loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

همۀ گربه‌های خانگی و ملوس، برای زندگی در کنار شما به وسایل و لوازم ضروری خاصی نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای این موجودات دوست‌داشتنی، خاک گربه است. خاک گربه معمولا در

اکبر صباغی بازدید : 31 چهارشنبه 24 فروردین 1401 زمان : 1:18 نظرات (0)

همۀ گربه‌های خانگی و ملوس، برای زندگی در کنار شما به وسایل و لوازم ضروری خاصی نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای این موجودات دوست‌داشتنی، خاک گربه است. خاک گربه معمولا در ظرفی مخصوص قرار می‌گیرد، که به آن ظرف دستشویی گربه می‌گویند.

خاک گربه چیست؟

اجداد گربه‌ها، برای دفع ادارا و مدفوع خود به صورت غریزی زمین را حفر می‌کردند و پس از اتمام کارشان، روی قسمت حفر شده را با خاک می‌پوشاندند. این اخلاق در گربه‌ها نسل به نسل تا به امروز (که از آن خبر داریم!) منتقل شده است. گربه‌های امروزی نیز برای دفع فضولات خود، به خاک نیاز دارند.

گربه‌هایی که در محیط بیرون از خانه بزرگ شده‌اند و زندگی می‌کنند، معمولاً برای این کار به دامن طبیعت پناه می‌برند و از خاک‌های روی زمین استفاده می‌کنند. اما گربه‌های خانگی، با توجه به شرایط ویژه‌ و متفاوت‌شان، به محیط خاکی مناسبی برای دفع فضولات خود نیاز دارند.

به همین دلیل برای گربه‌های ملوس خانگی باید از جعبه خاک مخصوص استفاده کرد. در واقع خاک گربه و جعبه آن، محیطی برای دفع فضولات گربه‌ها به سبک اجدادشان است. جالب است بدانید که گربه‌ها اهمیت بسیار زیادی برای نظافت خود و محیط اطرافشان قائل هستند و مهم‌ترین انگیزۀ آن‌ها از دفع فضولات‌شان در خاک، تمیز ماندن محیط زندگی‌شان است.

بنابراین اگر سرپرستی یک یا چند گربه را بر عهده گرفته‌اید و شرایط زندگی در خانه را برای‌شان فرآهم کرده‌اید، بهتر است برای حفظ سلامتی، بهداشت، رفاه و آرامش حال‌شان، ظروف و خاک‌های مخصوصی را برای‌شان تهیه کنید.

چرا گربه‌ها به جعبه خاک نیاز دارند؟

گربه‌های وحشی، به صورت غریزی فضولات خود را در خاک‌های نرم طبیعت یا در شن‌ و ماسه‌ها مخفی می‌کنند. این کار آن‌ها در واقع اقدامی برای ادامه نسل‌ و محافظت از خودشان است. گربه‌هایی که در طبیعت زندگی می‌کنند، با مخفی کردن ادرار و مدفوع خود،‌ بوی تند آن را خنثی می‌کنند و به این ترتیب شکارچیان دیگر نمی‌توانند از روی چنین بویی آن‌ها را پیدا کنند.

گربه‌های خانگی هم از نظر غریزی کاملا مشابه گربه‌های وحشی در دل طبیعت هستند. آن‌ها از شناسایی ردشان توسط بوی فضولات، ترس دارند. بنابراین برای دفع فضولات خود به خاک مناسبی نیاز پیدا می‌کنند.

همین‌جاست که ضرورت وجود جعبه خاک مخصوص گربه ها احساس می‌شود. برای خرید جعبه خاک مناسب و استفاده از آن، باید از سلایق و خلق و خوی مختلف گربۀ خود آگاه بوده و درک کاملی نسبت به روحیاتش داشته باشید.

حواس‌تان باشد، که اگر گربه‌ها با جعبه خاک خود احساس راحتی نکنند یا با آن مشکل داشته باشند، ممکن است برای دفع فضولات به آن مراجعه نکنند و این مسئله باعث کثیف شدن محیط خانه‌تان خواهد شد. همچنین احتمال اینکه برای انجام کار خود به طرف خاک‌های باغچه یا دیگر خاک‌های غیربهداشتی بیرون از خانه بروند بسیار زیاد است و ممکن است به خاطر انجام این کار آسیب ببینند.

آیا استفاده از ظرف دستشویی گربه را باید به گربهها آموزش دهیم؟ خرید ظرف دستشویی گربه دیجی پت

برخی گربه‌ها به طور طبیعی برای دفع فضولات‌شان در جعبه مخصوص خود تمایل دارند و برای‌شان مهم است که حتماً کارشان را داخل خاک انجام دهند. اما بعضی دیگر از این کار فراری هستند و نیاز به آموزش دارند.

در نهایت همه چیز بستگی به اخلاق و روحیات گربه شما دارد. البته آموزش به گربه‌ها، مانند آموزش به سگ‌ها سخت و دشوار نیست، اما با این حال احتمال دارد که گربه شما برای استفاده درست از جعبه خاک نیاز به کمک داشته باشند.

برای آنکه به گربه خود کمک کنید تا از جعبه خاک به درستی استفاده کند، آن را در دسترس گربه قرار دهید. همچنین اگر بچه گربه‌ای دارید که عادت به استفاده از جعبه خاک ندارد، او را در فواصل زمانی مرتب مانند صبح‌ها پیش از خوردن غذا، شب‌ها پیش از آماده شدن برای خواب و زمان‌های مشخص دیگر، درون جعبه قرار دهید. به این ترتیب گربه شما برای رفت و آمد به جعبه عادت می‌کند.لازم به ذکر است که شما می توانید برای تهیه انواع خاک و بهترین نوع ظرف دستشویی گربه یعنی  ظرف دستشویی گربه دیجی پت به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید.

ظرف دستشویی گربه دیجی پت

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 412
  • بازدید ماه : 785
  • بازدید سال : 14,192
  • بازدید کلی : 103,530