loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

اکبر صباغی بازدید : 35 دوشنبه 07 آذر 1401 زمان : 1:21 نظرات (0)

ظرف غذای سگ اتوماتیک و هوشمند

ظرف غذا یا فیدر اتوماتیک سگ یه انتخاب عالی برای صاحبان سگ پرمشغله است. اگه زمان غذا دادن به سگتون خونه نیستید یا نگرانید که دیر برسید با تهیه این نوع ظرفها خیالتون راحت میشه.

روش و طرز کار غذاده اتوماتیک یا خیلی ساده و براساس جاذبه زمینه یا کمی پیشرفته‌تره و به صورت الکترونیکی کار میکنه.

 

ظرف غذای تایمردار سگ

نوع پیشرفته‌‌تر ظرف اتوماتیک قابلیت زمانبندی داره و می‌تونید با تنظیم تایمر مشخص می‌کنید که در یه زمان خاص مقدار معینی غذا داخل ظرف ریخته بشه. بعضی از این ظروف قابلیت تنظیم برای یک وعده و بعضی دیگه تا چندین وعده هم قابل تنظیم هستن.

این نوع ظرف غذا به خاطر الکتریکی بودن و امکاناتی که داره جزء گرون‌ترین ظرف غذای سگ محسوب می‌شه.

 

غذاریز اتوماتیک سگ

ظرف غذای اتوماتیک در ساده‌ترین شکلش یه محفظه بالای ظرف غذا یا آب داره که به کمک جاذبه کار می‌کنه. یعنی وقتی داخل ظرف و زیر محفظه خالی میشه به طور اتوماتیک خودش غذا داخل ظرف می‌ریزه.

این نوع ظرف در مقایسه با ظروف عادی غذای سگ قیمت بالاتری داره و بعضی از اونا فقط برای غذای خشک و برخی دیگه برای آب هم قابل استفاده هستن. اما به نسبت سایر فیدرهای اتوماتیک قیمت پایینتری داره.

ظرف غذای اتوماتیک سگ

جنس این ظرف از پلاستیک محکم و بادوامه

محفظه بالای ظرف قابل جدا شدنه.

گنجایش ۲۷۰۰ میلی لیتر

مناسب برای غذای خشک سگ

اکبر صباغی بازدید : 26 یکشنبه 06 آذر 1401 زمان : 19:59 نظرات (0)

 دهلی نو در هندوستان یکی از مقصد های گردشگران است که برای بازدید و تفریح می توان یک انتخاب عالی برای مسافران باشد تا همه مناطق و جاهای دیدنی دهلی را دیده و از این جاذبه ها لذت برد

قطب منار دهلی

منار قطب (Qutub Minar) در قرن دوازدهم تکمیل شد. بلند ترین مناره هندوستان است و بسیاری از گردشگران بین‌‌ المللی برای صعود به آن می‌روند. برجی پنج طبقه است، ۷۰ متر ارتفاع دارد و با کنده‌‌ کاری‌‌ های پیچیده به همراه کتیبه‌‌ های قرآنی، مزین شده است. جالب است بدانید سه طبقه اول از سنگ قرمز ساخته شده‌‌ و طبقه چهارم و پنجم با مرمر و ماسه سنگ. در طبقه اول برج هم مسجد کوات الاسلام، قرار گرفته است.

گوردوارای دهلی

گوردوارای بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib) مهم‌‌ ترین عبادتگاه دهلی است. بنایی متعلق به قرن هجدم که در نزدیکی محله “کونات پلیس” دهلی قرار گرفته است. در واقع در نزدیکی مرز دهلی نو و کهنه بنا شده، استخری باشکوه دارد و گنبد و میله پرچم طلای معروف که سوژه عکاسان است. به علاوه ساختمان بزرگ معبد و گالری‌‌ های هنری آن هم از جاهای دیدنی دهلی به شمار می روند.

در کنار این ها یک غذای بسیار عالی که در آشپزخانه بزرگ گوردوارا تهیه شده و بدون هیچ هزینه ای برای گردشگران سرو می‌شود. در آنجا از بازدیدکنندگان می‌‌خواهند موهای خود را بپوشانند و کفش های‌شان را بیرون آورند.

دروازه هند

دروازه هند (India Gate) طاق سنگی باشکوهی است که شبیه طاق پیروزی پاریس، و از مهمترین جاهای دیدنی دهلی است. یادبودی برای سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول و در پای آن یک آتش ابدی نیز قرار داده گرفته است. روی یک پایه از سنگ سرخ رنگ بنا شده و گنبد کاسه‌‌ ای شکلی هم در بالای آن وجود دارد که گاهی با روغن مشتعل پر می‌‌شود.

اکبر صباغی بازدید : 26 شنبه 05 آذر 1401 زمان : 16:06 نظرات (0)

غذای سگ دوبرمن توله  و بزرگسال چیست ؟

غذای سگ دوبرمن توله

از آن جایی که دوبرمن های توله استخوان بندی نحیفی داشته و لاغر اندام هستند، حفظ وزن ایده آل آن ها برای بیشتر صاحبان این حیوانات خانگی یک چالش است. پس بهترین انتخاب برای غذای سگ دوبرمن توله، گوشت، سبزیجات، برنج و میوه را به رژیم سگ خود اضافه کنید. همچنین مواد پر کننده را در رژیم غذایی آن ها بگنجانید؛ این مواد، تمام مواد مغذی لازم را داشته و می توانند به افزایش وزن سگ دوبرمن شما و حفظ وزن ایده آل او کمک کنند.

رژیم غذایی نژاد دوبرمن باید شامل موارد زیر باشد:

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • چربی
  • ویتامین و مواد معدنی

میزان تغذیه دوبرمن بزرگسال ، درجه اول به سطح فعالیت سگ بستگی دارد. یعنی اگر سگ شما به طور مرتب ورزش می کند ، در آموزش چابکی شرکت می کند یا خیلی فعالیت می کند، به کالری بیشتری احتیاج خواهد داشت. برای سگهایی که به طور متوسط ورزش می کنند ، طبق توصیه های سازنده متخصصان دامپزشکی برای یک سگ با اندازه متوسط ، به اندازه ی توله سگ دوبرمن غذا دهید.

مطمئن شوید که رژیم غذایی روزانه سگ را به دو تا چهار وعده غذایی در روز تقسیم می کنید. در زمان صرف غذا به سگ خود نگاه کنید. اگر دوبرمن شما اضافه وزن نشان می دهد و نمی توانید دنده ها را احساس کنید ، مقدار را کاهش دهید.

سگ شما ممکن است به یک غذای رژیمی یا غذایی با فیبر بیشتر احتیاج داشته باشدچون معمولا ساختاری عضلانی و چابک دارد. اگر سگ شما اضافه وزن یا کمبود وزن دارد، پیشنهاد می شود با دامپزشک مشورت کنید تا برنامه و رژیم غذایی صحیحی برای او تهیه کند.

از دادن فرآورده های گوشتی مثل کالباس و سوسیس، ذرت و سویا، به سگ خود داری کنید. زیرا در تولید اغلب این محصولات از ناخالصی های شیمیایی و افزودنی استفاده شده است که مصرف آن حتی برای انسان نیز مضر است چه برسد به حیوانات خانگی!

برای تهیه غذای خشک مخصوص سگ دوبرمن بهتر است از طریق پت شاپ های معتبر اقدام به خرید محصول فرمایید. 

سگ دوبرمن مثل بقیه سگها از بدو تولد شیر مادر است تا چهار هفتگی بعد از آن دوره باید غذاهایی مصرف کند که پروتئین کافی برای رشد ماهیچه را داشته باشد ، کالری مورد نیاز روزانه را دریافت کنند و همچنین ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز دریافت کنند .

بعد از چهار هفتگی باید روزانه 5 وعده غذا(سه وعده شیر گاو با غذای نرم) مصرف کنند این پنج وعده کم کم به سه وعده و در نهایت به دو وعده در روز کاهش می یابد.

دوبرمن بالغ و سالم به 2100 کالری در روز نیاز دارد ، این عدد با بالا رفتن سن سگ شما کم می شود زیرا سگ های مسن کمتر غذا میخورند و کالری کمتری نیاز دارند.

غذای سگ دوبرمن و دیگر سگ ها باید حاوی چربی سالم ، کربوهیدرات ، ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز باشد.

 

اکبر صباغی بازدید : 32 پنجشنبه 03 آذر 1401 زمان : 3:25 نظرات (0)

تونر چیست؟

تونر محصولی محلول مانند است که برای از بین بردن و پاکسازی آلودگیهای عمقی پوست بکار می‌رود. آلودگیهایی که در روزنه‌های پوستتان جا خوش‌کرده و با شستن صابون و شوینده‌ها از بین نمی‌روند و سبب ایجاد مشکلات جدی برای پوست صورتتان می‌شوند.

اکبر صباغی بازدید : 31 شنبه 28 آبان 1401 زمان : 16:24 نظرات (0)

آیا از فواید تونر صورت برای پوست اطلاعی دارید؟ یا اصلا چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

مراقبت و محافظت از پوست صورت، دغدغه همیشگی افراد، به ویژه خانم ها می باشد. برای داشتن پوستی صاف و شفاف نیاز به استفاده از محصولات مراقبتی پوست بوده، که یکی از این محصولات تونر نام دارد.

تونر صورت باعث کنترل و تنظیم چربی پوست از هرگونه آلودگی ها می شود. در ادامه با بیوتی سنتر همراه شوید تا به بررسی فواید تونر و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

تونر صورت چیست؟

تونر یا همان تونیک صورت، محصولی برای پاک کردن پوست از مواد آرایشی و آلودگی های محیطی می باشد. پس از شستن صورت با ژل شستشوی مناسب با پوست، PH پوست دچار عدم تعادل شده و باعث می شود، سطح پوست شما بیش از حد قلیایی و یا اسیدی شود. این اتفاق برای پوست بسیار مضر است.

استفاده از تونر صورت برای متعادل کردن و تنظیم PH پوست، سبب داشتن پوستی سالم و شفاف برای شما خواهد شد. به یاد داشته باشید، پس از استفاده از تونر، حتما از کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید. زیرا این محصولات به شادابی و سلامت بیشتر پوست کمک خواهند کرد.

چرا باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

اگر به دنبال راهی برای سلامت و زیبایی پوست خود هستید، استفاده از تونر صورت را در برنامه روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

هدف اصلی استفاده از تونر، داشتن پوستی سالم و همچنین تمیز شدن منافذ پوست، از هرگونه گرد و غبار و آلودگی است. تاثیری که تونر روی پوست دارد، پاک کننده های صابونی و پن ندارند.

تاثیر فوق العاده تونر، به قدری است که حتی متخصصین پوست هم استفاده از تونر را به جای ماسک های مختلف پیشنهاد می کنند.

 

فواید استفاده از تونر صورت چیست؟

  • تنظیم PH پوست
  • تامین رطوبت پوست
  • سبب قلیایی شدن پوست
  • پاکسازی منافذ عمقی پوست
  • کم شدن علائم آکنه
  • بسته شدن منافذ پوست
  • ایجاد شادابی در پوست
  • جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی در صورت
  • پاکسازی پوست از هرگونه مواد آرایشی و آلودگی ها
  • وجود ویتامین E و گلیسیرین در برخی تونرها برای جلوگیری از حساسیت و خشکی پوست
  • وجود عصاره آلوئه ورا در برخی از تونرها، سبب کاهش التهاب و قرمزی در پوست های حساس
  • استفاده از ترکیبات روغن درخت چای و سالیسیک اسید، برای پوست های چرب و مستعد آکنه
  • جلوگیری از بروز مشکلات پوستی و ایجاد جوش و آکنهوجود گل رز به عنوان آبرسان برای پوست های خشک
  • وجود عصاره بابونه برای تسکین پوست های حساس و رفع خستگی پوست صورت

نکات مهم و فوق سری در انتخاب یک تونر مناسب

انتخاب یک تونر مناسب و با کیفیت به عوامل زیر بستگی دارد:

شناخت نوع پوست صورت

برای انتخاب و خرید تونر، نیاز است تا با تشخیص نوع پوست خود و همچنین مواد تشکیل دهنده آن، تونر مناسب پوست خود را انتخاب نمایید.

پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، به دنبال محصولات با فرمولاسیون سبک باشید. پوست بید، عصاره اسطوخودوس، مریم گلی و چوب صندل برای پوست شما گزینه مناسبی است.

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، از تونرهایی با ترکیبات آبرسان استفاده نمایید. آلوئه ورا، دانه گریپ فروت، خیار و ویتامین E بهترین گزینه برای شما می باشد.

پوست نرمال و مختلط

موادی مانند ویتامین C، هیالورونیک اسید، گلیسیرین و کوآنزیم Q10 برای این نوع پوست، بسیار مناسب هستند.

پوست حساس

عصاره های خیار و آلوئه ورا برای پوست های حساس، گزینه بسیار مناسبی می باشند.

پوست های مستعد آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، تونرهایی که اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک در ترکیبات خود دارند، گزینه مناسبی برای پوست شما می باشند. وجود این عصاره در تونر می تواند به کاهش منافذ پوست کمک کند.

برای خرید تونر مناسب پوست خود به وبسایت بیوتی سنتر مراجعه فرمایید.

اکبر صباغی بازدید : 23 پنجشنبه 26 آبان 1401 زمان : 9:25 نظرات (0)

اگر پوستی بسیار چرب و پر از جوش دارید و از این حالت پوستتان خسته شده اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا مراقبت های روتین پوستی ویژه ای را به شما آموزش دهیم. آموزش های کاربردی و ارزشمندی که کمک می‌کند تا از شر این جوش های پر دردسر به زودی خلاص شوید.

این روزها افراد زیادی به خصوص دختران نوجوان و جوان نگران سلامتی پوست خود هستند و به دنبال مناسب ترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار خود می‌گردند، به نحوی که اکثر آن‌ها به دنبال راه های مختلف برای رهایی از چربی پوست خود و جوش ها، هستند. زمانی که پوست شما دچار التهاب و یا آکنه می‌شود، بایستی یک رژیم پوستی مناسب برای کاهش چربی های پوست خود داشته باشید و با تمیز نگه داشتن منافذ پوست خود و انجام روتین روزانه پوست به نتیجه دلخواه خود برسید و به بهبود سریع آکنه ها کمک کنید.
امروزه محصولات مختلفی در رابطه با روتین مراقبت از پوست چرب به بازار عرضه شده است که می‌توانید با مشورت پزشک و تشخیص او، این محصولات را 

از لوازم ارایشی بهداشتی بیوتی سنتر تهیه کرده و با استفاده از آن‌ها در منزل به پوست خود بهبود دهید. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار اصول متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما مطرح خواهیم کرد.

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

روتین مراقبت از پوست های مختلف، بدین معنی است که مجموعه ای از محصولات سازگار با پوست خود را تهیه کرده و آن‌ها را به طور منظم و کامل استفاده نمایید، طوری که این روتین جزئی جدایی ناپذیر برنامه روزانه شما شود و به جایی برسد که تا روتین پوستی خود را انجام نداده اید به رختخواب نروید.
شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصور می‌کنند پوست بسیار خوبی دارند به گونه ای که نیاز به هیچ‌گونه مراقبتی ندارد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، همه افراد با هر نوع پوستی که دارند باید به آن رسیدگی کنند و شادابی و زیبایی پوست خود را همچنان حفظ کنند. پس همین حالا یک برنامه روتین مناسب برای خود انتخاب کرده و به کمک آن شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کنید.
حال در این بخش می‌خواهیم در مورد روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار صحبت کنیم، به شما بگوییم که چه کارهایی باید انجام دهید تا همواره پوست خوب و زیبایی داشته باشید؛ اگر پوست چربی دارید، بایستی چربی اضافی روی سطح پوست خود را کنترل کنید، منافذ پوستتان را پاک‌سازی کرده و منفذهای باز آن را از بین ببرید.

راهنمای مراقبت از پوست چرب

نخستین نکته برای مراقبت و ایجاد روتین پوستی این است که باید بدانید، حتماً نباید از محصولات خارجی و گران قیمت استفاد کنید، می‌توانید روتین پوستی خود را با محصولات ایرانی و قیمت های مناسب نیز بسازید، در این صورت خواهید دید که همین محصولات با قیمت پایین تر چه تأثیرات شگرفی بر پوست شما خواهند گذاشت.
به طور کلی قبل از اینکه روتین پوستی خود را ایجاد کنید باید به نکاتی توجه کنید که لازمه مراقبت از پوست شما است.

  • یکی از این مراقبت ها، سیگار نکشیدن است، سیگار کشیدن باعث تیرگی پوست و همچنین کدر شدن آن می‌شود، پوست را به شدت خشک کرده و باعث نازک شدن و چروک شدن زود هنگام پوست شما می‌شود.
  • راهکار دیگر که برای خانم ها توصیه می‌شود، این است که هرگز با آرایش نخوابند. پوست شما شب هنگام باید تنفس کند و وجود کرم ها و کرم پودرهای مختلف بر روی سطح پوست مانع از نفس کشیدن پوست شما می‌شود.
  • سعی کنید غذاهای سرخ کرده را کمتر مصرف نمایید. در واقع برای داشتن یک پوست خوب و شاداب بایستی دور فست فودها و غذاهای سرخ کردنی را خط بکشید.
اکبر صباغی بازدید : 26 دوشنبه 23 آبان 1401 زمان : 10:38 نظرات (0)

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهرِ سوئیس و پایتخت فرهنگی این کشور است که در ابتدای ورود به آن، بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک کلان‌شهر است.

 حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در این شهر را سبب شده است.

برای آشنایی با تور زوریخ پیش از سفر به این شهر با ما همراه باشید.

همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ایستگاه تایم ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، اما کمترین تأخیری در ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شود.

حرکت وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور معروف به ساعت به قدری دقیق است که می‌توانید ساعت‌تان را با ورود قطار یا تراموا به ایستگاه تنظیم کنید.

خرید بلیت به صورت مکانیزه که دستگاه آن در همه ایستگاه‌ها نصب شده است، مشخص بودن مسیر حرکت از طریق نقشه‌هایی که در ایستگاه‌ها و داخل ترن‌ها قرار دارد و اعلام لحظه به لحظه ایستگاه‌ها و مشخص بودن ایستگاه‌های مشترک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را برای هر شخصی مهیا می‌کند و حتی توریست‌ها هم با هر زبان و درک و فهمی در بدو ورود به راحتی می‌توانند با استفاده از این وسایل خودشان را به نقطه دلخواه‌شان برسانند.

حتی در داخل تراموا قبل از رسیدن به ایستگاه‌هایی که با دیگر خطوط مشترک هستند، ساعات ورود خط‌های دیگر درج می‌شود و نام ایستگاه‌های دیگر هم با تایم رسیدن مشخص شده است.

سوئیسی‌ها در احداث خطوط تراموا آنقدر باتجربه هستند که به بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا تجربیات‌شان را منتقل کرده‌اند.

تراموا و قطارهایی هم برای استفاده افراد ویلچرنشین وجود دارد که ساعات ورود آن‌ها نیز روی تابلوها با علامت ویلچر مشخص است.

با وجود آنکه برای ورود به مترو و تراموا محلی برای ارائه بلیت تعبیه نشده و کسی بلیت چک نمی‌کند، اما همه خود را موظف می‌دانند از دستگاه‌های مکانیزه بلیت خریداری کنند؛ بلیت‌هایی که قیمت روزانه‌ی آن حدود 8 فرانک (معادل 32 هزار تومان) و تک سفر آن حدود 2 تا 4 فرانک است. ارقامی که براساس مسیر حرکت در منطقه 110 زوریخ که مراکز اصلی در آن واقع شده، متغیر است.

تعدد وسایل حمل‌ونقل عمومی در زوریخ و خلوت بودن آنها در کنار استفاده زیادی که از دوچرخه می‌شود باعث شده کمتر ماشین شخصی در سطح شهر دیده شود و برخلاف اکثر کلان‌شهرها، از ترافیک‌های آزاردهنده در سطح شهر خبری نیست. در آنجا بهانه رایجی برای دیر رسیدن با عنوان «در ترافیک گیر کردم» وجود ندارد.

زوریخ ضمن آنکه دو سال پیاپی است شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود، در اواخر شهریور هم به عنوان گرانقیمت ترین شهر جهان شناخته شد و از جمله شهرهایی است که مردم در رفاه کامل به سر می‌برند. به طوریکه در سطح شهر هیچ نشانی از تکدی‌گری نیست و یا حتی دست‌فروشی هم دیده نمی‌شود.

هزینه‌های بالای زندگی در این شهر باعث شده مهاجران کمتری هم به این شهر مهاجرت و در آنجا زندگی کنند.

نماد شهر کلیسایی با برج‌هایی دو قلو به نام "گراس مونستر" در کنار رود لیمات است که در روبروی آن کلیسای دیگری به نام "فرامونستر" با برج تیز سبز رنگ بلندی که نقاشی شیشه‌های داخل آن مشهور است قرار دارد و شب‌ها جلوه زیبایی را به شهر می‌دهند. راس هر ساعت تا دقایق زیادی صدای ناقوس کلیساها در شهر طنین‌انداز می‌شود.

"سنت پیتر" دیگر کلیسای اصلی زوریخ است که در نزدیکی دو کلیسای دیگر واقع شده و به تعبیری بزرگترین صفحه ساعت کلیسا در اروپا بر روی برج آن قرار دارد.

طبیعت بکر این شهر و اطراف آن از دامنه کوه‌های آلپ گرفته تا دریاچه زوریخ در دل شهر، از زیبایی‌های دیگر زوریخ محسوب می‌شود.

یکی از بزرگترین باغ وحش‌های دنیا نیز در زوریخ واقع شده که در مناطق شمالی این شهر در مساحتی وسیع و طراحی ویژه با حیواناتی متعدد روزانه پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

زوریخ که از آن به عنوان یک جهان‌شهر یاد می‌شود، مانند دیگر شهرهای سوئیس از امنیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که درصد جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین اعلام شده و یکی از امن‌ترین شهرها برای گردشگران محسوب می‌شود.

اینجا زوریخ از آرام‌ترین شهرهای دنیا است... 

اکبر صباغی بازدید : 38 یکشنبه 22 آبان 1401 زمان : 20:57 نظرات (0)

کشور اسپانیا در شبه جزیره ی ایبری واقع در جنوب غربی اروپا، سال گذشته رکورد دار پذیرایی از 75.3 میلیون گردشگر بین المللی بوده است و پیش بینی می شود که این رقم در سال 2017 نیز سیر صعودی خود را طی کند. در واقع اسپانیا کشوری است که بسیار مورد علاقه ی توریست های مختلف از سراسر دنیا واقع می شود چرا که علاوه بر طبیعت بی نظیر و دیدنی های متنوع، برای توریست ها با هر بودجه ای، گزینه های قابل توجهی را در اختیار دارد. از این رو به عنوان یکی از بهترین مقصاد گردشگری در جهان، به سراغ اسپانیا خواهیم رفت و چندین نمونه از رویایی ترین مناطق آن را معرفی می کنیم.

این منطقه در کاتالونیا؛ بخشی خودمختار در شمال شرق اسپانیا، واقع شده است. اگر به دنبال محیطی آرام و دل انگیز برای سپری کردن تعطیلاتی دلچسب هستید، این مورد گزینه ی مناسب شما خواهد بود. هوای مساعد منطقه امکان لذت بردن از طبیعت بی نظیر اطراف و آب های فیروزه ای ساحل را در اختیار توریست ها قرار می دهد. از طرفی سفر به کاتالونیا به توریست های علاقه مند به عکاسی نیز توصیه می شود. می توانید عکس های متفاوتی از طبیعت گوشه و کنار خود ثبت کنید.

مورد بعدی کاستیا و لئون؛ بزرگ ترین بخش خودمختار اسپانیا است که خود از چندین استان مجزا تشکیل شده است. اما آن چه که برای یک سفر توریستی هیجان انگیز مد نظر ما است، استان سگوبیا و سالامانکا واقع در این منطقه خواهد بود. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، به هیچ عنوان حضوری چند روزه در این دو استان را از دست ندهید چرا که با چشم انداز های منحصر به فرد، هر توریستی را محصور زیبایی هایشان می کنند. برای مثال سگوبیا به خاطر معماری های جالب خود، سایت میراث جهانی به شمار می رود. از کاخ ها و کلیسا های تاریخی گرفته تا صومعه ها و حتی رستوران های مدرن، همگی سفری هیجان انگیز را برایتان رقم خواهند زد. دیدنی های سالامانکا نیز سایت میراث جهانی یونسکو بوده و با برخورداری از مناطق تاریخی دیدنی متعدد می تواند پذیرای توریست های علاقه مند از سراسر دنیا باشد.

اکسترمادورا هم یکی دیگر از بخش های خودمختار کشور اسپانیا بوده که خود به استان کاسرس و باداخس تقسیم می شود. در واقع اگر به این بخش سفر کنید، می توانید از جاذبه های گردشگری هر دو استان بهره مند شوید. همچنین اگر به چشیدن طعم غذا های مختلف علاقه مند  باشید، اکسترمادورا با غذا های لذیذ خود انتخابی ویژه به شمار خواهد رفت. از طرفی امکان کوهنوردی در فضایی بکر و طبیعتی سر زنده، جاذبه ی دیگری از این بخش بوده که در جلب نظر توریست های کوهنورد نقش مهمی ایفا می کند.

حال به سراغ آن دسته از توریست های می رویم که مناطق ساحلی را ترجیح داده و به دنبال بهترین ساحل های اسپانیا هستند. ساحل های وسیع و متعدد این منطقه، برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی ویژه همراه با خانواده و یا دوستان، گزینه ای برنده است. می توانید از هوای پاک در کنار مناظر چشم نواز و صدای آرامش بخش آب های فیروزه ای رنگ لذت برده و تجربه ای متفاوت برای خود خلق کنید. گالیسیا که یکی دیگر از بخش های خودمختار اسپانیا است، دارای آب و هوای معتدل و مرطوب بوده و قسمت شمال غربی آن پر باران ترین منطقه در کل اسپانیا به شمار می رود.

اکبر صباغی بازدید : 52 یکشنبه 22 آبان 1401 زمان : 17:14 نظرات (0)

بلوار شانزلیزه کجاست؟

معروف ترین خیابان جهان در کشور زیبای فرانسه و در شهر پاریس قرار دارد. نام این خیابان شانزلیزه (Champs-Elysées) است که محل سکونت کاخ نشینان بوده و منطقه ای اعیان نشین است. این خیابان در منطقه 8 پاریس قرار دارد و از سری خیابان های اصلی محسوب می شود که در شهر قرار دارد. این بلوار برای فرانسوی ها نیز حائز اهمیت است چرا که خود آنها نام این بلوار را زیباترین خیابان دنیا نامیده اند. این خیابان شکوهمند همراه همیشگی مردم پاریس در طول تاریخ بوده و سختی های بسیاری برای آنچه که امروز هست را پشت سر گذاشته است.

معنی کلمه شانزلیزه چیست؟

کلمه شانزلیزه معنای جالبی دارد که شاید معنی آن را نمیدانستید. کلمه  “شانز” به معنی دشت سرسبز و کلمه “الیزه” نامی فرانسوی که در تلفیق با هم به معنای دشت الیزه است. اما برای فرانسوی ها این خیابان یادآور خاطراتی دیگر است و وقایع تاریخی بسیاری را برای آنان تداعی می کند. این نام فرانسوی برای خود فرانسوی ها به معنای کشتزارهای مردگان و یا بهشت برای قهرمانان مرده در اساطیر یونانی است. این خیابان برای فرانسوی ها جنبه تاریخی دارد و در حالت کلی یادآور تاریخ خونین کشور فرانسه است.

مشخصات متریک و موقعیت مکانی بلوار شانزلیزه

شاید برای برخی ها مشخصات متریک بلوار شانزلیزه از بابت طول و عرض جالب باشد. طول این بلوار حدودا ۱۹۰۰ متر و عرض آن دقیقا ۷۰ متر است. این خیابان رویایی در قسمت غربی پاریس واقع شده است و از میدان کنکورد آغاز و در میدان شارل دوگل خاتمه می یابد. در ابتدای غربی این بلوار طاق پیروزی واقع شده است که مانند تاج بلوار شانزلیزه است. در دو طرف این خیابان ۴ ردیف درختان بلند شاه بلوط قرار داده شده که زیبایی خیابان را چندین برابر می کند. این درختان هم قد بوده و به صورت یک شکل هرس می شوند.

رونق گیری بلوار شانزلیزه در طول تاریخ فرانسه

رونق گیری و معروفیت بلوار شانزلیزه در طول دوره زمانی طولانی اتفاق افتاده است. از آنجایی که این خیابان از خیابان های اصلی پاریس محسوب می شود، وقایع و رویدادهای تاریخی بسیاری را به خود دیده است. می توان گفت که این خیابان محور تاریخی پاریس است که در جای جای آن خونریزی ها و دوئل های بسیاری رخ داده است. پس از انقلاب فرانسه، ۲ مجسمه سوار بر اسب که توسط نیکولا و گیوم ساخته شد، از کاخ سلطنتی سابق در مارلی آورده شدند و در ابتدای بلوار قرار گرفتند. بعدها لوی فیلیپ معمار درباری خود را برای طراحی مجدد میدان کنکورد و باغ های شانزلیزه پس از آنکه این خیابان به مالکیت شهر درآمد، گماشت.

این معمار باغ های ایرانی را سالم نگه داشت و تغییراتی در سایر قسمت های پارک های تفریحی ایجاد کرد برای مثال در اطراف پارک چندین فواره زینتی طراحی کرد که هنوز همان جا قرار دارند. در سالی از سال ها امپراطور ناپلئون سوم پارک ابتدای بلوار شانزلیزه را به عنوان محل برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی که قرار بود در پاریس برگزار شود, انتخاب کرد. تاج این خیابان که به طاق نصرت و یا طاق پیروزی است برای بزرگداشت پیروزی‌های ناپلئون بناپارت ساخته شده است. درخت های این خیابان نیز تنها یک بار تعویض شده اند. ردیف‌های درختان نارون که در سلامت ضعیف بودند با ردیف درختان شاه‌ بلوط جایگزین شدند. در سال ۱۸۶۰، فروشگاه‌ ها و خرده فروشی های بسیاری در این خیابان به هم پیوستند که بعدها تبدیل به انجمن بازرگانی خیابان شانزلیزه شد. این کمیته از قدیمی ترین کمیته های دائمی پاریس محسوب می شود. بلوار شانزلیزه پاریس تمامی این وقایع را پشت سر گذاشته است تا امروز آنچه باشد که هست. زیباترین خیابان جهان!

امروزه نیز قلب تجاری شهر پاریس در خیابان شانزلیزه قرار دارد که به اقتصاد پاریس رونق چشمگیری می بخشد.

کاخ الیزه فرانسه

از معروف ترین جاذبه های پاریس می توان به کاخ الیزه اشاره کرد. در حال حاضر کاخ الیزه در پاریس  محل اقامت رئیس جمهور است. جلسات رسمی هیئت وزرای کشور فرانسه نیز در این مکان تاریخی برگزار می شود. قدمت این بنا به سده ۱۷ برمی گردد و دقیقا در سال ۱۷۱۸ ساخته شده است. معماری و طراحی این بنای زیبا توسط آرماند-کلود مویه که آرشیتکت فرانسوی معروف زمان خود بود، صورت گرفته است. سبک این بنا به سبک کلاسیک بوده و در آن زمان به منظور محلی برای اقامت کنت دِورو ساخته شد. این کاخ بین صاحبان ثروتمند بسیاری خریداری شد و محل اقامت و زندگی شاهزادگان و پرنسس های بسیاری بوده است. اما پس از انقلاب کبیر فرانسه و در دوران بناپارت این کاخ محلی برای اهداف و حل و فصل مسائل حکومتی انتخاب شد و لقب کاخ ریاست جمهوری به خود گرفت. هم اکنون نیز این کاخ به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که این کاخ در بلوار شانزلیزه و محله اعیان نشین قرار دارد، محل اقامت سفرای خارجی بسیاری در اطراف این کاخ قرار دارد. شراب‌ خانه سنتی واقع در دل کاخ الیزه نیز شهرت بسیاری دارد.

اکبر صباغی بازدید : 28 شنبه 21 آبان 1401 زمان : 19:01 نظرات (0)

شرایط زندگی در هلند ، شرایط زندگی درهلند برای ایرانیان و همچنین کیفیت زندگی در هلند در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. اخلاق مردم هلند و خلق و خوی هلندی ها چگونه است؟ معایب و مشکلات زندگی در هلند و بدی های کشور هلند چیست؟ ارزان ترین شهر هلند برای زندگی و بهترین شهر هلند برای زندگی کدام شهرها می باشند؟ هزینه زندگی دانشجویی در هلند چقدر است؟ قوانین عجیب کشور هلند و فرهنگ و اداب و روسوم جالب مردم هلند چیست؟ همچنین در ادامه مقاله می توانید با جغرافیای هلند ، زندگی در شهر آیندهوون هلند ، آمستردام ، امن ، رتردام ، لاهه ، ماستریخت و اقتصاد هلند آشنا گردید.

 این کشور از شرق با آلمان، از غرب با بریتانیا و از جنوب با بلژیک مرز مشترک خاکی یا آبی دارد. هلند به معنای سرزمین پست می باشد که بر خلاف این نام جغرافیای هلند یکی از سحرآمیز ترین مناظر را در دنیا دارد. جمعیت هلند چیزی در حدود 18 میلیون نفر هستند. کشور هلند یکی از کمترین آمار جرم و جنایت در دنیا را دارد. در سال ۲۰۱۳ خیلی از زندان های این کشور به دلیل متروک ماندن و بلا استفاده ماندن تعطیل شده است.از ویژگی های مردم هلند این است که علاقه بسیار زیادی به دوچرخه‌سواری دارند. معمولاً در این کشور تعداد دوچرخه ها از تعداد انسان ها نیز بیشتر می باشد. مردم هلند جزو قد بلندترین مردم جهان می باشند. معمولا مردان هلندی با حدود 185 سانتی‌متر و زنان هلندی 170 سانتی متر قد دارند که بلند قامت ترین مردم جهان می باشند و این یکی از ویژگی های مردم هلند است. همانطور که شاید خودتان هم اطلاع دارید هلند به کشور گل مشهور است و پرورش و صادرات گل در هلند باعث گشته است که این کشور از لحاظ تجارت گل و گیاه در رتبه اول دنیا قرار بگیرد. زبان کشور هلند زبان هلندی است که البته اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. از جمله دیدنی های توریستی هلند می توان به زانس اسخانس، باغ اروپا، موزه‌ ملی، پارک ملی هوخه فیلووه ، دهکده‌ مارکن، افتلینگ و . . . که جزو زیبایی های کشور هلند است را نام برد. هر سال تعداد زیادی توریست از دیدنی های توریستی هلند دیدن می کنند.

هلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی می باشد، این کشور به لحاظ امنیت، آسایش و رفاه جزو بهترین و با استاندارد ترین کشورهای جهان می باشد، به همین دلیل است که همواره افراد زیادی در سراسر جهان جهت تحقق آرزوهای خود به کشور هلند مهاجرت می کنند. کشور هلند یکی از کشورهایی است که سالیانه افراد زیادی را به عنوان مهاجر می پذیرد و افراد می‌توانند به این کشور از راه‌های تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و . . . وارد این کشور شده و به آرزوی خود که زندگی در هلند است برسند. اگر شرایط کشور هلند را بخواهیم به لحاظ کار، کیفیت زندگی، آسایش، فرهنگ و حقوق شهروندی بررسی بکنیم همواره جزو رتبه های برتر دنیا و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا از این بابت قراردارد. شرایط زندگی درهلند برای ایرانیان که در این کشور قرار داند به این دلایل بسیار خوب است.

تعداد صفحات : 50

درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 718
  • بازدید سال : 14,125
  • بازدید کلی : 103,463