loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

اکبر صباغی بازدید : 28 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 18:18 نظرات (0)

جوسرا چیست؟

این روز ها نگهداری از سگ و گربه در بین مردم بسیار رایج و متداول شده است. حال خیلی از صاحبان پت تمایل دارند تا به خوبی ازحیوانات خانگی دوست داشتنی خود نگهداری کنند و به همین دلیل به غذای آن ها اهمیت بسیار زیادی می‌ دهند. به همین دلیل این روز ها کمپانی های متعددی غذای حیوانات خانگی را تولید و روانه بازار می‌ کنند و این موضوع باعث شده است تا صاحبان پت به چالش کشیده شوند که از کدام برند برای پت خود غذا تهیه کنند. در این میان یکی از برند هایی که بسیار پرطرفدار و محبوب است برند جوسرا یکی از کمپانی های معتبر است که در زمینه تولید غذای حیوانات خانگی فعالیت می‌ کند و بیش از 75 سال سابقه دارد.

کمپانی جوسرا یک کمپانی موفق و با سابقه بسیار درخشان در زمینه تولید غذای حیوانات خانگی می باشد که محصولاتی با تنوع بالا برای انواع نژاد های سگ وگربه سانان در رده سنی مختلف و هم چنین شرایط زیستی متفاوت تولید و روانه بازار می کند. بهتر است که بدانید غذا های تولید شده توسط این کمپانی توسط متخصصین فرمول سازی می شوند. این کمپانی از گروه های متخصص و حرفه ای تشکیل شده است که این گروه ها تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا بهترین و با کیفیت ترین غذا را تولید و روانه بازار کنند.

جوسرا جزو غذا های خشک محسوب می شود یا کنسروی؟

از آن جایی که جوسرا بین پت و صاحبان پت بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. به همین دلیل سوالی که برای خیلی از افراد به وجود می‌ آید این است که این برند غذای خشک و یا غذای کنسروی تولید می‌ کند؟ در این باره باید بگوییم که در حال حاضر این برند غذای خشک با کیفیت بالا را برای حیوانات خانگی تولید و روانه بازار می‌ کند. البته خیلی از افراد تقاضا کردند تا این برند به تولید غذای کنسروی نیز بپردازد. با این حال هنوز مدیران این کمپانی نسبت به تقاضای مردم در رابطه با تولید غذای کنسروی واکنشی نشان نداده اند.

غذای خشک سگ جوسرا

اگر شما هم از سگ و یا گربه نگهداری می کنید بهتر است که بدانید برند جوسرا به عنوان یک برند تخصصی در تغذیه حیوانات تولید و فروش غذای سگ فعالیت می کند. این برند تمام سعی و تلاش خود را کرده است تا غذایی باکیفیت بالا را برای سگ و گربه با طعم خوب و لذیذ، هم چنین هضم آسان تولید کند و توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند. غذای خشک سگ جوسرا این روز ها در میان افرادی که از سگ و گربه نگهداری می‌ کنند بسیار پرطرفدار و محبوب شده است.

قیمت این غذا چقدر است؟

امروزه یکی از سوالاتی که برای برخی از افرادی که تمایل دارند تا از این برند محبوب برای سگ و یا گربه خود غذا تهیه کنند به وجود می آید این است که قیمت محصولات این برند چقدر است؟ به عنوان مثال قیمت غذای خشک سگ جوسرا و یا قیمت غذای خشک گربه جوسرا چقدر است؟ در این باره باید بگوییم از آن جایی که این برند برای سگ و گربه در طعم ها، سایز ها و اندازه های مختلف غذا تولید و روانه بازار می‌ کند به همین دلیل قیمت محصولات آن با هم متفاوت است. با این حال برای اطلاع از قیمت محصول مورد نظر خود می توانید جوسرا دیجی کالا را مشاهده نمایید و یا این که به فروشگاه هپی پت مراجعه کنید.

جوسرا را از کجا خریداری کنیم؟

امروزه خیلی از افراد تمایل دارند تا از این برند محبوب و با کیفیت برای پت خود غذا تهیه کنند تا به این گونه خیالشان آسوده باشد تا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن پت تامین می شود. حال سوالی که برای این افراد به وجود می‌ آید این است که چگونه می‌ توانند به خرید محصولات این برند بپردازند؟ در این باره باید بگوییم که روش‌ های متعددی برای خرید محصولات این برند وجود دارد.

اما اگر می‌ خواهید محصولات اورجینال این برند را با کمترین قیمت تهیه نمایید، پیشنهاد می‌ کنیم تا به فروشگاه هپی پت چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین مراجعه نمایید. اگر به فروشگاه اینترنتی هپی پت مراجعه نمایید، می توانید انواع محصولات این برند را برای سگ و گربه با کمترین قیمت نسبت به سایر فروشگاه ها به راحتی سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

ترکیبات غذای خشک جوسرا چیست؟

مهم ترین علت محبوبیت این برند کیفیت بالای محصولاتش می باشد چرا که این کمپانی تمام سعی و تلاش خود را کرده است تا از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه برای محصولات خود استفاده کند. بهتر است که بدانید در ترکیبات محصولات این برند از انواع گوشت های مرغوب، ویتامین ها و پروتئین های لازم و ضروری، مواد معدنی، چربی های مفید مورد نیاز بدن پت و … استفاده شده است.

مزایای غذای خشک جوسرا چیست؟

اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید و تمایل دارید تا پت شما سالم و قوی باشد و طول عمر زیادی داشته باشد، بهتر است به تغذیه حیوان خود اهمیت زیادی دهید. حال این روز ها خیلی از افراد از غذای خشک جوسرا برای پت خود استفاده می‌ کنند چرا که مزیت‌ های بسیار زیادی دارد. حال از مهم‌ ترین آن ها می‌ توان به افزایش سلامتی و طول عمر پت اشاره کرد. هم چنین از سایر مزایای غذای خشک این برند می توان به مواردی مانند: کمک به سلامت بدن و پوست و مو، تامین پروتئین های مورد نیاز بدن پت، قابلیت هضم، حاوی ویتامین های لازم و ضروری، طعم فوق العاده و لذیذ و … اشاره کرد.

آیا جوسرا فقط برای حیوانات بالغ است؟

اگر از سگ و گربه نگهداری می‌ کنید و به دنبال غذای آماده برای پت دوست داشتنی خود هستید، پیشنهاد ما محصولات جوسرا است. در این باره باید بگوییم که کمپانی جوسرا برای سگ و گربه در هر رده سنی غذا با طعم های مختلف تولید و روانه بازار می‌ کند. حال شما می توانید محصولات این برند را به راحتی از فروشگاه هپی پت سفارش دهید. این موضوع را هم باید افزود که غذای گربه جوسرا مرغ، جوسرا کلاسیک و جوسرا کولینس از محصولات پرطرفدار این کمپانی می باشند.

انواع جوسرا کدامند؟

این برند محبوب و سرشناس در انواع مختلف غذا تولید و روانه بازار می‌ کند که این موضوع باعث شده است تا از محبوبیت بیشتری در بین صاحبان پت برخوردار شود. حال شاید برای شما هم جالب باشد که رابطه با انواع مختلف غذای این برند بیشتر بدانید. انواع غذای این برند عبارت اند از:

  • مینی : محصولاتی که به طور مختص برای سگ های نژاد کوچک طراحی شده است.
  • روزانه: غذا هایی خوشمزه، لذیذ و مقوی که برای وعده های روزانه فرمول سازی شده اند.
  • طبیعت: غذا هایی که برای دوستداران محیط زیست تولید شده است.
  • ویژه: غذا هایی که با دستور العمل های ویژه برای نیاز های خاص تولید شده اند.

 

اکبر صباغی بازدید : 24 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 18:14 نظرات (0)

خرید تشویقی گربه

شاید برای خیلی از ما این سوال پیش بیاید که غذای تشویقی گربه چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور کلی تهیه غذای تشویقی برای گربه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد زیرا با خرید تشویقی گربه استفاده از آن تشویقی می‌توان میان خود و گربه رابطه صمیمی‌ای ایجاد کرد و گربه خود را با استفاده از آن تربیت کرد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی غذای تشویقی گربه بپردازیم و اهمیت استفاده از آن را برای شما شرح بدهیم.

گربه‌ها نسبت به سگ‌ها حیواناتی شکمو نیستند اما با استفاده از غذای تشویقی می‌توان گربه را تشویق به همکاری کردن کرد و آموزش‌هایی را برای آن در نظر گرفت، با استفاده از غذای تشویقی می‌توان ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز گربه را نیز تامین کرد که در ادامه به معرفی غذای تشویقی گربه و مزایای استفاده از آن می‌پردازیم. شما می توانید هریک از محصولات موردنظرتان را از دیجی پت خریداری بفرمایید. 

معرفی انواع غذای تشویقی گربه

غذاهای تشویقی گرفته اکثرا به عنوان میان وعده استفاده می‌شوند و این غذا را می‌توان بیشتر به صورت غذای خشک و یا کنسرو در فروشگاه‌ها و پت شاپ‌ها یافت و مشاهده کرد. استفاده از غذای تشویقی گربه می‌تواند با اهداف خاصی باشد که باید توجه داشته باشید که هر غذای تشویقی با توجه به قد گربه ، وزن، نژاد، سن و جنسیت گربه تولید شده است و برای تهیه این غذای تشویقی باید مشخصات گربه خود را در نظر بگیرید.

بستنی وینستون غذای تشویقی گربه

بستنی گربه نیز یکی از غذاهای خوش خوراک و تشویقی گربه است که به طور کلی این غذای تشویقی بستنی نمی‌باشد. بستنی وینستون گربه به صورت مایع است که در حال حاضر این غذای تشویقی دارای محبوبیت بسیار زیادی شده و اکثر صاحبان گربه برای تشویق کردن و جایزه دادن به گربه خود از این غذا استفاده می‌کنند.

تمام گربه‌ها عاشق بستنی تشویقی می‌باشند زیرا این بستنی از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که در ادامه چند مورد از این ویژگی‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • خوش خوراک بودن
  • کیفیت بسیار بالا
  • علاقه بسیار زیاد گربه‌ها به این غذا
  • دارا بودن مواد مغذی
  • قیمت مناسب
  • تنوع بالا در انتخاب طعم

بررسی غذای تشویقی گربه نوبی

غذای تشویقی نوبی یک غذای لذیذ و خوشمزه برای گربه‌ها به حساب می‌آید که دارای طعم شیری می‌باشد، وجود ویتامین C در این غذا و کیفیت بالای آن باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید این غذا برای گربه خود بپردازند. تعداد بالای این غذای تکه‌ای و کلسیم‌های کمک کننده به سلامت دندان و استخوان گربه از فواید این غذای تشویقی است.

غذای مدادی تشویقی گربه وینستون

غذای مدادی تشویقی یا همان غذای اسنکی گربه دارای طرفداران بسیار زیادی است که می‌توان آن را در طعم مرغ و یا حتی جگر نیز یافت و خریداری کرد، هر کدام از تکه‌های این غذای تشویقی وینستون در بسته بندی جدایی قرار داد و می‌توان این غذای تشویقی گربه را به راحتی در دیجی پت خریداری نمایید.

مزایای استفاده از غذای تشویقی گربه

استفاده از غذای تشویقی برای گربه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا می‌توان با استفاده از این غذا با گربه خود ارتباط نزدیکی برقرار کرد، استفاده از غذای تشویقی گربه دارای مزیت‌های دیگری نیز است که این مزایا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • آموزش گربه با استفاده از غذای تشویقی
  • سلامت دندان و دهان گربه
  • تامین کردن ویتامین‌های مورد نیاز گربه
  • تشویق گربه در هنگام بازی یا انجام دادن کار خوب
  • ایجاد کردن ارتباط با استفاده از غذای تشویقی
  • کاهش استرس در گربه‌ها
  • خوش حال کردن گربه در هنگام ناراحتی

تهیه غذای تشویقی گربه در خانه

درست کردن غذای تشویقی برای گربه‌ها بسیار آسان می‌باشد و برای تهیه کردن تنها به یک کنسرو تن ماهی مخصوص گربه و یک عدد تخم مرغ احتیاج است. در ادامه طرز تهیه غذای تشویقی خانگی گربه را برای شما مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم:

  • ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و سفیده تخم مرغ را با همزن برقی تا جایی که پف کند و تبدیل به فوم بشود بزنید.
  • کنسرو مخصوص گربه را همراه با دو قاشق غذاخوری سفیده داخل مخلوط کن بریزید و تا حد امکان آن را میکس کنید و سپس تمام سفیده را به آرامی به تن اضافه نمایید به طوری که پف سفیده تخم مرغ نخوابد.
  • فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار بدهید و با قیف ترکیب خمیری به دست آمده را در اشکال مختلف روی سینی فر بریزید.
  • سینی را حدود 20 الی 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا ترکیب خمیری تبدیل به یک بیسکوییت ترد بشود و سپس آن را داخل ظرف ریخته و اجازه بدهید سرد بشود.

نکته: این غذای تشویقی را می‌توانید به مدت چهار هفته در یخچال خود قرار بدهید و از آن برای تشویق کردن و جایزه دادن به گربه دوست داشتنی خود استفاده نمایید.

 

اکبر صباغی بازدید : 21 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 17:30 نظرات (0)

راهنمای انتخاب و خرید باکس و جای خواب گربه

 

نگهداری از گربه تجربه‌ای واقعا شیرین و لذتبخشه؛ اما قبل از اینکه گربه بیارید لازمه که یک سری لوازم و وسایل رو خریداری کنید. اگه در این مورد اطلاعی ندارید اصلا نگران نباشید! ما در مطلب وسایل گربه همه اونا رو بهتون معرفی کردیم. از جمله ضروری‌ترین این لوازم باکس گربه و جای خواب گربه است و بخاطر اهمیتش قصد داریم در این مطلب به طور جداگانه در موردشون صحبت کنیم. اینکه چه نوع باکسی بهتره؛ چطور بفهمیم که اندازه باکس برای گربه مناسبه یا نه و همینطور چه جای خوابی بهتره برای گربه‌مون بخریم. در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

 

خرید باکس گربه 

شاید با خودتون فکر کنید که باکس خیلی ضروری نیست و به راحتی می‌تونید گربه ملوستون رو بغل کنید و بیرون ببرید. اما توجه کنید که گربه‌‍‌ها غیرقابل پیش بینی هستن و هرچقدر هم تو خونه آروم باشن در مواجهه با محیط بیرون ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشن. گربه‌ها برخلاف چیزی که نشون میدن زود میترسن و ممکنه صدای بوق ماشین که برای ما عادیه باعث وحشت اونا بشه و ازترس فرار کنن! بنابراین خرید باکس گربه برای امنیت و محافظت از خودِ گربه لازمه.

 

به همین دلیل پت پرس توصیه می‌کنه حتما موقع ویزیت دامپزشک یا وقتی گربه‌تون تو ماشینه و می‌خواید جابجاش کنید حتما تو باکس بذاریدش. حتی در بعضی از کشورهای دنیا این قانون وجود داره که موقع ویزیت دامپزشک حتما باید گربه داخل باکش باشه؛ در غیراینصورت دکتر گربه‌تون رو پذیرش نمی‌کنه.

 

باکس گربه باید محکم و بادوام باشه و اندازه‌ش هم کاملا متناسب با جثه گربه‌تون باشه. جنس باکس بستگی به خلق و خوی گربه‌تون داره؛ اگه گربه آرومی دارید می‌تونید از ساک و باکس‌های پارچه‌ای و نایلونی هم استفاده کنید؛ اما اگه گربه‌تون خیلی شیطون و پرانرژیه پیشنهاد ما باکس پلاستیکی محکم با درب فلزیه.

 

جای خواب گربه چگونه باشد

از خرید باکس خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خودداری کنید! باکس خیلی بزرگ باعث میشه گربه توش خیلی تکون بخوره و خدای ناکرده صدمه ببینه (مخصوصا با تکون ماشین) و به همین دلیل برای گربه راحت و امن نیست.

از طرف دیگه باکس خیلی کوچک هم باعث ناراحتی گربه و افزایش حس استرس و اضطرابش میشه.

 

باکسی رو بخرید که ۱.۵ برابر بزرگتر از گربه‌تون باشه. گربه تو باکسش باید بتونه به راحتی می‌تونه دراز بکشه، بدون قوز کردن بایسته و بچرخه؛ در غیراینصورت اندازه باکس براش کوچکه.

اگه قراره گربه‌تون رو به مسافرت ببرید و قراره چند ساعتی تو باکس باشه پس باید فضای کافی برای قرار دادن ظرف غذا و آب هم وجود داشته باشه.

 

باکسی بخرید که اندازه گربه بالغ باشه! حتی اگه بچه گربه دارید موقع خرید باکسی رو بخرید که برای زمان بزرگسالیش هم مناسب باشه (البته باکس خیلی بزرگ نخرید). در این صورت، برای اینکه فضای باکس برای بچه گربه‌تون مناسب باشه می‌تونه داخلش یه پتوی نازک یا حوله تا کنید و بذارید تا فضای امنی برای گربه ایجاد کنید.

هیچ وقت دو یا چند گربه رو با یه باکس جابجا نکنید! فراموش نکنید که برای هر گربه یه باکس جداگانه لازمه. حتی اگه گربه‌هاتون باهم رابطه خوب و صمیمانه‌ای دارن هیچ‌وقت اونا رو با یه باکس حمل نکنید چون اصلا امن نیست و باعث افزایش استرس و اضطرابشون هم میشه. رعایت این موضوع برای امنیت و سلامت گربه‌ها لازمه.

 

ساک و کیف نایلونی و قابل انعطاف

انتخاب باکس نایلونی، ساک پارچه‌ای نرم و همینطور کوله‌پشتی برای گربه‌های آروم مناسبه و برای همه گربه‌ها توصیه نمیشه. این نوع باکس‌ها خیلی سبکن و تنوع ظاهری زیادی هم دارن و به همین دلیل طرفداران خاص خودشون رو دارن.

 

موقع خرید حتما چند کتاب یا جسم سنگین داخل ساک یا کوله‌پشتی بذارید تا مطمئن بشید که تحمل وزن گربه رو داره. همینطور دقت کنید که این نوع باکس و ساک تهویه مناسب داشته باشن و زیپشون به راحتی و با فشار گربه باز نشه و دسته‌شون هم به اندازه کافی محکم باشه. در لینک زیر می‌تونید انواع ساک و کوله‌پشتی حمل گربه رو ببینید.

 

باکس پلاستیکی؛ بهترین نوع باکس گربه

باکس پلاستیکی مطمئن‌تر و بادوام‌تره و ما خریدش رو پیشنهاد می‌کنیم. باکس پلاستیکی برای حمل و نگهداری گربه‌ پرانرژی و شیطون و گربه‌هایی که دچار استرش و اضطراب میشن مناسبه و به طور کلی برای اکثر گربه‌ها کاربرد داره.

 

موقع خرید دقت کنید که ارتفاع، عرض و طول باکس برای جثه گربه‌تون مناسب باشه. گربه باید به راحتی و بدون خم شدن بتونه تو باکس بایسته و احساس راحتی کنه.

 

بدنه این نوع باکس‌ها محکمه و در برابر اسکرچ کردن و ناخن کشیدن گربه مقاومه؛ همچنین در این باکس‌ها اغلب فلزیه و در مقایسه با باکس نایلونی و پارچه‌ای خیلی خیلی مقاوم‌تر و امن‌تره.

 

باکس پلاستیکی دوام بسیار بالایی داره و سال‌های متمادی می‌تونین ازش استفاده کنید.

 

تمیز کردن و شستشوی باکس پلاستیکی خیلی راحته.

 

موقع خرید باکس پلاستیکی دقت کنید که دسته باکس محکم باشه و تحمل وزن گربه رو داشته باشه.

 

باکس استاندارد و مناسب برای حمل گربه در هواپیما از همین نوع پلاستیکیه. در قسمت بعدی در مورد ویژگی‌های باکس مخصوص هواپیما توضیح می‌دیم.

 

موقع حمل گربه بهتره پد مخصوص ادرار کف باکس بذارید. ظرف خاک گربه در بیشتر مواقع حایی هست که گربه ها اونجا دستشویی میکنن اما موقعی که استرس دارن یا وقتی مریض هستن ممکنه تو باکس ادرار کنن.

 

باکس حمل گربه مخصوص پرواز چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه

هرچند گربه‌ها از جابجایی و تغییر خوششون نمیاد اما به دلایل مختلف مثل مهاجرت، سفر و … ممکنه لازم باشه گربه رو سوار هواپیما کنیم. ایرلاین‌های مختلف ویژگی‌های خاصی رو برای باکس حمل گربه در نظر دارن و اجازه نمی‌دن که با هرنوع باکسی گربه رو سوار هواپیما کنید. پس اگه زیاد سفر می‌کنید و لازمه که گربه‌تون به زودی سوار هواپیما بشه بهتره باکسی رو بخرید که واجد شرایط سفر هوایی هم باشه.

 

براساس منابع معتبر بین‌المللی، برخی از ویژگی‌های باکس حمل گربه در سفرهای هوایی عبارتند از:

 

اندازه باکس (ارتفاع، عرض و طول) باید متناسب با جثه گربه باشه و گربه به راحتی توش بایسته، دراز بکشه و بچرخه.

باکس از جنس محکم و بادوام مثل پلاستیک، فلز و چوب قابل قبوله (البته برخی ایرلاین‌ها باکس چوبی رو قبول ندارن)

سه یا هرچهارطرف باکس باید امکان تهویه و جریان هوا داشته باشه.

داخل باکس باید فضای کافی برای قراردادن ظرف آب و غذا وجود داشته باشه.

دو طرف باکس باید دسته داشته باشه. اگه باکس چرخداره باید چرخ‌ها حتما قفل‌دار یا قابل جداشدن باشن.

درب باکس باید قفل دار باشه و قفلش به اندازه‌ای محکم باشه که گربه نتونه بازش کنه؛ اما باید از بیرون قابل باز شدن باشه تا کارکنان ایرلاین در صورت لزوم و مواقع اورژانسی بتونن درب باکس رو باز کنن.

کف باکس باید در برابر رطوبت مقاوم باشه و برای احتیاط بیشتر با پد جاذب رطوبت و مخصوص ادرار پوشیده بشه تا در صورت ادرار کردن گربه، کف باکس خیس نشه.

قوانینی که گفتیم کلی هستن و شامل خیلی از شرکت‌های هواپیمایی میشن. با این حال ممکنه برخی ایرلاین‌ها قوانین خاص و جداگانه‌ای برای حمل حیوانات و باکس گربه مناسب هواپیما داشته باشن. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از پرواز در مورد قوانین خاص ایرلاین در مورد ویژگی‌های باکس و … پرس و جو کنید. خیالت راحت، ما این راهو بلدیم و در مقاله‌ی قوانین خروج حیوانات خانگی از کشور در مورد این قوانین به صورت مفصلی صحبت کردیم، پس حتما اونو مطالعه کنید.

 

اکبر صباغی بازدید : 31 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 14:21 نظرات (0)

پاریس پایتخت کشور فرانسه از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای اروپایی از جنبه‌های مختلف مانند اقتصاد، سیاست، ورزش و گردشگری هست. پاریس برای سال‌های پرشمار در صدر فهرست توریست‌پذیرترین شهرهای جهان قرار داشته و دارد و سالانه حدود 45 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند ما به شما تور پاریس رز آبی را پیشنهاد می‌کنیم و دوست داریم آنرا تجربه کنید.

پاریس یکی از شهرهای ناحیه‌ی ایل دو فرانس فرانسه و بزرگ‌‌ترین شهر اقتصادی دنیاست. این شهر محل زندگی شمار زیادی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در زمینه‌های مختلف مثل هنر، علم، ادبیات، فلسفه، ورزش و سیاست بوده و همین خود باعث شده پاریس از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و هنری بسیاری برخوردار باشد. این شهر دو گورستان معروف به نام‌های پرلاشز، معروف‌ترین گورستان جهان، و مونپارناس دارد که محل دفن بسیاری از همین چهره‌ها بوده و از پرطرف‌دارترین جاذبه‌های گردشگری شهر هستند. گذشته از این پاریس طبیعتی زیبا دارد و در قسمت‌های مختلف آن فضاهای سبز و باغ‌های متعددی احداث شده‌اند. شمار این فضاهای سبز آن‌قدر زیاد است که پاریس را به سرسبزترین شهر اروپا تبدیل کرده‌اند.

بازدید از موزه‌های هنری، تاریخی و طبیعی

موزه‌ی لوور مشهورترین موزه‌ی جهان است و شمار زیادی از شناخته‌شده‌ترین آثار هنری و تاریخی در آن نگهداری می‌شوند. در این موزه می‌توانید آثاری مثل نقاشی مونالیزا اثر داوینچی، لوح حمورابی، تعداد زیادی از آثار تاریخی مربوط به تخت جمشید ایران، آثار باستانی مربوط به مصر، آثار هنری اسلامی و بسیاری موارد دیگر را از نزدیک ببینید.

موزه اورسی این موزه نیز در پاریس قرار دارد و محل نمایش آثار هنری و تاریخی بسیاری از جمله بعضی از نقاشی‌های ونگوگ، رنوار، مانه و سزان که بیش‌تر یا فرانسوی بوده‌اند یا به این کشور نقل مکان کرده‌اند، است.

وزه‌ی l’Orangerie پاریس این موزه هم یکی از دیگر موزه‌های هنری پاریس است که در آن بیش‌تر تابلوهای امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی نگهداری می‌شوند.

بازدید از اماکن تاریخی

برج ایفل یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌های جهان و نماد شهر پاریس است و کم‌تر کسی‌ست که برای تفریح به پاریس برود و از آن دیدن نکند.

جموعه کاخ‌های ورسای بناهای باشکوهی هستند که مقر حکم‌رانی و زندگی پادشاهان فرانسوی بوده‌اند

 گورستان پرلاشز پاریس  این گورستان مشهورترین گورستان جهان است. مقبره‌ی افراد مشهوری مثل اسکار وایلد، پل الوار، مارسل پروست، بالزاک، شوپن و برخی چهره‌های برجسته‌ی ایرانی مثل صادق هدایت و غلامحسین ساعدی در این گورستان قرار دارند.

اکبر صباغی بازدید : 25 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 11:48 نظرات (0)

کاخ الیزه در کدام شهر است؟ ما می‌خواهیم بدانیم در کجای دنیا قرار دارد

سرزمینی با بیش از 65 میلیون تن جمعیت، فرانسه سومین کشور پرجمعیت اروپا و سومین کشور پر درآمد در زمینه ی گردشگری است. بزرگترین صادر کننده ی عطر در جهان است و این عطر ها از گلزار های شهر مارسی به دست می آیند. فرانسه دارای رکورد بیش ترین تعداد گردشگران در یک سال با عدد 81 میلیون نفر است. فرانسه با آثار تاریخی بسیار، پارک های ملی خاص و مراکز تفریحی و رستوران ها از جذاب ترین مقاصد گردشگری است و پاریس با اتمسفری رمانتیک فضایی خاص و شاعرانه برای شما خواهد بود، فضایی که در هیچ کجای دنیا تجربه نکرده اید. فرانسه بزرگ ترین صادر کننده برق در جهان نیز می باشد.

کلیسای جامع نوتردام پاریس (Cathédrale Notre Dame de Paris)

نوتردام زیباترین و خاص ترین اثر معماری سبک گوتیک در فرانسه است. بنایی با قدمتی هزار ساله و شکوهی تمام نشدنی، نوتردام محور داستانی رمان گوژپشت و نوتردام اثر ویکتور هوگو است. این کلیسا که نخستین بار عبادتگاهی غیر مسیحی بوده است، واقع شده در استان ایل-دو-فرانس، شهر پاریس است. این بنای هزار ساله در همنشینی رود زیبای سن قرار دارد و از جاذبه های بی بدیل معماری است که سالانه در حدود 12 میلیون تن از آن بازدید میکنند. پلان معماری نوتردام صلیبی شکل است که ۱۱۳ پنجره دارد و ۷۵ ستون سقف آن را نگه میدارند.

پارک بوت شومود ( Parc des Buttes-Chaumont)

این پارک زیبا پنجمین پارک بزرگ در پاریس است. باغی عاشقانه و سرشار از آرامش و زیبایی، با طبیعتی حیرت انگیز و خاص، یک فضای تماما پاریسی، این پارک بر روی صخره ها قرار دارد و دورنمایی رمانتیک از شهر پاریس ارائه می دهد. این پارک به دستور ناپلئون سوم ایجاد شد تا فضایی سبز و زیبا برای طبقه ی کارگر نشین باشد. پارک، صخره ای عجیب دارد که قبلا وجود نداشت و با انفجار دینامیت ساخته شده است. علاوه بر اینها آبشاری 32 متری نیز از دیگز جذابیت های این مجموعه است. این مکان بسیار مناسب برای پیک نیک و لذت بردن از فضایی سرسبز است.

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

وسیع ترین مجموعه کاخ سلطنتی در جهان است و در دهکده ای به نام ورسای خلق شده است. این کاخ به دستور لویی چهاردم برای آن ایجاد شده است که در جهان از نظر شکوه و عظمت نمونه ای نداشته باشد.ورسای محل زندگی خانواده های سلطنتی فرانسه و دربار پادشاهی بوده است. معماری ورسای از اصول معماری رایج در ایتالیای قرن 16 و 17 الهام گرفته شده است و به سبک معماری آن «خورشید مرکزی» گفته میشود. این مجموعه کاخ دارای تالار هایی است که با الهام از خدایان رومی و منظومه های خورشیدی نام گذاری شده اند، عنوان هایی چون تالار مارس، تالار ونوس و تالار مرکوری. عهدنامه ای که به جنگ جهانی اول پایان داد با عنوان معاهده ی ورسای در این کاخ منعقد گردیده است. این مجموعه از زیباترین و با شکوه ترین نمونه های معماری در جهان است و سالانه میلیون ها تن بازدید کننده تنها به قصد دیدن این مجموعه کاخ که در آثار میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است به پاریس میآیند.

دیزنی‌لند پاریس (Disneyland Paris)

این مجموعه به مالکیت شرکت والت دیزنی پرطرفدار ترین پارک در تمام اروپا شناخته شده است. و در شهر مارن لاواله واقع شده است که در شرق پاریس قرار دارد. دیدار از دیزنی لند که شامل شهر بازی، رستوران، سینما، و جذابیت هایی چون کاخ زیبای خفته است یکی از گیرایی های فرانسه است که حتی گردشگران آمریکایی را به خود جذب کرده است. در این جا فضای کارائیب و راتاتولی را تجربه کنید و تا آخر شب هم بمانید چرا که در تاریکی اتفاقات جذابی رخ میدهد و شما از هیجان دیوانه خواهید شد.

موزه ی اورسی (Palais dOrsay)

از مشهور ترین موزه های جهان است و اگر دوستدار ون گوگ هستید برای دیدن شب پر ستاره باید به این مکان بروید. اورسی در ساحل رود سن قرار گرفته است و از مهم ترین موزه هایی است که آثار نقاشی و مجسمه سازی در آن قرار دارد. دلیل مشهور شدن و اهمیت اورسی وجود نقاشی هایی در سبک امپرسیونیسم است و آثاری فرانسوی که بین سال های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ خلق شده اند را درخود گنجاده است. بسیار جالب است که بدانید این موزه پیش ازآنکه موزه باشد یک ایستگاه قطار بوده است. این گالری هنری تحسین برانگیز از زیباترین آثار معماری در جنبش هنر های زیبای فرانسه است. «سیب ها و پرتقال ها» اثر سزان، «ناهار در چمن زار» اثر ادوارد مانه، «تمرین باله روی صحنه» اثر ادگار دگا و بسیاری آثار دیگر در اورسی قرار دارند.

رود راین (Rhine River)

راین به طول ۱٬۳۲۰ کیلومتر از زیباترین رود ها و مهم ترین مقاصد گردشگری در طبیعت گردی است. این رود زیبا از رشته کوه های آلپ سرچشمه میگیرد و از کشور های سوئیس، آلمان، فرانسه، اتریش، هلند و لیختن اشتاین میگذرد. شهرهای بسیار و آثار باستانی مشهوری در کنار این رود قرار دارند. به مسیر زیبای قایق سواری نیاز دارید؟ راین زیباترین مسیر برای شماست. صخره های رویایی و طبیعت رازآمیز حاشیه ی راین از دیگر جذابیت های آن است.

خیابان شانزلیزه پاریس (le Champs-élysées)

شانزلیزه مشهور ترین خیابان جهان است و آوازه ی کافه ها و رستوران های آن گردشگران را شیفته ی حضور در اینجا کرده است. تمامی برند های مشهور طراحی مد و دیزاین در شانزلیزه هستند و این منطقه ای ثروتمند در پاریس محسوب میشود. شانزلیزه به معنای دشت الیزه است و کاخ الیزه در این خیابان قرار گرفته است. شانزلیزه در میان میدان کونکورد و طاق پیروزی پاریس است و آثار تاریخی بسیاری در طول آن ساخته شده اند. اگر به محلی نیاز دارید که تمامی فروشگاه های لوکس را یکجا ببینید شانزلیزه آن محل است.

گورستان پِر-لاشِز (Cimetière du Père-Lachaise)

در فرانسه یک گورستان هم میتواند تبدیل به یک مقصد گردشگری هیجان انگیز و عجیب و خاص گردد. آیا اهل ادبیات هستید؟ آرامگاه صادق هدایت نویسنده ی توانای ایرانی نیز در پرلاشز قرار گرفته است. اینجا بزرگترین گورستان پاریس است و آوازه ای جهانی دارد چنان که به دلیل یادبود های خاص تبدیل به پربازدید ترین گورستان در جهان شده است. مولیر، انوره دو بالزاک، عیسی بهادری، پل الوار و بسیاری افراد مشهور دیگر به علاوه ی کشته شده گان جنگی در پرلاشز آرام گرفته اند.

اکبر صباغی بازدید : 32 شنبه 12 آذر 1401 زمان : 11:06 نظرات (0)

کلیسای وست مینستر لندن که نامش با بسیاری از داستان‌های عجیب از روایت‌های معرفی درباره شکایت سرنوشت ‌سازترین لحظات عمر حکومت سلطنتی این کشور عجین شده است. تمام مراسمات عروسی و تاج‌گذاری‌های سلاطین شاهزادگان انگلستان در کلیسای وست‌مینستر انجام می‌شود و شور و هیاهو را به این کلیسا می‌آورد .

ولی در باقی اوقات این کلیسای بزرگ ساختمان ساکت و مرموزی است راهروهای قرون وسطایی آن جایی است که گفته می‌شود اشباح و ارواح در آنها پرسه می‌زنند .

چند سال پیش یکی از بازدیدکنندگان کلیسای وست مینستر لندن که در ساعتی خلوت به دیدن آن رفته بود گفته بود که روح ملکه الیزابت در یکی از راهروها با او سخن گفته است. این دیر را شخصی ساخته که با عنوان داود مومن مشهور شده است برپا کردن بنا از سال 1049 میلادی شروع شد و تا سال 1065 طول کشید با وجود بازسازی‌های سطحی که مرتبا در این ساختمان انجام می‌شود اسکلت و پی ‌ساختمان کاملاً دست نخورده و از قرون وسطی باقی مانده است در زمین و دیوارهای این کلیسا کنج های بسیار بزرگ و گران قیمتی پیدا شده که احتمالاً مربوط به راهبانی است که سال‌های دور در این دیر زندگی می‌کرده‌اند.

 مطمئنا گنج‌های کشف نشده دیگری هم در این ساختمان پنهان است ولی هیچ کس اجازه کند و کاو آن را ندارد.

 چند سال پیش در شبی پاییزی و خلوت یک مأمور پلیس در حین انجام وظیفه مردی را در لباس راهبان دید که به سوی دروازه وست مینستر می‌دود و سپس در آن‌جا از نظر ناپدید شد. پلیس برای بررسی بیشتر از ماشین پیاده شد و به طرف ساختمان کلیسا رفت او برای جست‌وجوی بیشتر وارد کلیسا شد پس از این‌که به حیاط رفت وارد دالان تاریکی شد که احساس کرده بود راهب به آن‌جا رفته است پس از این‌که وارد دالان شد و چند قدم برداشت صدایی از پشت سرش شنید وقتی برگشت دید که در دالان بسته شده است در این هنگام حس کرد که دستی روی شانه اوست سپس دو مرد را در لباس راهبان دید که سرهایشان پایین و دست‌هایشان به شکل قلاب‌های آهنی بزرگ بود آنها یکی از درهای غربی راهرو را باز کردند که از آن صدای موسیقی آرام محزونی می آمد پشت سر آنها پلیس که گیج و مبهوت شده بود آن راهرو رفت در این هنگام اطراف او را اشباح و سایه‌های عجیبی پر کردند که دور او می چرخیدند او در این حال از هوش رفت و صبح در حالی که همه چیز آرام بود به هوش آمد گزارش این مأمور در دفتر پلیس لندن هم ثبت شده است و در آن او توضیح داده که آن‌چه دیده احتمالاً ارواح بوده‌اند.

 مشهورترین روح کلیسای وست مینستر بندیکتوس پدر است او راهبی بود که در جریان سرقت سال 1303 در این دیر توسط سارقان به قتل رسید به جز او  و دزدانی که در آن روزها اعدام شدند تاکنون کسی در این کلیسا کشته نشده است کسانی که زا قدیم ادعای مشاهده روح کرده‌اند اکثراً گفته‌اند این روح مربوط به فردی لاغر، بلند قد و با پیشانی کشیده، چشمانی درشت و پوستی روشن است همه این نشانه‌ها ثابت می کند که این روح متعلق به بندیکتوس است گفته می‌شود این روح همیشه در دیر حاضر است و در راهروها پرسه می‌زند

یکی دیگر از روایت‌های مشهوری که درباره این کلیسا وجود دارد مربوط به دو سرباز جنگ جهانی اول است که در حیاط آن دفن شده‌اند یکی از آنها بدون سر و دیگری بدون دست و پاست چند بار ساکنان کلیسا گفته‌اند سرباز بدون سر را با همان سیمای وحشتناک و خون‌آلود دیده‌اند که در حیاط قدم می‌زده است یکی از کسانی که این سرباز را در یک ظهر زمستانی دیده بود گفت او به دنبال من آمد و من حس کردم تلاش می کند چیزی به من بگوید ولی سرنداشت و هیچ صدایی از او نمی‌آمد.

در ماه ژوئن سال 1971 دکتر ادوراد جی استاد دانشگاه لارنس که درباره مسائل متافیزیکی تحقیق می کند چند مدتی ساکن این کلیسا شد و سپس گزارش مفصلی از آن منتشر کرد گزارش اوپر از نکات عجیب بود مثلا به صدای موسیقی اشاره کرد که شب‌ها در سکوت مطلق با دقت بسیار می‌شد آن را شنید و با صدای شیون و ناله همراه است در گزارش ادوار جی به یکی از درهای کلیسا اشاره شده بود به هیچ شکل بسته نمی‌ماند و پس از مدتی باز می‌شود موضوع دیگری که گفته شده بود هاله‌هایی از نور بود که ناگهان پدید می‌آیند و دوباره ناپدید می‌شوند.



اکبر صباغی بازدید : 39 چهارشنبه 09 آذر 1401 زمان : 14:00 نظرات (0)

 

غذای خشک مفید سگ

اگرچه غذای سگ به اندازه غذای انسان در اشکال ، رنگ ، اندازه و طعم های مختلف وجود ندارد ، اما هنوز هم انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که کدام نوع برند را انتخاب می کنید مهم غذای خشک مفید سگ های مختلف است که بتوانند با طعم آن کنار بیایند و مهمترین عامل که  در تصمیم گیری شما باید یافتن غذایی باشد که تمام نیازهای غذایی سگ شما را برآورده کند.

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ اقتصادی ترین نوع غذای تجاری سگ هاست و همین دلیل بسیاری از صاحبان سگ ، غذای خشک را برای  خود انتخاب می کنند. همچنین مدت طولانی طول زمان استفاده دارد و نیازی به یخچال نیست. غذای خشک همچنین می تواند به سلامت دندان های سگ کمک کند ، زیرا جویدن غذای خشک ترد به کاهش تجمع غذا درلای دندان ها کمک می کند. وقتی نوبت به انتخاب یک غذای خشک خاص می رسد ، مواد را با دقت بخوانید و مارکی را انتخاب کنید که از مواد غذایی مفید به عنوان ماده اصلی استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از غذاها را می توان با هم تغذیه کرد یا چرخاند ، بنابراین احساس نکنید که فقط به یکی یا دو گزینه زیر پایبند باشید. در واقع دو روش اصلی برای طبقه بندی مواد غذایی وجود دارد – روش اول مربوط به این است که آیا غذا حاوی همه چیزهای مورد نیاز سگ شماست و روش دوم نحوه تهیه غذا را توصیف می کند.

انواع غذای خشک سگ

اکثر سگها از غذاهای خشک تغذیه می کنند. محبوبیت آنها مطمئناً مدیون راحتی آنها است زیرا در همه جا در دسترس هستند ، آنها به هیچ وجه به آماده سازی احتیاج ندارند و نیاز خاصی به ذخیره سازی ندارند.

غذاهای خشک را می توان به روش های مختلفی تولید کرد:

غذای خشک سگ اکستروژن شده

رایج ترین روش پخت و پز برای غذاهای خشک سگ است. در فرآیند اکستروژن ، مواد اولیه (معمولاً مواد اولیه از قبل خشک شده و آسیاب شده به صورت پودر) مخلوط می شوند و از داخل اجاق گاز بخار غول پیکر عبور می کنند. سپس این مخلوط از طریق یک “قالب” عبور داده می شود و سپس در بیسکویت های جداگانه جدا می شود و سپس به سرعت با هوای گرم خشک می شود ، خنک می شود و یک پوشش روغن به آنها داده می شود تا عطر و طعم آنها افزایش یابد.

تعداد فزاینده ای از منتقدان ادعا می کنند که چندین سطح فرآوری که برای تولید غذاهای اکسترود شده مورد نیاز است و به ویژه دمای بالای آنها ممکن است بسیاری از مواد مغذی طبیعی موجود در مواد تشکیل دهنده ، به ویژه ویتامین ها ، برخی اسیدهای آمینه و آنزیم ها را از بین ببرد. با این حال ، طرفداران ، طرفدار این هستند که فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن انگل ها می شود و در واقع ممکن است قابلیت هضم را افزایش دهد.

غذای خشک سگ پخته شده

یک روش پخت جایگزین است که اجازه می دهد غذاها با فشار کمتری نسبت به اکستروژن پخته شوند و بنابراین ممکن است مواد مغذی بیشتری را دست نخورده باقی بگذارند. با این وجود پخت معمولاً به مقدار مشخصی از گلوتن گندم برای اتصال بیسکویت ها متکی است. این فرآیند معمولاً شامل عبور بیسکویت از یک اجاق بلند در بالای یک تسمه نقاله است.

غذای خشک سگ فشرده شده سرد

هنوز در صحنه نسبتاً جدید هستند اما به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا می کنند زیرا تمام مزایای پردازش غذای خشک معمولی را دارند اما دمای بالایی ندارند. با این وجود مواد لازم قبل از فشرده شدن باید خشک و آسیاب شوند و بعضی از آنها مانند غلات نیز باید از قبل پخته شوند بنابراین سطح خاصی از پردازش وجود دارد ، اما مرحله نهایی مطمئناً فشرده سازی آن بسیار کمتر از اکستروژن است.

خشک شدن هوا کارها را یک قدم جلوتر می برد زیرا مواد اولیه معمولاً فرآیند را تازه شروع می کنند نه اینکه آن را آسیاب و یا از قبل بپزند. مواد غذایی در معرض جریان هوای گرم شده قرار دارند و به آرامی آب را از طریق تبخیر خارج می کنند که تصور می شود آسیب پروتئین ها ، ویتامین ها و آنزیم ها را در مقایسه با روش های پخت معمولی کاهش می دهد. برخی از غذاهای خشک شده با هوا باید با افزودن آب، آب رسانی شوند بنابراین اگرچه ممکن است این بسته ها کم به نظر برسند ، حجم غذایی که از آنها می گیرید بطور قابل توجهی بیشتر است.

غذاهای خشک شده را منجمد می کنیم و ابتدا یخ می زنند و سپس مواد را به آرامی در خلا  گرم می کنیم تا رطوبت آن پاک شود. به این ترتیب ، مواد مغذی آسیب بسیار کمی می بینند و آن را مسلماً “طبیعی ترین” ماده غذایی خشک موجود می دانند. غذاهای خشک سگ منجمد نیز گران بنظر می رسند اما ماندگاری باورنکردنی و بدون نیاز به مواد نگهدارنده مصنوعی دارند. مانند برخی از غذاهای خشک شده در هوا ، بسیاری از رژیم های غذایی منجمد قبل از تغذیه نیاز به آب رسانی مجدد با آب دارند.

بهترین نوع غذای سگ کدام است؟ کنسرو غذای سگ یا غذای خشک سگ؟

هم کنسرو غذای سگ و هم غذای خشک سگ می توانند تغذیه کافی را فراهم کنند. رژیم های غذایی کنسرو شده حاوی رطوبت بیشتری هستند و ممکن است سگهایی که دچار مشکلات ادراری هستند یا سگهایی که تمایل به نوشیدن آب زیادی ندارند ، مفید باشند. همچنین طعم بیشتری دارند. ولی باید گفت که اول از همه ، نوع غذای سگ تعیین کننده نیست ، بلکه محتوای آن تعیین کننده است. این بدان معنی است که هم غذای مرطوب و هم غذای خشک می تواند تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به شرط غذای مورد نیاز سگ فراهم کند، مواد تشکیل دهنده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ترکیب آن نیز مناسب است. هر دو نوع غذای سگ مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین در نهایت مسئله درست یا غلط نیست ، بلکه فرصت ها و نیازهای شخصی است که مشخص می کند در آخر کدام غذای سگ را انتخاب می کنید.

برای اینکه تصمیم شما کمی ساده تر شود ، ما می خواهیم انواع مزایا و معایب غذای خشک و مرطوب سگ را در اینجا روشن کنیم و نکات مثبت و منفی انواع مختلف غذا را بیان کنیم.

 

اکبر صباغی بازدید : 25 چهارشنبه 09 آذر 1401 زمان : 13:53 نظرات (0)

سگ شیتزو تریر

سگ نژاد شیتزو جز نژاد سگ های عروسکی و یکی از محبوب ترین ومعروف ترین نژاد های جهان است محبوبیت این نژاد گاهی تا این حد است که با وجود تنوع بسیار زیاد در سگ های گونه عروسکی عده ای این نژاد را حتی با وجود قیمت بالایی که دارد به موارد دیگر ترجیح می دهند.
در مورد سگ های عروسکی باید گفت محبوبیت این نژاد را از زمانی می دانند که زندگی ماشینی باعث بیکاری افراد شد. به طور کلی این سگ ها به گونه ای هستند که برای زندگی با انسان هماهنگ شده اند و به سگ های افراد اشرافی و امپراطور ها معروف می باشند.

از گونه‌های مختلف می‌توان به پودل عروسکی، شی‌هوا و شیتزو که معروف‌ترین نژاد‌های آمریکایی می‌باشند اشاره نمود.

این سگ های عروسکی معمولاً کمتر از 30 سانتی متر قد و کمتر از 5 کیلو گرم وزن دارند.

اصل و ریشه

اصل ریشه سگ نژاد شیتزو را عده ای مربوط به چین می دانند و حتی نام شیتزو از یک نام چینی گرفته شده است و معنای آن سگی است که از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به شیر داشته باشد. بعد ها این سگ از چین به اروپا برده شد. در نقاشی های موجود در موزه لوور و نقاشی های که از درباره فرانسه و انگلستان در قرن 18 و 19 کشیده شده است تصویر سگ های کوچکی دیده می شود که شبیه شیر هستند.

این زمان را اولین باری می دانند که سگ شیتزو از چین به اروپا آورده شده است.

شکل ظاهری و مشخصات نژادی

سگ نژاد شیتزو یک سگ کوچک با پوزه بسیار کوچکی نسبت به سگ های دیگر است چشم های این سگ معمولاً تیره و گود رفته می باشد. یکی از مهمترین ویژگی ها در شناسایی شیتزو موهای بدنش می باشد. شیتزو دارای مو های نرم ضخیم و بسیار بلند است که جزء ویژگی های نژادی حیوان است. این حیوان دارای گوش های افتاده ای می باشد. این گوش ها به وسیله مو های پر مانندی پوشیده شده است. یک دم پشمالو در انتهای بدن دارد.

مو های جلوی صورت و پیشانی حیوان معمولاً بسیار بلند می شود. به همین علت مو ها را با یک روبان بالای سرش می بندند که سگ بتواند به راحتی اطرافش را ببیند.
سگ نژاد شیتزو از نظر جثه سگی است که طول بدنش از ارتفاع آن بسیار بیشتر است و در صورت بلند بودن مو ها به نظر می رسد که روی زمین می خزد.

رنگ بندی

سگ نژاد شیتزو از جمله نژاد هایی است که در همه رنگ ها دیده می شود. رنگ های سفید، قهوه ای، مشکی و خاکستری در ایران بیشتر دیده می شود. اما رنگ های جگری، آبی و بلوطی هم گزارش شده است.
بینی این سگ معمولاً تیره است به جز در رنگ جگری که بینی هم جگری رنگ است و در موارد خاکستری که بینی کمی سفید دیده می شود.

سگ نژاد شیتزو بسیار با نژاد های دیگر ترکیب و هیبرید گیری شده است به همین دلیل رنگ بندی های بسیار متفاوتی در آن دیده می شود. شیتزو تریر یکی از معروف ترین هیبرید هایی است که دیده می شود.

غذای شیتزو تریر

برای غذای سگ شیتزو تریر، وقتی او را به خانه می آورید، باید از همان غذایی استفاده کنید که او به آن عادت کرده است. اگر لازم است تغییری ایجاد شود، غذای جدید را کم کم به غذای قدیمی اضافه کنید تا رفته رفته مقدار غذای جدید زیاد و غذای قدیمی کم و سپس حذف شود.

اگر متوجه شدید که سگ شما غذا نمی خورد، احتمالاً خیلی سریع پیش می روید. یک قدم به عقب برگردید تا حیوان شما دوباره غذا بخورد. نباید او گرسنه بماند چراکه ممکن است اختلال در رشد او ایجاد شود.

مواد غذایی نباید حاوی مواد شیمیایی باشد زیرا می توانند باعث خشکی پوست، خارش، ریزش مو یا ناراحتی گوارشی شوند. یک توله سگ باید چهار وعده غذا در روز بخورد. هنگامی که آن ها به شش ماهگی می رسند، می توان آن را به دو وعده در روز کاهش داد.

نژادهای کوچک (کمتر از 9 کیلوگرم) به ازای هر کیلوگرم باید تا 40 کالری در روز دریافت کنند.

به این نکته توجه کنید که اندازه، سن، ساختار بدن، متابولیسم و ​​سطح فعالیت حیوان، میزان غذای مصرفی او را تعیین می کنند. البته یک سگ بسیار فعال بیش از یک سگ آرامتر غذا می خورد. کیفیت غذای سگ نیز تفاوت ایجاد می کند – هرچه غذا بهتر باشد ، کمتر باید در ظرف آن بریزید. غذا می تواند خشک ، مرطوب ، کم آب یا خام باشد. با خیال راحت به آنها تنقلات سالم مانند تخم مرغ آب پز داده شود اما در حد اعتدال. از خوردن میان وعده های غلیظ شیمیایی خریداری شده در فروشگاه خودداری کنید

 

اکبر صباغی بازدید : 23 سه شنبه 08 آذر 1401 زمان : 10:14 نظرات (0)

خدمات پوست شامل چیست؟

آیا می دانید خدمات پوست شامل چیست؟ آیا قصد انجام خدمات پوستی را دارید؟ آیا استفاده از خدمات پوستی برای همه افراد مناسب است و یا خیر؟ خدمات پوستی به چه شکلی انجام می شوند؟

از آنجایی که پوست یکی از بخش های مهم بدن است و حفظ سلامتی و زیبایی آن بسیار با اهمیت می باشد، امروزه خدمات پوستی در وسعت زیادی انجام می شوند و در برگیرنده بخش های بسیار متنوعی هستند که هر کدام از این خدمات در خصوص رفع مشکلات متفاوت پوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

مراقبت از پوست نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان، اشخاص میانسال و کودکان نیز امری واجب و ضروری است که در همه سنین باید به آن توجه شود. به عبارت دیگر برای کودکان باید دائما از کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده شود تا از ابتلا به مشکلات پوستی در آنها جلوگیری به عمل آید.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که برای راهنمایی شما عزیزان، برخی از این خدمات پوستی را شرح دهیم.

خدمات پوست شامل چیست؟

برخی از انواع خدمات پوستی که امروزه به وفور انجام می شود، عبارتند از:

خدمات پاکسازی پوست:

خدمات مربوط به پاکسازی پوست با استفاده از روش های مختلفی مانند: میکرونیدلینگ، میکرودرم و هایفوتراپی هستند که این روش ها به صورت کم تهاجمی می باشند و باعث پاکسازی پوست و تحریک کلاژن سازی در پوست می شوند.

اما پاکسازی پوست را به صورت سطحی نیز می توان در خانه با استفاده از محصولات مخصوص مانند: ماسک و اسکراپ هم انجام داد.

خدمات مربوط به پاکسازی پوست معمولا باید در دفعات زیادی انجام شوند تا کاملا مشکلات پوستی را برطرف کنند.

بیوتی سنتر

تمامی محصولات عالی و با کیفیتی را که برای داشتن مو و پوست عالی نیاز دارید را می توانید از بیوتی سنتر با کیفیت و قیمت عالی تهیه و استفاده نمایید و از توصیه ها و مشاوره های  بیوتی سنتر استفاده کنید. 

مراحل و خدمات زیبایی صورت شامل امور مربوط به رفع چین و چروک های پوستی است که این امور را می توان از قبیل زیر نام برد:

بوتاکس:

بوتاکس از جمله روش های پرکاربرد برای رفع چین و چروک های صورت است که استقبال از این روش زیاد شده است. با تزریق بوتاکس می توان به رفع چین و چروک های موجود در پیشانی، دور چشم، خط اخم، خط لبخند و … کمک کرد.

اما لازم به ذکر است که بوتاکس نه تنها برای برطرف کردن چروک های پوستی برای حجم دادن به لب و گونه و چانه نیز استفاده می شود.

در رابطه با بوتاکس باید گفت که تزریق بوتاکس یک روش دائمی نیست و دوام آنها تقریبا در حدود شش ماه است. بعد از اینکه نتیجه آن از بین برود، باید مجددا برای تزریق بوتاکس اقدام کرد.

اندولیفت:

اندولیفت نیز یکی دیگر از خدمات جدید پوست است که امروزه بسیار باب شده است. در این روش یک فیبر نوری بسیار باریک را در زیر پوست وارد می کنند که اشعه مادون قرمز موجود در این فیبر باعث تحریک کلاژن سازی پوست صورت می شود و چین و چروک ها را برطرف می کند.

جراحی لیفت پوست:

جراحی لیفت روشی کاملا تهاجمی است که برای انجام آن به بیهوشی کامل نیاز است. این روش به صورت دائمی است و نتیجه آن تا پایان عمر باقی می ماند. در جراحی لیفت پوست می توان بخش های مختلف پوست صورت، مانند: پلک پایین و بالا، پیشانی و گونه را کشید که این روش نه تنها باعث از بین رفتن چروک های پوست می شود بلکه باعث کشیده تر شدن چشم و ابرو و گونه هم می شود.

لیزر پوست:

در رابطه با اینکه خدمات پوست شامل چیست، می توان به لیزر پوست نیز اشاره کرد که لیزر نیز یکی از خدمات جدید پوستی است. از لیزر برای رفع موهای زائد تمامی بخش های بدن و برای رفع لک، خال، زگیل و … استفاده می شود.

لازم به ذکر است که دستگاهی که برای رفع موهای زائد استفاده می شود با دستگاهی که برای رفع لک و خال استفاده می گردد، با هم تفاوت دارند.

کلام پایانی:

در انتهای این مطلب باید خدمت شما عزیزان بگوییم که خدمات پوستی علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت فوق، به امور بسیار زیاد دیگری نیز تعلق می گیرند. اما مهمترین امور را در این مقاله برای شما عزیزان ذکر نمودیم.

چنانچه قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات پوستی به دست آورید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که سایر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

 

اکبر صباغی بازدید : 31 سه شنبه 08 آذر 1401 زمان : 10:02 نظرات (0)

غذای سگ استوزی کنسروی

تغذیه مهم ترین عامل در سلامتی سگ و گربه ها می باشد. شما می توانید از دو نوع غذای مرطوب و غذای خشک برای تغذیه پت خود استفاده کنید. اما همان طور که می دانید غذا های مرطوب برای سگ ها جذابیت بیشتری دارد و پت ها تمایل بیشتری به مصرف این مواد غذایی دارند. غذا های خشک در کنار مزایایی که دارد برای سگ و گربه ها به اندازه کافی مفید نیست و نیاز های بدنی آن ها را تامین نمی کند.

برند و کمپانی بزرگ و معتبر استوزی، کنسرو هایی را تهیه کرده که بیشتر سگ و گربه ها از استفاده از این مواد غذایی لذت برده و صاحبان آن از مبلغی که برای مصرف این مواد صرف می کنند راضی باشند. ما را در این مقاله دنبال کنید تا اطلاعاتی درباره برند خاص و ویژه استوزی در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی کنسرو استوزی

استوزی یکی از محبوب ترین برند های تجاری مواد غذایی می باشد. این برند معتبر متعلق به کمپانی آگراس پت فودز است. این کپانی بزرگ یعنی کمپانی آگراس در سال 1986 میلادی به ساخت غذای حیوانات خانگی با کیفیت پرداخت و هدف این کمپانی مراقبت برای ساخت غذای انسانی است. کمپانی آگراس نخستین کمپانی به شمار می رود که غذا هایی برای یک وعده استفاده حیوانات خانگی هم چون سگ و گربه را تهیه کرده و غذای مرطوب هم چون کنسرو ها را با موادی 100% طبیعی تولید کرد. لازم به ذکر است که کمپانی بزرگ آگراس در تهیه مواد غذایی در مدل ها و بسته بندی ها و طعم های جدید بیش از دیگران خوش درخشیده است. غذاهای برند بزرگ آگراس در 60 کشور در سراسر دنیا به فروش می رسند و طرفدار است.

استوزی اعتبار زیادی در دنیا دارد و کنسرو هایش را در مدل های متنوع روانه بازار کرده است. در این مقاله ما شما را با تعدادی از محصولات برند stuzzy آشنا می کنیم. محصولات این برند قیمت مناسبی دارد و هر فردی می تواند این محصولات را برای پت خانگی خود تهیه کند.

خرید غذای سگ استوزی

هزینه کنسرو استوزی به وزن و مدل و مواد اولیه آن بستگی دارد. هر محصول از این کمپانی بزرگ بسته به قیمت مواد اولیه آن متنوع است. اما جای نگرانی وجود ندارد. stuzzy بهترین قیمت ها را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما با خرید کنسرو استوزی می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. شما هم می توانید با استفاده از بهترین مواد غذایی، نیاز های اولیه بدن پت خود را تامین کنید؛ هم می توانید در پول خود صرفه جویی کنید و محصولات با کیفیت را با قیمت پایین بخرید.

برای خرید غذای سگ استوزی می توانید به سایت فروش دیجی پت مراجعه کنید. هم چنین می توانید با مراجعه حضوری به نمایندگی های این برند که در سراسر کشور وجود دارد، به خواسته و نیاز خود برسید.

ترکیبات کنسرو stuzzy

این کمپانی تلاش می کند که بهترین مواد اولیه را برای ساخت کنسرو های خود به کار ببرد. محصولات برند استوزی از ترکیباتی ساخته شده که صد در صد ارگانیک بوده و تقریبا از هیچ ماده نگهدارنده در ساخت این کنسرو ها استفاده نشده است.

هر محصول با توجه به طعم و مدلی که دارد، اسانس مخصوص به خود را دارد. شما می توانید با توجه به نژاد و سن و سلیقه پت خود، مدلی را که به آن علاقه مند است برای او تهیه کنید. اما این اطمینان را به شما می دهیم که محصولات این برند همگی مرغوب بوده و از بهترین ها در ساخت کنسرو های سگ و گربه استوزی استفاده شده است.

مدل های کنسرو استوزی

همان طور که پیش تر گفته شد، استوزی از مدل های متنوع ساخته شده است. در ادامه در سایت هپی پت شما را با تعدادی از مدل های این برند معتبر آشنا می کنیم. پس لطفا ما را دنبال کنید و ادامه مقاله را مطالعه کنید.

کنسرو مدل منوپروتئین

اولین مدلی که قصد داریم از محصولات خاص استوزی به شما معرفی کنیم، کنسرو مدل منوپروتئین می باشد. این کنسرو مناسب برای سگ ها بوده و قیمت نسبتا مناسبی دارد. این محصول نقاط قوت زیادی دارد. از جمله :

  • این محصول از ۱۰۰٪ گوشت آهو ساخته شده
  • بدون مواد نگهدارنده
  • ماندگاری تا مدت زمان طولانی
  • بسیار برای سگ ها خوش خوراک است

 

تعداد صفحات : 50

درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 640
  • بازدید سال : 14,047
  • بازدید کلی : 103,385