loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

  غذای خشک مفید سگ اگرچه غذای سگ به اندازه غذای انسان در اشکال ، رنگ ، اندازه و طعم های مختلف وجود ندارد ، اما هنوز هم انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که کدام نوع برند را انتخاب می

اکبر صباغی بازدید : 38 چهارشنبه 09 آذر 1401 زمان : 14:00 نظرات (0)

 

غذای خشک مفید سگ

اگرچه غذای سگ به اندازه غذای انسان در اشکال ، رنگ ، اندازه و طعم های مختلف وجود ندارد ، اما هنوز هم انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که کدام نوع برند را انتخاب می کنید مهم غذای خشک مفید سگ های مختلف است که بتوانند با طعم آن کنار بیایند و مهمترین عامل که  در تصمیم گیری شما باید یافتن غذایی باشد که تمام نیازهای غذایی سگ شما را برآورده کند.

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ اقتصادی ترین نوع غذای تجاری سگ هاست و همین دلیل بسیاری از صاحبان سگ ، غذای خشک را برای  خود انتخاب می کنند. همچنین مدت طولانی طول زمان استفاده دارد و نیازی به یخچال نیست. غذای خشک همچنین می تواند به سلامت دندان های سگ کمک کند ، زیرا جویدن غذای خشک ترد به کاهش تجمع غذا درلای دندان ها کمک می کند. وقتی نوبت به انتخاب یک غذای خشک خاص می رسد ، مواد را با دقت بخوانید و مارکی را انتخاب کنید که از مواد غذایی مفید به عنوان ماده اصلی استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از غذاها را می توان با هم تغذیه کرد یا چرخاند ، بنابراین احساس نکنید که فقط به یکی یا دو گزینه زیر پایبند باشید. در واقع دو روش اصلی برای طبقه بندی مواد غذایی وجود دارد – روش اول مربوط به این است که آیا غذا حاوی همه چیزهای مورد نیاز سگ شماست و روش دوم نحوه تهیه غذا را توصیف می کند.

انواع غذای خشک سگ

اکثر سگها از غذاهای خشک تغذیه می کنند. محبوبیت آنها مطمئناً مدیون راحتی آنها است زیرا در همه جا در دسترس هستند ، آنها به هیچ وجه به آماده سازی احتیاج ندارند و نیاز خاصی به ذخیره سازی ندارند.

غذاهای خشک را می توان به روش های مختلفی تولید کرد:

غذای خشک سگ اکستروژن شده

رایج ترین روش پخت و پز برای غذاهای خشک سگ است. در فرآیند اکستروژن ، مواد اولیه (معمولاً مواد اولیه از قبل خشک شده و آسیاب شده به صورت پودر) مخلوط می شوند و از داخل اجاق گاز بخار غول پیکر عبور می کنند. سپس این مخلوط از طریق یک “قالب” عبور داده می شود و سپس در بیسکویت های جداگانه جدا می شود و سپس به سرعت با هوای گرم خشک می شود ، خنک می شود و یک پوشش روغن به آنها داده می شود تا عطر و طعم آنها افزایش یابد.

تعداد فزاینده ای از منتقدان ادعا می کنند که چندین سطح فرآوری که برای تولید غذاهای اکسترود شده مورد نیاز است و به ویژه دمای بالای آنها ممکن است بسیاری از مواد مغذی طبیعی موجود در مواد تشکیل دهنده ، به ویژه ویتامین ها ، برخی اسیدهای آمینه و آنزیم ها را از بین ببرد. با این حال ، طرفداران ، طرفدار این هستند که فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن انگل ها می شود و در واقع ممکن است قابلیت هضم را افزایش دهد.

غذای خشک سگ پخته شده

یک روش پخت جایگزین است که اجازه می دهد غذاها با فشار کمتری نسبت به اکستروژن پخته شوند و بنابراین ممکن است مواد مغذی بیشتری را دست نخورده باقی بگذارند. با این وجود پخت معمولاً به مقدار مشخصی از گلوتن گندم برای اتصال بیسکویت ها متکی است. این فرآیند معمولاً شامل عبور بیسکویت از یک اجاق بلند در بالای یک تسمه نقاله است.

غذای خشک سگ فشرده شده سرد

هنوز در صحنه نسبتاً جدید هستند اما به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا می کنند زیرا تمام مزایای پردازش غذای خشک معمولی را دارند اما دمای بالایی ندارند. با این وجود مواد لازم قبل از فشرده شدن باید خشک و آسیاب شوند و بعضی از آنها مانند غلات نیز باید از قبل پخته شوند بنابراین سطح خاصی از پردازش وجود دارد ، اما مرحله نهایی مطمئناً فشرده سازی آن بسیار کمتر از اکستروژن است.

خشک شدن هوا کارها را یک قدم جلوتر می برد زیرا مواد اولیه معمولاً فرآیند را تازه شروع می کنند نه اینکه آن را آسیاب و یا از قبل بپزند. مواد غذایی در معرض جریان هوای گرم شده قرار دارند و به آرامی آب را از طریق تبخیر خارج می کنند که تصور می شود آسیب پروتئین ها ، ویتامین ها و آنزیم ها را در مقایسه با روش های پخت معمولی کاهش می دهد. برخی از غذاهای خشک شده با هوا باید با افزودن آب، آب رسانی شوند بنابراین اگرچه ممکن است این بسته ها کم به نظر برسند ، حجم غذایی که از آنها می گیرید بطور قابل توجهی بیشتر است.

غذاهای خشک شده را منجمد می کنیم و ابتدا یخ می زنند و سپس مواد را به آرامی در خلا  گرم می کنیم تا رطوبت آن پاک شود. به این ترتیب ، مواد مغذی آسیب بسیار کمی می بینند و آن را مسلماً “طبیعی ترین” ماده غذایی خشک موجود می دانند. غذاهای خشک سگ منجمد نیز گران بنظر می رسند اما ماندگاری باورنکردنی و بدون نیاز به مواد نگهدارنده مصنوعی دارند. مانند برخی از غذاهای خشک شده در هوا ، بسیاری از رژیم های غذایی منجمد قبل از تغذیه نیاز به آب رسانی مجدد با آب دارند.

بهترین نوع غذای سگ کدام است؟ کنسرو غذای سگ یا غذای خشک سگ؟

هم کنسرو غذای سگ و هم غذای خشک سگ می توانند تغذیه کافی را فراهم کنند. رژیم های غذایی کنسرو شده حاوی رطوبت بیشتری هستند و ممکن است سگهایی که دچار مشکلات ادراری هستند یا سگهایی که تمایل به نوشیدن آب زیادی ندارند ، مفید باشند. همچنین طعم بیشتری دارند. ولی باید گفت که اول از همه ، نوع غذای سگ تعیین کننده نیست ، بلکه محتوای آن تعیین کننده است. این بدان معنی است که هم غذای مرطوب و هم غذای خشک می تواند تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به شرط غذای مورد نیاز سگ فراهم کند، مواد تشکیل دهنده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ترکیب آن نیز مناسب است. هر دو نوع غذای سگ مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین در نهایت مسئله درست یا غلط نیست ، بلکه فرصت ها و نیازهای شخصی است که مشخص می کند در آخر کدام غذای سگ را انتخاب می کنید.

برای اینکه تصمیم شما کمی ساده تر شود ، ما می خواهیم انواع مزایا و معایب غذای خشک و مرطوب سگ را در اینجا روشن کنیم و نکات مثبت و منفی انواع مختلف غذا را بیان کنیم.

 

درباره حیوانات خانگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 595
  • بازدید سال : 14,002
  • بازدید کلی : 103,340