loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

اگر بخواهيم در يك مسير كلي آموزش بورس را ترسيم كنيم مي توان گفت آموزش بورس شامل 3 حوزه اساسي آموزش مقدماتي، آموزش تحليل تكنيكال، آموزش تحليل بنيادي است. در اين مسير آموزشي شما مي‌توانيد

اکبر صباغی بازدید : 172 یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 23:03 نظرات (0)

اگر بخواهيم در يك مسير كلي آموزش بورس را ترسيم كنيم مي توان گفت آموزش بورس شامل 3 حوزه اساسي آموزش مقدماتي، آموزش تحليل تكنيكال، آموزش تحليل بنيادي است. در اين مسير آموزشي شما مي‌توانيد بنا به سطح دانش خود در هر مرحله آموزش ببينيد. اما اگر قصد ورود به بازار بورس را داريد و يا به تازگي وارد بازار سرمايه شده‌ايد به شما پيشنهاد مي‌كنيم اين مسير را از گام اول كه شامل آموزش مقدمات بورس مي باشد آغاز كنيد و به ترتيب وارد گام‌هاي 2 و 3 كه شامل آموزش تحليل تكنيكال و آموزش تحليل بنيادي هست شويد. در ادامه هركدام از اين 3 گام كاربردي آموزش بورس را به تفسير براي شما تشريح خواهيم كرد:

آموزش مقدماتي بورس

براي آموزش بورس از صفر شما نياز داريد ابتدا با مباحث اساسي همچون، مفهوم تورم و آثار آن و تعريف عمومي سرمايه گذاري، شيوه‌هاي سرمايه گذاري در بازار و مقايسه آن‌ها با يكديگر، معرفي اصطلاحات رايج در بازار سرمايه، بررسي صورت سود و زيان شركت‌ها، معرفي تحليل‌هاي بنيادي و تكنيكال، روش‌هاي ارزش گذاري شركت‌ها، نحوه خريدوفروش سهام در سامانه معاملات، آموزش كامل سايت tsetmc.com و تكنيك‌هاي معامله‌گري، آشنايي كامل با سايت codal.ir، آموزش تابلوخواني ، صندوق‌هاي سرمايه گذاري، تكنيك‌هاي معامله گري براي خريد سهم، بررسي مالي رفتاري و اثرات رفتاري سرمايه گذاران در خريدوفروش سهام آشنا شده و در ادامه بتوانيد با توجه به اطلاعاتي دريافت مي‌كنيد به خريد و فروش سهام بپردازيد. اما شايد براي شما به ‌عنوان كسي كه متقاضي ورود به بازار بورس است سؤالاتي مطرح شود كه در ادامه به پاسخ اين سؤالات خواهيم پرداخت:

چگونه در كمترين زمان ممكن به بورس وارد شويد؟

براي ورود به بورس شما بايد كد بورسي بگيريد و براي دريافت كد بورسي مي‌توانيد وارد وب سايت ex.agah.com شده و با تكميل فرم هاي ثبت نام و احراز هويت كد بورسي خود را دريافت كنيد. كد بورسي شما طي 5 الي 7 روز كاري صادر و براي شما ارسال خواهد شد.

چگونه كارگزار خود را انتخاب كنيد؟

براي انتخاب يك كارگزاري بورس مناسب بايد ابتدا نسبت به خدمات قابل ارائه و سهولت دريافت اين خدمات اطلاعات كافي كسب كرد وپس از آن اقدام به انتخاب كارگزار خود نماييد. مهم‌ترين خدماتي كه ميتوان از يك كارگزار بورس انتظار داشت شامل: تخفيف كارمزد معاملات، دريافت اعتبار معاملاتي براي خريد سهام، مشاوره بورسي، خدمات سبدگرداني اختصاصي و… مي باشد. در بين كارگزاري هاي مختلف كارگزاري آگاه به‌عنوان انتخاب نخست سرمايه گذاران بورس ايران جز اصلي‌ترين انتخاب‌هاي متقاضيان ورود به بورس مي باشد كه براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين كارگزاري مي‌توانيد به آدرس agah.com مراجعه فرمانيد.

آموزش تحليل تكنيكال

 در تحليل تكنيكال فرض بر اين گرفته شده كه قيمت سهام همه اطلاعاتي كه در دسترس عموم است را منعكس مي‌كند و به همين خاطر، يك تحليلگر تكنيكال فقط روي تحليل نموداري و آماري سهم تمركز مي‌نمايد. شايد تحليل تكنيكال در ظاهر بسيار پيچيده به نظر برسد، اما در واقع اين نوع تحليل براي بررسي عرضه و تقاضا در بازار است تا بتوان مسير حركت قيمت را تشخيص داد. به عبارت ديگر، تحليل تكنيكال به جاي اينكه ويژگي‌هاي بنيادي شركت را مورد بررسي قرار دهد، در تلاش است تا نيت بازار و پشت پرده حركات قيمت را درك كند. از اين ‌رو افرادي كه وارد بازار سرمايه مي‌شوند بايد بتوانند با استفاده از تحليل‌هاي كاربردي در بازار خريد و فروش كنند كه يكي از اين تحليل‌ها، تحليل تكنيكال است. هدف از آموزش تحليل تكنيكال اين است كه سرمايه گذاران با ابزارهاي موجود در تحليل تكنيكال آشنا شده و بتوانند معاملات موفقي در بازار داشته باشند. از عمده‌ترين مباحثي كه در آموزش تحليل تكنيكال بايستي فرا گرفته شود، خط روند و تكنيك‌هاي معامله گري با آن، الگوهاي ادامه دهنده و برگشتي، شناسايي انديكاتورها و اسيلاتور ها در نمودار، واگرايي‌ها و چگونگي استفاده از آن در معاملات، تدوين استراتژي خريد و فروش با واگرايي‌ها، چنگال اندرو و تئوري‌هاي خط ميانه، معامله كردن با چنگال اندرو مي باشد. در آموزش پيشرفته تحليل تكنيكال مباحثي همچون، تعريف فيبوناچي و معرفي قيمت‌هاي آن، الگوهاي هارمونيك و شناسايي دقيق آن در روندها، استفاده از الگوهاي هارمونيك در تشخيص درست نقطه ورود و خروج، ابزارهاي تحليل زماني، تعيين زمان مناسب جهت خريد يا فروش سهام بورس، فيبوهاي زماني و تلفيق ابزارهاي قيمتي و زماني براي شناسايي هارمونيك تركيبي، شناسايي قيمت و زمان مناسب براي خريد و فروش سهام آموزش داده مي شود.

در ادامه به آموزش تحليل بنيادي پرداخته به‌عنوان قدم بعدي آموزش بورس شما پرداخته و قصد داريم روند آموزشي پيش روي شما را تكميل كنيم.

آموزش تحليل بنيادي (فاندامنتال)

 يكي از شرايط موفقيت در بازار سرمايه شناخت و تحليل درست شركت ‌ها است و يكي از تحليل‌هايي كه مي‌تواند در اين زمينه مؤثر واقع شود تحليل بنيادي است. در تحليل بنيادي دانش پذير توانايي شناخت كامل صورت‌هاي مالي را پيدا كرده و به آساني قادر به شناخت شركت‌هاي با شرايط مناسب است. پيش بيني ميزان فروش شركت در آينده، برآورد بهاي تمام شده شركت‌ها و ميزان اثرات آن بر سود شركت و … از جمله عواملي است كه يك تحليلگر بنيادي براي برآورد سود شركت به آن نياز دارد. هدف از اين تحليل آشنايي سرمايه‌گذاران با صورت‌هاي مالي شركت‌ها و درنهايت برآورد ارزش ذاتي آن‌ها است. در تحليل بنيادي بايد مباحثي همچون، آموزش كامل سايت tsetmc.com و تكنيك‌هاي معامله گري با اطلاعات سايت، آشنايي كامل با سايت codal.ir، تجزيه و تحليل صورت سود و زيان شركت‌ها، بررسي كامل و جامع يك شركت بورسي و رسيدن به سود تحليلي شركت، ارزش گذاري شركت بر مبناي روش p/e، ارزش گذاري شركت‌هاي سرمايه گذاري با استفاده ازNAV و تكنيك‌هاي معامله گري براي خريد سهم بر اساس صورت‌هاي مالي آشنا مي شويد.

منبع: farsnews.ir

درباره سرمایه گذاری ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 333
  • بازدید ماه : 706
  • بازدید سال : 14,113
  • بازدید کلی : 103,451