loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

غذای خانگی برای سگ شیتزو غذای خانگی برای سگ شیتزو  باید از مواد مغذی و سالمی مانند تخم مرغ و مخلوط گوشت کمی روغن ذرت و جوانه ماش یا گندم را مخلوط نمایید این یک غذای کامل برای سگ به حساب می‌

اکبر صباغی بازدید : 33 یکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 22:53 نظرات (0)

غذای خانگی برای سگ شیتزو

غذای خانگی برای سگ شیتزو  باید از مواد مغذی و سالمی مانند تخم مرغ و مخلوط گوشت کمی روغن ذرت و جوانه ماش یا گندم را مخلوط نمایید این یک غذای کامل برای سگ به حساب می‌آید .

شیر ماهی و سویا به همراه اسفناج و کمی روغن و آرد ذرت را مخلوط کنید و به سگ بدهید.

آرد سفید یا ذرت را با گوشت مخلوط و همراه با اسفناج بپزید و بگذارید خوب بپزد.

برنج کته شده همراه تخم مرغ و سنگدان رنده شده و سبزیجات به همرا ه جوانه‌های گندم یا ماش بپزید و به سگ بدهید .

گرچه کله مرغ را همچون پای مرغ برای سگ‌ها مناسب نمی‌دانیم ولی برای اینکه حداقل این قسمت غذا را با بهترین کیفیت ممکن به سگتان بدهید چنین روشی را پیشنهاد می‌کنیم : ابتدا کله مرغ را ۳۰ دقیقه در آب بپزید ،پس از سرد شدن نوک واستخوان‌های ریز را خارج نمایید همراه جوانه‌های ماش یا گندم به همراه آرد ذرت یا گندم به سگ بدهید .

مخلوط گوشت و نخود سبز و نیم قاشق روغن ذرت و ۵۰ گرم آرد ذرت مخلوط کنید. به مدت ۴۰ دقیقه بپزید و به سگ بدهید.

گوشت مخلوط و پوره سیب زمینی و هویج رنده شده و سبزیجات را مخلوط کنید و به سگ بدهید.

گوشت مخلوط به همراه جوانه گندم و ماش با روغن ذرت را تفت دهید و به همراه تخم مرغ پخته به سگ بدهید .

سنگدان مرغ بهمراه سویا و جوان گندم را چرخ کنید ،مقداری سیب زمینی پخته رنده شده بهمراه هویج رنده شده و نیم قاشق غذا خوری روغن مایع مخلوط کنید ،این ماده را بپزید به سگتان بدهید .

قلب مرغ و سویا را به همراه شلغم پخته و آرد ذرت چرخ کنید به آن کمی آب اضافه کنید تا به صورت خمیر درآید و به سگ‌ها بدهید تا بخورند .

گردن مرغ را بپزید و استخوان‌های آن را خارج کنید سپس با سیب زمینی رنده شده و هویج به همراه آرد ذرت و نمک وکمی شیر بدون لاکتوز مخلوط کنید به سگ‌ها بدهید.

مخلوط گوشت و سویا را به همراه شلغم رنده شده و جوانه‌های ماش و گندم را بپزید.

ماست و گوشت مخلوط سرخ شده به همراه جوانه گندم به سگ بدهید .

 

 میزان‭ ‬غذای‭ ‬مورد‭ ‬نیاز‭ ‬توله‭ ‬سگ‌ها

میزان حجم غذا در روز )میلی گرم =( وزن حیوان جوان (گرم) × کیلوکالری به ازاء هر گرم وزن بدن به گرم

بعد از سن پنج هفتگی می‌توان ماست کم چرب استفاده نمایید. لازم به توضیح است که تا دندان‌های پیشین سگ در نیامده است بنابراین از دادن غذای جامد خودداری نمایید. بعد از دندان در آوردن توله‌ها نیز باید غذای آغازین را شروع کرد. در زمانی‌که دندان‌های پیش سگ در آمد می‌توان با یک غذای آغازین و نیمه جامد سگ را عادت به خوردن غذا دهیم. تا قبل از شش هفتگی هفتگی سگ شما نمی‌تواند که از ظرف غذا چیزی بخورد و باید شما با پستانک یا قطره چکان به آن غذا بدهید اما از این زمان (پنج تا شش هفتگی) سگ باید بیاموزد که از ظرف غذای خودش غذا بخورد . به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم برای یاد دادن به سگتان از ماست بدون چربی استفاده کنید.

 

 یک‭ ‬نکته‭ ‬بسیار‭ ‬مهم در مورد غذای خانگی سگ

به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به سگ تا پنج هفتگی غذای خشک و جامد ندهید، بلکه به نوک انگشتانتان کمی ماست زده و به دور دهان توله بمالید و سگ را به سمت غذا (ماست) راهنمایی کنید، بدین صورت خواهد آموخت که از ظرف مورد نظر (ارتفاع این ظرف نباید زیاد بلند باشد) غذا بخورد. حال شما می‌توانید زمانی که سگ به طور کامل آموخت که چگونه غذا بخورد از غذاهای آماده کودکان مانند پنج غله با شیر و یا گندم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از مخلوط بیسکوییت مادر که در شیر کاملا نرم شده باشد استفاده کنید.

تعداد وعده غذایی سگ در سنین مختلف به مقادیر مختلف و با مشخصات خاص هر دوره و بنا به شرایط جسمانی سگ‌ها متفاوت است. صرف نظر از نوع جیره غذایی باید به یک سگ از زمان گرفتن از شیر مادر (حدود ۱۰ هفتگی (۴ وعده غذایی داده شود. که به آن غذای آغازین می‌گوییم. این وعده‌ها باید ۸ صبح، ۱ بعد از ظهر،۶ عصر و ۱۰تا ۱۱ شب در نظر گرفته شوند.

 

 وعده صبحانه سگ

وعده اول )صبحانه): یک عدد تخم مرغ را از پوسته جدا کنید و در کیسه فریزر بریزید به مدت ۴۰ تا ۵۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید. وقتی سفت شد مقداری شیر بدون لاکتوز به آن اضافه کنید (گرچه توصیه به شیر غذای دیگری اضافه نشود ولی برای نرمتر شدن غذا در اینجا کار برد دارد) نصف نان تست را در این مخلوط هم بزنید بعدازاینکه دمای غذا مناسب شد، آن را به سگتان بدهید.

وعده دوم : وعده دوم از پنیر رنده شده و هویج و کلم رنده شده استفاده شود .می‌توان از غذای کودکان مانند پنج غله با شیر و استفاده نمایید نصف قاشق چای خوری هم در صورت نیاز به آن عسل اضافه کنید.

وعده سوم : در این وعده غذایی می‌توانید از پوره سیب زمینی به همراه کمی مرغ ریش‌ریش شده پخته استفاده کنید و برای خوش مزه‌تر شدن آن هم کمی آب مرغ به آن اضافه نمایید. می توانید کمی هم تره یا جعفری خرد شده در آن بریزید.

وعده چهارم )آخرین وعده): این وعده از این جهت مهم است که سگ تا صبح وعده دیگری نمی‌خورد. اگر این وعده فراموش شود باعث خواهد شد که سگ تا صبح بی قراری کند و امکان دارد نگذارد تا صبح بخوابید .می‌توانید از مخلوط ماست باگوشت چرخ کرده پخته و یا فرنی که در آن مقداری عسل حل شده باشد، استفاده کنید در این زمان حتما شیر بدون لاکتوز را بدون محدویت در اختیارش قرار دهید)اگر در زمان دوره تربیت ادرار و دستشویی نمی‌باشد.( همچنین می‌توانید بلغور گندم )گندم خرد شده) را در آب بجوشانید و به آن مرغ اضافه نموده) ریش ریش سینه مرغ) یک چهارم قاشق روغن مایع به آن اضافه نمایید، یک قاشق چای خوری به آن غسل اضافه کنید به سگ بدهید.

هشدارها و اخطارها در مورد غذای خانگی سگ

  •  اگر همیشه از غذاهای آماده مخصوص حیوانات برای سیر کردن سگ استفاده می‌کردید و میخواهید آن را با غذای خانگی جایگزین کنید، در ابتدا غذای خانگی را با غذاهای آماده ترکیب کنید تا رفته رفته به طعم غذاهای دست ساز خانگی عادت پیدا کند.
  •  سعی کنید غذای پخته شده برای حیوانات را بیش از ۳ روز در یخچال نگهداری نکنید.
  • هیچ گاه به سگ شکلات ندهید
  •  سازمان بهداشت حیوانات امریکا سیر خام را به عنوان یکی از غذاهای مسموم کننده برای سگ‌ها معرفی کرده است. بنابراین مطمئن شوید که سگ‌ها از این غذا استفاده نکنند و اگر می‌خواهید در غذای آنها از سیر استفاده کنید باید حتما آن را بپزید.

 

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 142
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 301
  • بازدید ماه : 674
  • بازدید سال : 14,081
  • بازدید کلی : 103,419