loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

کلیسای وست مینستر لندن که نامش با بسیاری از داستان‌های عجیب از روایت‌های معرفی درباره شکایت سرنوشت ‌سازترین لحظات عمر حکومت سلطنتی این کشور عجین شده است. تمام مراسمات عروسی و تاج‌گ

اکبر صباغی بازدید : 31 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 11:06 نظرات (0)

کلیسای وست مینستر لندن که نامش با بسیاری از داستان‌های عجیب از روایت‌های معرفی درباره شکایت سرنوشت ‌سازترین لحظات عمر حکومت سلطنتی این کشور عجین شده است. تمام مراسمات عروسی و تاج‌گذاری‌های سلاطین شاهزادگان انگلستان در کلیسای وست‌مینستر انجام می‌شود و شور و هیاهو را به این کلیسا می‌آورد .

ولی در باقی اوقات این کلیسای بزرگ ساختمان ساکت و مرموزی است راهروهای قرون وسطایی آن جایی است که گفته می‌شود اشباح و ارواح در آنها پرسه می‌زنند .

چند سال پیش یکی از بازدیدکنندگان کلیسای وست مینستر لندن که در ساعتی خلوت به دیدن آن رفته بود گفته بود که روح ملکه الیزابت در یکی از راهروها با او سخن گفته است. این دیر را شخصی ساخته که با عنوان داود مومن مشهور شده است برپا کردن بنا از سال 1049 میلادی شروع شد و تا سال 1065 طول کشید با وجود بازسازی‌های سطحی که مرتبا در این ساختمان انجام می‌شود اسکلت و پی ‌ساختمان کاملاً دست نخورده و از قرون وسطی باقی مانده است در زمین و دیوارهای این کلیسا کنج های بسیار بزرگ و گران قیمتی پیدا شده که احتمالاً مربوط به راهبانی است که سال‌های دور در این دیر زندگی می‌کرده‌اند.

 مطمئنا گنج‌های کشف نشده دیگری هم در این ساختمان پنهان است ولی هیچ کس اجازه کند و کاو آن را ندارد.

 چند سال پیش در شبی پاییزی و خلوت یک مأمور پلیس در حین انجام وظیفه مردی را در لباس راهبان دید که به سوی دروازه وست مینستر می‌دود و سپس در آن‌جا از نظر ناپدید شد. پلیس برای بررسی بیشتر از ماشین پیاده شد و به طرف ساختمان کلیسا رفت او برای جست‌وجوی بیشتر وارد کلیسا شد پس از این‌که به حیاط رفت وارد دالان تاریکی شد که احساس کرده بود راهب به آن‌جا رفته است پس از این‌که وارد دالان شد و چند قدم برداشت صدایی از پشت سرش شنید وقتی برگشت دید که در دالان بسته شده است در این هنگام حس کرد که دستی روی شانه اوست سپس دو مرد را در لباس راهبان دید که سرهایشان پایین و دست‌هایشان به شکل قلاب‌های آهنی بزرگ بود آنها یکی از درهای غربی راهرو را باز کردند که از آن صدای موسیقی آرام محزونی می آمد پشت سر آنها پلیس که گیج و مبهوت شده بود آن راهرو رفت در این هنگام اطراف او را اشباح و سایه‌های عجیبی پر کردند که دور او می چرخیدند او در این حال از هوش رفت و صبح در حالی که همه چیز آرام بود به هوش آمد گزارش این مأمور در دفتر پلیس لندن هم ثبت شده است و در آن او توضیح داده که آن‌چه دیده احتمالاً ارواح بوده‌اند.

 مشهورترین روح کلیسای وست مینستر بندیکتوس پدر است او راهبی بود که در جریان سرقت سال 1303 در این دیر توسط سارقان به قتل رسید به جز او  و دزدانی که در آن روزها اعدام شدند تاکنون کسی در این کلیسا کشته نشده است کسانی که زا قدیم ادعای مشاهده روح کرده‌اند اکثراً گفته‌اند این روح مربوط به فردی لاغر، بلند قد و با پیشانی کشیده، چشمانی درشت و پوستی روشن است همه این نشانه‌ها ثابت می کند که این روح متعلق به بندیکتوس است گفته می‌شود این روح همیشه در دیر حاضر است و در راهروها پرسه می‌زند

یکی دیگر از روایت‌های مشهوری که درباره این کلیسا وجود دارد مربوط به دو سرباز جنگ جهانی اول است که در حیاط آن دفن شده‌اند یکی از آنها بدون سر و دیگری بدون دست و پاست چند بار ساکنان کلیسا گفته‌اند سرباز بدون سر را با همان سیمای وحشتناک و خون‌آلود دیده‌اند که در حیاط قدم می‌زده است یکی از کسانی که این سرباز را در یک ظهر زمستانی دیده بود گفت او به دنبال من آمد و من حس کردم تلاش می کند چیزی به من بگوید ولی سرنداشت و هیچ صدایی از او نمی‌آمد.

در ماه ژوئن سال 1971 دکتر ادوراد جی استاد دانشگاه لارنس که درباره مسائل متافیزیکی تحقیق می کند چند مدتی ساکن این کلیسا شد و سپس گزارش مفصلی از آن منتشر کرد گزارش اوپر از نکات عجیب بود مثلا به صدای موسیقی اشاره کرد که شب‌ها در سکوت مطلق با دقت بسیار می‌شد آن را شنید و با صدای شیون و ناله همراه است در گزارش ادوار جی به یکی از درهای کلیسا اشاره شده بود به هیچ شکل بسته نمی‌ماند و پس از مدتی باز می‌شود موضوع دیگری که گفته شده بود هاله‌هایی از نور بود که ناگهان پدید می‌آیند و دوباره ناپدید می‌شوند.



درباره تور های اروپا , سفر ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 635
  • بازدید سال : 14,042
  • بازدید کلی : 103,380