loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

انواع ظرف آب سگ در دیجی پت  ظرف آب و غذای سگ یکی از وسایل مهم و ضروری در نگهداری این حیوان خانگی است. انتخاب ظرف مناسب می‌تواند از بروز مشکلات بعدی مانند حساسی

اکبر صباغی بازدید : 38 پنجشنبه 30 تیر 1401 زمان : 22:10 نظرات (0)

انواع ظرف آب سگ در دیجی پت 

ظرف آب و غذای سگ یکی از وسایل مهم و ضروری در نگهداری این حیوان خانگی است. انتخاب ظرف مناسب می‌تواند از بروز مشکلات بعدی مانند حساسیت برای سگ جلوگیری کند.

به گزارش خوبو، انتخاب ظرف آب و غذای مناسب برای سگ ممکن است دشوار به نظر برسد، زیرا همه آن‌ها برابر نیستند. آن ها در مجموعه ای از اشکال، اندازه ها، ارتفاع و مواد اولیه متفاوت ارائه می شوند. بنابراین، انتخاب از میان این ظروف می‌تواند گیج‌کننده باشد. برای ساده سازی روند، لیستی از مزایا و معایب انواع ظرف آب و غذای سگ را گردآوری کرده‌ایم.

انواع ظرف آب وغذای سگ

ظرف آب و غذای سگ در انواع مختلف در فروشگاه‌ها یافت می‌شود.

ظروف پلاستیکی (Plastic Bowls)

ظرف آب سگ

مزایا

ظروف پلاستیکی سگ یک انتخاب محبوب در بین انواع ظرف آب سگ است. شما می توانید آنها را در هر رنگ، اندازه و شکل تهیه کنید. آن ها اغلب ارزان تر از انواع دیگر ظرف‌ها هستند و هنگام سقوط نمی شکنند. تا اینجا خوب به نظر می رسد. اما ظروف پلاستیکی بدترین انتخاب برای سگ شما محسوب می‌شوند که در پایین دلایل آن ذکر شده است.

معایب

  1. به راحتی خراشیده می شوند: ظروف پلاستیکی متخلخل هستند و مستعد خراش سطحی هستند، جایی که تکه های غذا می‌توانند در آن گیر کنند. این مناطق زمینه مناسب برای رشد باکتری ها را ایجاد می‌کنند. حتی شستشوی کامل هم همه باکتری‌ها را از بین نمی‌برد.
  2. جویدن: اگر شما یک توله سگ یا سگ بالغ دارید که عاشق جویدن چیزها است، ظروف پلاستیکی اغلب به اسباب بازی های جویدنی تبدیل می شوند. خوردن قطعات پلاستیک می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود و باعث بریدگی احتمالی دهان، گلو، مری، معده، روده و مقعد سگ و همچنین خونریزی و انسداد احتمالی دستگاه گوارش شود. اگر سگ شما غذا از این نوع ظرف غذا می‌خورد به محض اینکه غذا را تمام کرد ظرف غذا را بردارید.
  3. درماتیت تماسی: این یک مشکل پوستی است که برخی از سگ ها هنگام غذا خوردن از ظروف پلاستیکی که پناهگاه باکتری‌ها هستند، دچار آن می شوند. نواحی تماس با ظرف مانند بینی، لب‌ها و چانه سگ (پوزه) می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد. به احتمال زیاد متوجه جوش های قرمز رنگ، برجستگی ها، التهاب و احتمالا تاول می‌شوید.
  4. BPA و سایر مواد شیمیایی: برخی از ظروف پلاستیکی ممکن است حاوی BPA یا سایر مواد شیمیایی باشند که می‌تواند برای سلامتی سگ شما مضر باشد. مطمئن شوید که ظرف خریداری شده بدون BPA برچسب گذاری شده است و به وضوح برای استفاده حیوانات خانگی است.
  5. آلرژی: برخی از سگ ها ممکن است به پلاستیک حساسیت داشته باشند. اگر آن ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهند، به احتمال زیاد در پوزه یا صورت آنها احساس رنگ مایل به قرمز می‌کنید.

سرامیک و ظروف سنگی (Ceramic & Stoneware)

مزایا

ظروف سرامیکی و سنگی یک قدم جلوتر از ظروف پلاستیکی هستند، مخصوصاً اگر به دنبال چیزی شیک هستید. آن ها در مجموعه ای از رنگ ها، الگوها و لعاب های زیبا وجود دارند. علاوه بر این، آن ها غیر متخلخل هستند و تمیز کردن آنها آسان است. بسیار مهم است که مطمئن شوید هر ظرف سرامیکی یا ظرف سفالی که خریداری می‌کنید به طور واضح برچسب بدون سرب دارد. ظروف سرامیکی سنگین تر هستند و این باعث می شود که هنگام غذا خوردن به راحتی برعکس نشود.

معایب

آن ها شکننده هستند. ظروف سرامیکی و سنگی بیشتر مستعد ترک خوردگی و خرد شدن هستند. اگر متوجه شدید ظرفی ترک خورده یا خرد شده است، باید آن را تعویض کنید. ترک در ظرف ها محل تجمع غذا را فراهم می کند و رشد باکتری ها را تسهیل می کند. تراشه های سرامیکی یا ظروف سنگی می‌توانند باعث شوند که ذرات کوچکی از ظرف جدا شده و به غذای سگ بریزند و در نهایت سگ شما آن‌ها را بخورد.

فولاد ضد زنگ (Stainless Steel)

مزایا

ظروف فولادی ضد زنگ بهترین انتخاب برای اکثر سگ‌ها است. آنها نشکن، با دوام، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، بدون تخلخل هستند و در همه اندازه ها وجود دارند.

معایب

ظروف فولادی ضد زنگ سبک هستند و می‌توانند به طور تصادفی در حین غذا خوردن سگ شما برعکس شوند. برای اجتناب از این امر، یا ظرف را روی یک چسب دو طرفه قرار دهید یا آن را با کف بدون لغزش تهیه کنید.

اگر می خواهید یک ظرف زیبا داشته باشید، نمی توانید این کار را با یک ظرف فولاد ضد زنگ انجام دهید. اگرچه آن‌ها در برخی از رنگ‌ها وجود دارند، اما انتخاب شما محدود است. علاوه بر این، آن‌ها بهترین انتخاب برای استفاده در فضای باز نیستند. در روزهای گرم تابستان، فلز می تواند آب را بیش از حد گرم کند و در روزهای سرد، فولاد می تواند آنقدر سرد شود که زبان سگ به آن بچسبد.

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 159
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 318
  • بازدید ماه : 691
  • بازدید سال : 14,098
  • بازدید کلی : 103,436