loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

گلدن رتریور (به انگلیسی: Golden retriever)، سگی زیبا و خانواده دوست با ریشه اسکاتلندی است و همانطور که از اسمش پیداست به رنگ طلایی میباشد با چشمان مشکی و موهای بلندی که سر تا سر بدنش را پوشانده است. ا

اکبر صباغی بازدید : 36 سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 زمان : 20:35 نظرات (0)

گلدن رتریور (به انگلیسی: Golden retriever)، سگی زیبا و خانواده دوست با ریشه اسکاتلندی است و همانطور که از اسمش پیداست به رنگ طلایی میباشد با چشمان مشکی و موهای بلندی که سر تا سر بدنش را پوشانده است. اگر به دنبال یک سگ مناسب محیط خانه وخانواده هستید و میخواهید رفتاری مهربان داشته باشد و دوسته خوبی برای شما و بچه ها باشد، سگ گلدن انتخاب بسیار مناسبی میباشد. 

اولین گلدن رتریور ها

سگ گلدن در اصل، در میانه قرن ۱۹ در اسکاتلند پرورش داده شده اند. در آن زمان شکار غاز تفریح مورد علاقه‌‌ای برای اشراف زادگان اسکاتلند به حساب می‌آمد؛ اما گلدن رتریورهای آن زمان نمی‌توانستند برای آوردن شکار به داخل آب بروند. وجود نژادی که بتواند به داخل آب برود و شکار را برای شکارچیان بیاورد در آن زمان واجب و ضروری بود، چرا که اطراف آن ها دریاچه های زیادی وجود داشت و پرنده هایی که شکار می‌کردند به داخل آب می‌افتادند و دیگر قادر به گرفتن آن ها نبودند.

برای رفع کردن این مشکل، شکارچیان بهترین نژاد اسپانیل که شناگرهای خوبی بودند را با گلدن رتریورهایی که در آن زمان وجود داشتند، میکس کردند و نژادی که ما امروز آن ها را به اسم گلدن رتریور می‌شناسیم به وجود آمد. آن ها نژادی را به وجود آوردند که بسیار آموزش پذیر باشد و همچنین دهانی نرم داشته باشد که هنگام آوردن شکار به آن آسیبی نرساند و به راحتی تربیت شوند و دارای هوش به اندازه باشند و بتوانند با انسان ها به خوبی ارتباط بگیرند.

آیا گلدن رتریور یک سگ نگهبان است؟

به یاد داشته باشید که سگ گلدن رتریور بیشتر سگی برای شکار بوده و ممکن است برای نگهبانی زیاد مناسب نباشد، گلدن ها به ارتباط خوبشان با افراد غریبه و خانواده دوستیشان معروف هستند، از این رو ممکن است با دیدن یک غریبه در اطراف خانه زیاد سرو صدا نکنند و احساس خطری زیادی نیز نکنند. سطح هشیاری گلدن در این مواقع متوسط بوده و این به همان اهلی بودن و ارتباط خوبش با انسان ها برمیگردد.
پس اگر قصد نگهداری از یک سگ گلدن رتریور را دارید حتما به این نکات گفته شده دقت کنید. علاوه بر این نکته، به یاد داشته باشید که:

این نژاد در فصل بهار و پاییز ریزش موی شدیدی دارد. برای کمتر شدن این ریزش باید به صورت روزانه موهای آن ها را برس کشید.
گلدن رتریورها به شدت خانواده دوست هستند، آن ها نمی‌توانند ساعت های زیادی را در خانه تنها باشند. تنهایی زیاد در خانه، ممکن است آن ها را دچار اضطراب و مشکلات رفتاری کند.
گلدن رتریور ها نگهبان های خوبی برای کودکان هستند، اما ممکن است گاهی به صورت غیرعمدی دست کودک را بکشند.
از آنجا که گلدن رتریورها گوش های افتاده ای دارند، محیط گرم و تاریکی در گوش آن ها ایجاد می‌شود که جای مناسبی برای رشد باکتری های مختلف است. برای جلوگیری از عفونت های گوشی باید گوش سگ گلدن خود را به صورت هفتگی چک کنید. اگر در گوش قرمزی ایجاد شده بود و یا بوی بدی از گوش او حس کردید، بدانید که با نشانه های عفونت گوشی رو به رو هستید.

رژیم غذایی گلدن رتریور + خرید غذای سگ رتریور

گلدن رتریورها در ۱۲ ماهگی بالغ می‌شوند و باید از آن به بعد رژیم بزرگ سالی داشته باشند. گلدن رتریورها اشتهای زیادی دارند. آن ها سیری ناپذیر هستند و همیشه به دنبال غذا می‌گردند. از همین جهت ممکن است که بعد از مدتی دچار مشکل اضافه وزن شوند و سلامتی آن ها به خطر بیفتد؛ پس لازم است، برنامه رژیمی مناسبی برای آن ها در نظر گرفته شود.

اگر گلدن رتریور شما زیاد فعالیت نکند و در واقع بی تحرک باشد، باید روزانه بین ۹۸۹ تا ۱۲۷۲ کالری دریافت کند. اما اگر گلدن رتریور فعال و پرتحرکی است، باید روزانه بین ۱۳۵۳ تا ۱۷۴۰ کالری دریافت کند. اگر گلدن رتریور شما کالری بیش از مقدار گفته شده، دریافت کند دچار اضافه وزن می‌شود و اگر کالری کم تر از آن چه ذکر شد، دریافت کند به سوء تغذیه دچار می‌شود.

خرید غذای سگ رتریور

لازم است شما برای گلدن رتریور خود وعده های مشخصی مقرر کنید و دو بار در روز به مقدار مشخصی به او غذا دهید تا دچار مشکلات سلامتی نشود. تعیین این مقدار رابطه مستقیم با اندازه و فعالیت گلدن رتریور شما دارد اما معمولاً روزانه دو تا سه فنجان غذای خشک در دو وعده برای گلدن رتریورها مناسب است.

این نکته را در نظر بگیرید که مقدار غذای گلدن رتریور رابطه مستقیم با جثه او دارد. از آنجایی که این نژاد استعداد عجیبی در چاقی دارند، باید به شدت مراقب تغذیه آن ها بود. برای اینکه گلدن رتریور بالغ شما سالم بماند، روزانه به ۳۰% پروتئین، ۱۲-۱۸% چربی و ۳۰-۳۵% کربوهیدرات نیاز دارد که در هنگام خرید غذای سگ رتریور باید به این نکته توجه کنید.

بهترین راه برای تشخیص مشکلات حیوان خانگی، مراجعه به دامپزشک می‌باشد. اما با این حال روشی ساده وجود دارد که با انجام آن می‌توانید متوجه شوید که گلدن رتریور شما دچار اضافه وزن است یا خیر. در این روش، آرام دست خود را پشت گلدن رتریور بگذارید و انگشت شست را در امتداد ستون فقراتش بکشید. اگر بدون فشار ستون فقرات را احساس کردید، گلدن رتریور شما دچار اضافه وزن نمی‌باشد؛ در غیر این صورت باید برای گرفتن یک رژیم مناسب با دامپزشک مشورت کنید.

هم چنین برخی از مواد غذایی برای گلدن رتریورها مضر است و نباید در رژیم غذایی آن ها جا داده شود مانند: تخم مرغ خام، آووکادو، گوشت خام یا نپخته، سیر، استخوان، انگور و کشمش، فندق، خمیر نان، غذا های کپک زده، شیر و غذا های شور.

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 269
  • بازدید ماه : 642
  • بازدید سال : 14,049
  • بازدید کلی : 103,387