طلا نیاز به وسیله ای برای جابه جایی داشتند که این وسیله سورتمه بود و توسط سگ های در دل کوه میان برف و سرما کشیده می شد. به این سگ ها،سگ های سورتمه کش می گفتند. نژاد هاسکی یکی از پرطرفدارترین سگ های سورتمه کش بوده است.

نام هاسکی از ریشه اسکی می آید.و توسط اسکیموها بر روی این سگ ها گذاشته شده است‌. این نژاد دنبال سگ های اشپیتز هستند. زادگاه اصلی آنها چوکچی در شرق سیبری است. اما بعدها برای کشیدن سورتمه به آلاسکا برده شدند و از آن پس نژاد در بقیه نقاط جهان نیز پرورش یافت. اگر شما سگی از این نژاد دارید و روزی دیدید که دم خود را موقع خواب بر روی بینی حلقه می کند تعجب نکنید! شاید این عادت را از اجداد خود به ارث برده باشند که در هنگام خواب اینگونه هوایی که تنفس می کردنند را گرم نگه می داشتند.

مشخصات ظاهری سگ نژاد هاسکی

این نژاد چشمانی بادامی شکل،سر مثلثی و گوش های ایستاده دارد.

رنگ پوشش آن می تواند از مشکی تا سفید متغیر باشد.همچنین این نژاد در رنگ های نارنجی و طلایی نیز دیده می شوند.

رنگ چشمان آن نیز می تواند قهوه ای و یا آبی و یا هردو باشد! که به آن هتروکرومیا میگویند. (به این صورت که یک چشم آبی و چم دیگر قهوه ای است.)

معمولا در فصل بهار و پاییز دچار ریزش مو می شوند که باید به وسیله شانه فلزی موهای آنها را شانه کنید اما در بقیه فصل های سال نیازی به آراستن ندارند.

همانطور که گفته شد این سگ پرورش یافته برای نقاط بسیار سرد است و تا دمای ۶۰- درجه را نیز می تواند تحمل کند. بنابراین در فصل های بسیار گرم سال حتما باید در فضای خنک با کولر نگهداری شود‌. در غیر این صورت کلافه خواهد شد و ممکن است دست به خرابکاری بزند.

مشخصات ظاهری سگ نژاد هاسکی

ابعاد این نژاد متوسط است؛ وزن نر آنها از ۲۰ تا ۲۷ و وزن ماده آنها از ۱۶ تا ۲۳ کیلوگرم است.

قد سگ نر آنها از ۵۳ تا ۶۰ و قد ماده آنها ۵۱ تا ۵۷ سانتی متر است، طول عمر سگ های هاسکی معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ سال است.

تغذیه سگ نژاد هاسکی
بر خلاف تصور عموم این سگ غذای زیادی نمی خورد چرا که برای زندگی در شرایط سخت پروش داده شده است. عمده غذای او را باید تشکیل شده از گوشت باشد و ارزش غذایی بالایی داشته باشد.از آنجایی که اغلب این نژاد به غلات حساسیت دارند سعی کنید از رژیم غذایی بدون غلات استفاده کنید. و همچنین به نسبت فعالیتی که در طی روز انجام داده است به او غذا دهید تا انرژی مصرف کرده را به دست آورد. و همانطور که میدانید غذای آنها و بقیه نژادها باید متناسب با سن آنها باشد .مسلم است که یک توله هاسکی به اندازه یک هاسکی بالغ به غذا نیاز‌ ندارد.

بیماری های سگ نژاد هاسکی

این نژاد بیشتر در معرض بیماری های چشمی قرار می گیرد که رایج ترین آنها را باهم بررسی می کنیم:

ضعف شبکیه چشم:
نوعی بیماری که در آن سلول های چشم از بین میروند و منجر به کوری می شود.

نقض قرینه:
نوعی بیماری که در نتیجه تجمع چربی در ناحیه قرنیه به وجود می آید و درمانی هم برای آن وجود ندارد اما اختلالی هم در بینایی سگ ایجاد نمی کند. سگ های مونث بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

آب مروارید:
همانطور که می دانیم نوعی بیماری است که عدسی چشم را تحت تاثیر قرار می دهد و دید را برای سگ دشوار می کند و چشم های سگ در این بیماری ابری به نظر می رسند این بیماری در سن های بالا اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است که تمام بیماری های ذکر شده در صورت چکاپ دائمی و مداوم قابل تشخیص و پیشگیری هستند.و نکته بسیار مهم این است شما بدانید به عنوان یک سرپرست وظیفه مراقبت و نگهداری از همراه خود را بر دوش دارید و حتما باید با برنامه مشخص با دکتر دامپزشک در ارتباط باشید.

خصوصیات شخصیتی نژاد سگ هاسکی
آنها سریع و زیرک و علاقه مند به دویدن و فرار کردن هستند و این مسئله می تواند مشکل ساز باشد بنابراین هنگام گردش با این نژاد باید مواظب باشید تا ناخواسته و به قصد بازی شما را گم نکند.

هاسکی سگ باهوشی است اما آموزش به او را باید در سنین کمتر شروع کنید؛ بهترین زمان آن چهار ماهگی است.

خصوصیات شخصیتی نژاد سگ هاسکی

ممکن است شیطنت های آنها در ماه های اول زیاد باشد پس شما باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهید تا او رفتارهای مناسب را یاد بگیرد.توله هاسکی ها معمولا علاقه به جویدن اشیا دارند؛حتی ممکن است قلاده خود را بجوند و آن را پاره کنند پس شما باید این نکته را در نظر داشته باشید. همچنین این نژاد،خصوصا در کودکی علاقه زیادی به کندن زمین دارد به طوری که اگر او را در میان حصار های در زمین فرو رفته بگذارید ممکن است زمین را بکند و از میان حصارها خارج شود.

رفتار این نژاد بسیار دوستانه است، حالات روحی صاحبش را خیلی خوب درک می کند و خیلی زود اُخت می شود. سروصدای زیادی ندارد و خیلی اهل پارس کردن نیست بنابراین نمی تواند نقش سگ نگهبان را بازی کند. اما در عین حال نباید به هیچ عنوان او را در خانه تنها بگذارید چون این نژاد علاقه زیادی به بازی کردن و جنب و جوش دارد و بسیار پرانرژی است. بنابراین اگر شغل شما به گونه ای است که ساعت های زیادی را در بیرون از خانه صرف می کنید بهتر است از به سرپرستی گرفتن سگ هاسکی منصرف شوید.

این نژاد نمی تواند زندگی راحتی در آپارتمان داشته باشد و خلق و خوی آن بیشتر با محیط باز و طبیعت هماهنگی دارد. اما اگر او را در محیط آزاد می گذارید،دور آن فضا را به گونه ای که او احساس زندانی شدن نکند حصار بکشید چون این سگ همانطور که گفته شد عاشق دویدن است و ممکن است خانه را گم کند.

نژاد هاسکی به سه دسته ی سیبرین، آلاسکا و مالاموت تقسیم می شود.

نژاد سیبری اصلی ترین نژاد این سگ است؛ رنگ چشمان آن در بیشتر مواقع آبی است و پوشش آنها می تواند از سفید تا سیاه باشد، خطوطی زیبا در دور و میان چشم هایش دارد که معمولا او را از بقیه پسرعموهایش متمایز می کند.

نژاد آلاسکا پرورش یافته از نژاد سیبری است نسبت به نژاد سیبری بزرگتر،لاغرتر و مقاوم تر است ولی در کل تفاوت زیادی با نژاد سیبرین ندارد و مثل او باهوش و عاشق بازی کردن است؛ این نژاد بر روی چهره اش خط ندارد و معمولا سرش کاملا سفید و یکدست است، رنگ پوشش آن از خاکستری تا سفید است؛ همچین چشم های آنها اغلب تیره است.

تغذیه سگ نژاد هاسکی + خرید غذای هاسکی

غذای هاسکی سیبری باید کیفیت بالایی داشته و از گوشت واقعی باشد. از دادن غذا های ارزان قیمت، که معمولاً دارای افزودنی‌های کربوهیدرات‌دار هستند, به هاسکی خودداری کنید چرا که ارزش غذایی اندکی دارند. اکثر هاسکی ها به غلات حساسیت دارند بنابر این در صورت امکان از رژیم غذایی بدون غلات استفاده کنید. غذای تجاری مناسب برای سگ نژاد هاسکی را می‌توانید عمده پت شاپ های شیراز خریداری کنید. پت شاپ شیراز واقع در کلینیک دامپزشکی شیراز نیز دارای غذای خشک مخصوص هاسکی می باشد که می توانید از طریق تماس تلفنی اقدام به خرید غذای سگ هاسکی در شیراز نمایید.

اگر هاسکی شما در فعالیت بدنی سنگینی شرکت می‌کند برای او رژیم غذایی غنی از پروتئین فراهم کنید و اطمینان یابید که میزان کالری دریافتی او کافی باشد. نکته آخر اینکه بر اساس سن هاسکی به او غذا دهید، توله سگ هاسکی نیازهای غذایی متفاوتی نسبت به هاسکی بالغ دارد. نحوه ی مصرف غذاها را از راهنمای آنان مطالعه کرده و در صورت وجود هر گونه نگرانی و مشکل با دامپزشک مشورت کنید. دامپزشکان کلینیک دامپزشکی شیراز همواره آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. کافیست با ما تماس بگیرید تا دامپزشکان ما با شما صحبت کنندبرای خرید غذای سگ هاسکی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید.

خرید غذای هاسکی

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 225
  • بازدید ماه : 598
  • بازدید سال : 14,005
  • بازدید کلی : 103,343