loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

اکبر صباغی بازدید : 49 دوشنبه 21 آذر 1401 زمان : 22:33 نظرات (0)

پوچ گربه دیجی پت

غذیه یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای حیوان خانگی شماست. یک تغذیه کامل و سالم تضمین کننده سلامتی و افزایش طول عمر گربه شماست. پوچ گربه دیجی پت یکی از عوامل موثر در سلامتی و و رشد هر چه بهتر گربه شما است.

گربه ها گزینه های غذایی مختلفی از جمله غذای کنسروی، غذای خشک و غذای خانگی دارند. غذای خشک گربه میزیت های زیادی دارد، اما اگر حیوان خانگی شما فقط از غذای خشک استفاده کند مشکلاتی نیز به همراه دارد. آگاهی از نکات مثبت و منفی غذای خشک بسیار مهم است تا بتوانید یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای گربه خود داشته باشید.

انواع غذای گربه

وارد هر فروشگاه حیوانات خانگی یا پت شاپ که می شوید، مجموعه ای از غذاهای مختلف مخصوص گربه ها مانند غذای کنسروی و غذای خشک را می بینید.

غذای کنسروی و مرطوب به شکل های مختلف مانند چانک (تکه های گوشت در آب)، پوچ، سوپ، پته و ... موجود هستند که درصد بیشتری از این نوع غذا را آب تشکیل می دهد و برای سلامتی گربه بسیار مفید است. گربه ها معمولا در مقایسه با سگ ها آب کمتری می نوشند و غذای کنسروی آب مورد نیاز بدن گربه را تامین می نماید تا دچار مشکلات گوارشی و مجاری اداری و کلیوی نگردد.



غذای خشک مخصوص گربه نیز در مدل های مختلف با توجه به سن و وضعیت جسمانی گربه مانند عقیم شده یا نشده و یا دارای مشکلات گوارشی و غیره دسته بندی می شوند.


غذای خشک گربه با ترکیب مواد اولیه خشک و مرطوب و تبدیل آن به یک خمیر یکدست شروع می شود. در فرآیند اکستروژن (روش تهیه غذای خشک)، خمیر تحت فشار گرم می شود، سپس از طریق یک ماشین قالبندی که دانه های غذای خشک (کیبل ها) را می برد، شکل داده می شود. اندازه و شکل دانه ها با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. دانه ها بعد از خشک و خنک شدن داخل بسته بندی قرار می گیرند و روانه فروشگاه ها می شوند.




مزیت استفاده از غذای خشک برای گربه چیست؟

غذای خشک یک غذای کامل است که همه مواد مغذی مورد نیاز گربه را شما را تامین می کند و طوری فرموله شده است تا قسمت اصلی رژیم غذایی گربه شما باشد. غذاهای کمکی دیگر نباید بیش از 10٪ از رژیم غذایی گربه شما را تشکیل دهند.

غذای خشک گربه دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه هاست. این مواد به غذای خشک گربه اضافه می گردد تا ضامن سلامتی گربه باشد. برخی از مواد ضروری و مورد نیاز گربه ها مانند تورین به طور طبیعی و با خوردن غذاهای خانگی در بدن گربه تولید نمی شوند.




تورین ماده ای است که نقش حیاتی در سلامتی چشم، قلب، تقویت سیستم ایمنی و کارکرد بهتر دستگاه گوارش ایفا می کند. این ماده به غذای خشک گربه افزوده می شود تا دچار بیماری های ناشی از کمبود آن نگردد.

از دیگر مزایای غذای خشک برای گربه، کاهش جرم دندان و افزایش سلامتی دهان و دندان است. دانه های غذای خشک با ساییده شدن روی دندان، جرم دندان گربه را از بین می برند و از تشکیل پلاک های دندانی جلوگیری می نمایند. بدین ترتیب گربه شما دندان های سالم تر و در نتیجه نفسی خوشبو تر دارد.

غذای خشک گربه نسبت به کنسرو گربه و غذای خانگی دیرتر فاسد می شود و همچنین اگر داخل ظرف بماند احتمال رشد باکتری ها در آن بسیار کم است. بنابراین زمانی هایی که مجبور به تنها گذاشتن گربه خود هستید می توانید با خیال راحت ظرف غذایش را از غذای خشک پر کنید و نگران گرسنه ماندنش نباشید.

این مزیت موجب می شود نگهداری غذای خشک نیز آسان تر باشد و عمر طولانی تری داشته باشد. همچنین قیمت غذای خشک گربه بسیار باصرفه تر از کنسرو و غذای خانگی است و روش استفاده از آن نیز بسیار راحت و بدون نیاز به صرفه وقت می باشد.


میزان مصرف غذای خشک مخصوص گربه ها

مقدار مصرف غذای خشک گربه بر اساس سن، وزن و ضعیت جسمانی گربه متفاوت است. شما می توانید به راحتی از روی جدول مندرج روی بسته بندی غذای خشک، مقدار مشخص شده و مورد نیاز گربه خود را ببینید.


طریقه مصرف و شرایط نگهداری غذای خشک گربه

مصرف غذای خشک گربه بسیار آسان است. کافی است مقدار مندرج روی بسته بندی را که بر اساس وزن و سن گربه جدول بندی شده است داخل ظرف غذا بریزید. همیشه در کنار غذای خشک، آب تازه و تمیز قرار دهید تا رطوبت و آب بدن گربه شما تامین شود.


بهترین غذای خشک برای گربه

بهترین غذای برای گربه شما، غذایی است که سالم باشد، از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد و افزدونی شیمیایی نداشته باشد. فارغ از ایرانی یا خارجی بودن، کیفیت مهم ترین فاکتور برای انتخاب غذای خشک گربه است.

در حال حاضر برندهای ایرانی، انواع غذای مخصوص حیوانات خانگی از جمله غذای خشک گربه با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تولید می کنند که برخلاف غذاهای خارجی به راحتی دسترس هستند. این نکته از این جهت حائز اهمیت می باشد که گربه نسبت به تغییر غذای خود بسیار حساس هستند، بنابراین انتخاب یک برند ایرانی می تواند گزینه مناسبی باشد.

نوتری پت، رویال فید، مفید و ... از جمله برندهای غذای ایرانی با مجوز و تاییده از سازمان دامپزشکی کشور هستند و با توجه به نیازهای تغذیه ای گربه ها فرموله و تهیه شده اند.


کفیت غذای خشک گربه نوتری

شرکت بهین تاش با برند نوتری پت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان غذای حیوانات خانگی در ایران می باشد. این شرکت اخیرا با فرمول جدید و افزودن یک طعم دهنده فرانسوی، غذای خشک گربه خود را بهینه کرده است به نحوی که حتی بدغذاترین گربه ها نیز با میل غذای خشک گربه بالغ نوتری پت را می خورند.



این محصول حاوی تورین، ویتامین، مواد معدنی و کلیه مواد مغذی مورد نیاز گربه شماست و به عنوان یک غذای کامل و سالم می تواند انتخاب مناسبی برای گربه شما باشد. غذای خشک گربه نوتری پت در دو مدل غذای خشک بچه گربه و غذای خشک گربه بالغ تولید می گردد.

همچنین می توانید در کنار غذای خشک گربه نوتری پت، از کنسروهای خوش خوراک و مقوی این برند نیز برای تغدیه گربه خود استفاده نمایید.


عوارض غذای خشک گربه

غذای خشک گربه رطوبت کمی دارد و آب بدن گربه را تامین نمی کند. همچنین پروتئین کمتر و کربوهیدارت بیشتری نسبت به غذای کنسروی دارد. برای جبران کم آبی و تامین پروتئین، بهتر است در کنار غذای خشک به عنوان غذای اصلی، از کنسرو گربه نیز استفاده کنید تا هم پروتئین و رطوبت کافی به بدن گربه برسد و هم گوارش بهتری داشته باشد.

اکبر صباغی بازدید : 31 شنبه 19 آذر 1401 زمان : 22:35 نظرات (0)

غذای ارزان برای سگ

از جمله برندهای ایرانی غذاهای خشک سگ می توان به نوتری پت، رویال فید، مفید و ... اشاره کرد که همگی جزو محصولات باکیفیت، دارای مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی و بسیار پر فروش هستند.

غذای خشک سگ ایرانی با توجه به ویژگی ها و شرایط سگ ها در ایران و نیازهای تغذیه ایی آن ها با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و از بهترین مواد اولیه تهیه و تولید می شوند.

در کنار کیفیت، خوش خوراک و سالم بودن، غذای خشک سگ ایرانی قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است و همانطور که پیشتر ذکر شد مانند غذای خارجی نگرانی از بابت ناموجود شدن برندهای ایرانی نخواهید داشت. یکی از موارد مهم برای تهیه غذای سگ ارزان بودن آن است. غذای ارزان برای سگ دلیل بر بی کیفیتی آن نیست و غذای ارزان سگ تمامی موارد لازم بریا رشد سگ را دارد.

کیفیت غذای خشک نوتری پت

شرکت بهین تاش از قدیمی ترین تولید کنندگان غذای خشک سگ در ایران به شمار می رود که فعالیت خود را در زمینه تولید غذای خشک با برند نوتری پت آغاز نمود. نوتری پت با توجه به سن و نژاد سگ ها غذاهای مختلفی مانند غذای خشک توله سگ، غذای خشک، غذای خشک سگ 29 درصد پروتئین،غذای خشک و همچنین غذای خشک سگ جوان یا جونیور را تولید نموده است تا انتخاب برای شما صاحبان پت آسان شود و بر اساس نیاز تغذیه ای سگ خود بتوانید بهترین غذای خشک سگ را تهیه نمایید.

در فروشگاه اینترنتی شهرپت تمامی محصولات نوتری پت مانند از جمله غذای خشک، کنسرو سگ و تشویقی های سگ موجود می باشد.

میزان مصرف غذای خشک سگ

مقدار مصرف غذای خشک سگ به سن، جثه، وزن، وضعیت جمسانی، میزان فعالیت، عقیم بودن یا نبودن و نژاد سگ بستگی دارد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس این دسته بندی ها تولید می شود و روی هر بسته غذای خشک سگ، مقدار غذای روزانه مورد نیاز  درج شده است.

                                                         

راهنمای خرید غذای سگ

این روزها افراد زیادی علاقه‌مند به نگهداری گربه و سگ به عنوان محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند. برای مراقبت و حمایت از این نوع حیوانات لازم است که نیاز غذایی آنها را تأمین کنید. امروزه خرید غذای سگ بدون محدودیت زمانی و مکانی از طریق فروشگاه غذای حیوانات به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. این غذاها ویتامین‌های مورد نیاز بدن این حیوانات خانگی و ایمنی و سلامت آنها را تأمین خواهد کرد.

هنگام خرید اینترنتی غذای سگ توجه داشته باشید که بسته‌بندی‌های غذای خشک این نوع حیوانات خانگی اغلب بزرگ و چند کیلویی است و امکان نگهداری آنها در محیط خشک برای مدت طولانی وجود دارد. غذای تشویقی سگ نیز برای تربیت و آموزش حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با انجام هر حرکت صحیح نمایشی به ‌عنوان جایزه یک غذای خشک به آنها داده می‌شود هنگام خرید غذای سگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید غذای سگ باید توجه داشته باشید که بهترین غذا را از برندهای معروف و شناخته شده تهیه کنید. در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد به واسطه آن بتوانید از پت شاپ اینترنتی خرید کنید.

  • تأمین نیاز غذایی سگ:شما باید محصول دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب را برای سگ خانگی خود خریداری کنید.
  • نوع غذای سگ:خرید غذای سگ به صورت خشک و یا کنسرو بستگی به میزان بودجه شما دارد و ارزش غذایی هر دو بالا است. با وجودی که قیمت غذای خشک سگ بیشتر است اما می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید باشد.
  • خرید غذای تازه:هنگام خرید غذا برای سگ خانگی خود به تاریخ مصرف و تاریخ انقضای درج شده روی بسته‌بندی دقت کنید. در صورت امکان بسته‌بندی‌های کوچک را خریداری کنید تا همیشه غذای تازه به سگ خود بدهید.
  • نحوه مصرف غذای سگ:در بسته‌بندی غذای سگ همواره توضیحات درج شده درباره نحوه مصرف را با دقت مطالعه کنید. اما به طورکلی بهترین زمان مصرف غذای خشک سگ ۶ هفته بعد از باز کردن درب بسته است.
  • نحوه نگهداری غذای خشک سگ:هنگام خرید غذای سگ از نوع خشک باید دقت کنید که بسته باید در هوای بسته، تاریک و خنک مثل کابینت یا فریز نگهداری شود، تا کیفیت و سلامت آنها حفظ شود.

 

 

طریقه مصرف غذای خشک سگ

یکی دیگر از مزایای استفاده از غذای خشک روش استفاده آسان آن است. غذای خشک نیاز به نگهداری در یخچال ندارد و در هر لحظه و هر مکان قابل استفاده است، همچنین مانند غذای خانگی نیاز به صرف وقت جهت تهیه ندارد.

پس از اینکه مقدار غذای روزانه سگ خود را از روی جدول مشخص کردید، کافی است غذا را داخل ظرف غذای سگ بریزید. به یاد داشته باشید که در کنار غذای خشک همیشه آب تازه و تمیز در اختیار پت خود قرار دهید. این امر جهت تامین آب بدن سگ و جلوگیری از بروز مشکلات کلیوی و مجاری ادراری مهم است. همچنین در صورت تمایل می توانید غذای خشک را با کنسرو مخصوص سگ مخلوط کنید و به این شکل استفاده نمایید.

 

اکبر صباغی بازدید : 36 شنبه 19 آذر 1401 زمان : 22:22 نظرات (0)

خرید آنلاین غذای سگ پروپلن

تغذیه عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در میزان سلامتی، شادابی و طول عمر سگ شماست. بسیاری از صاحبان پت در انتخاب غذای مناسب برای تغذیه سگ خود دچار مشکل می شوند. برخی غذای خانگی را ترجیح می دهند و علاقه ای به استفاده از غذای مخصوص سگ ندارند. نکته مهم در تغذیه حیوانات خانگی، کیفیت غذاست.

مهم این است که غذای آن ها حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر عناصر مورد نیاز جهت داشتن یک زندگی شاداب و جسمی سالم باشد. غذای خشک سگ با توجه به نیازهای تغذیه ای آن ها فرموله و تهیه شده است و فواید زیادی دارد و باید قسمت عمده رژیم غذای سگ شما را تشکیل دهد. شاید یکی از مشکلات تهیه غذا سگ دوری  فروشگاه باشد که با  خرید آنلاین این مشکل کاملا برطرف شده است و می توان انواع غذا ها را تهیه کرد. خرید آنلاین غذای سگ پروپلن به راحتی قابل انجام است و دیگه لازم نیست که فاصله زیادی را تا فروشگاه طی کنید.

فواید غذای خشک برای سگ

غذای خشک محصولی است که به طور اختصاصی برای تغذیه حیوانات خانگی از جمله سگ ها، زیر نظر متخصصین این امر تهیه شده است.

1. افزایش سلامتی، شادابی و طول عمر مفید سگ

سگ شما با توجه به سن، نژاد، شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. همچنین بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم برای آن ها مضر و حتی گاهی مرگ آور است.

استفاده از غذایی غیر از غذای مخصوص برای سگ ها منجر به کاهش عمر مفید آن ها می گردد و عوارضی چون حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری های کبدی و کلیوی را به همراه دارد. مصرف غذای خشک این مشکلات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

2. افزایش سلامتی دهان و دندان سگ

غذای خشک سگ با توجه به موارد بالا و حذف عامل های بیماری زا تهیه می شود. یکی از فواید حائز اهمیت غذای خشک سگ، حفظ سلامتی دندان های آن هاست. بافت سفت و ترد و همچنین مواد افزوده شده به  غذای خشک موجب کاهش جرم دندان می شود و سلامتی دهان و دندان سگ را افزایش می دهد.

سگ هایی که غذای خشک می خورند نفس خوشبو تر و دندان های سفید تری نسبت به حیواناتی که با غذای خانگی تغذیه می شوند دارند و کمتر نیاز به جرمگیری پیدا می کنند. همچنین جویدن در سگ ها نیاز طبیعی آن ها به این امر را برآورده می سازد و به نوعی موجب کاهش استرس در آن ها می گردد.

3. رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به بدن سگ

از دیگر فواید غذای خشک سگ می توان به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن اشاره کرد. بدن سگ ها قادر به تولید و تامین برخی از مواد مورد نیازشان نیست و با خوردن غذای خانگی این نیاز برآورده نمی گردد.

با توجه اینکه انواع ویتامین ها و مواد مغذای به غذای خشک سگ اضافه می شود، این کمبود با تغذیه روزانه برطرف می گردد و سگ شما رشد بهتری خواهد داشت.

4. جلوگیری از اضافه وزن سگ

غذای خشک انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه سگ را فراهم می نماید بدون اینکه او را در معرض خطر چاقی قرار دهد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس نژاد، سن، وزن و وضعیت عقیم شدن یا نشدن حیوان دسته بندی می شود که به کنترل وزن و تامین انرژی خاص هر سن و نژاد کمک شایانی می نماید.

شما به راحتی می توانید از روی جدول مقدار مصرف و همچنین نحوه مصرف، میزان غذای روزانه سگ خود را اندازه بگیرید.

5. مقرون به صرفه بودن غذای خشک سگ

از دیگر مزایای غذای خشک سگ می توان به قیمت مناسب و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. غذای خشک نسبت به غذای خانگی و کنسروی مقرون به صرفه تر است و بعد از باز شدن نسبت به کنسرو سگ و غذای خانگی زمان طولانی تر قابل استفاده است بدون اینکه فاسد شود و سلامتی پت را به خطر بیندازد.

تهیه غذای خشک سگ

غذاهای خشک سگ با ترکیب مواد خشک و مرطوب برای ایجاد یک خمیر یکدست درست می شوند. در فرآیند اکستروژن (نحوه پخت مواد)، خمیر تحت فشار گرم می شود، سپس از طریق یک ماشین قالب بندی  تکه تکه می شود.

اندازه و شکل دانه های غذای خشک با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. برخی از غذاهای خشک ممکن است به روش دیگری غیر از اکستروژن مانند پخت نیز تولید شوند.

چرا از غذای خشک سگ و گربه ایرانی استفاده کنیم؟

در سال های اخیر صنعت تولید غذای خشک سگ در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و شاهد تولیدات با کیفیت داخلی بوده ایم. غذای خشک سگ ایرانی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی قیمت بسیار مناسبی دارد و برعکس غذاهای خارجی، همیشه در دسترس و موجود است.

این مساله از این رو حائز اهمیت است که سگ ها نسبت به تغییر غذای خود حساس هستند. با توجه به این که غذای خشک خارجی همیشه در بازار موجود نیست و تغییر ناگهانی غذای سگ شما می تواند منجر به ایجاد مشکلات گوارشی و بد غذایی شود، پیشنهاد می کنیم از غذای خشک ایرانی استفاده نمایید.

 

اکبر صباغی بازدید : 31 چهارشنبه 16 آذر 1401 زمان : 22:56 نظرات (0)

ظرف دیجی پت

اگر صاحب یک سگ هستید و آن را به عنوان یک حیوان خانگی در کنارتان دارید، باید همان قدری که به ظرف غذای خودتان اهمیت می دهید، به ظرف غذای سگ خود نیز اهمیت دهید. خوب است تا بدانید برای انتخاب ظرف غذای سگ، فقط رنگ و مدل نیست که مورد توجه قرار می گیرد بلکه باید به راهنمای خرید ظرف غذای سگ و نکات مهم آن توجه کنید.
سگ ها فقط حیوانات خانگی شما نیستند، بلکه دوست و همراه شما هستند به همین علت باید به خوبی از آنها مراقبت و نگهداری کنید. شما می توانید یک ظرف غذای مناسب برای سگتان انتخاب کنید؛ البته با سلیقه شخصی خودتان! شما در انتخاب  ظرف دیجی پت مناسب برای آب و غذای سگتان آزاد هستید اما به شرط اینکه در هنگام خرید، به تمامی موارد که باید به آن اهمیت دهید، توجه کنید.
هر کدام از ظرف غذاهایی که برای سگ ها در بازار موجود هستند، دارای ویژگی ها و مشخصات خاص خودشان می باشند. به عنوان مثال جنس، رنگ، اندازه، قابلیت های مختلف و… همگی جزو مشخصات این ظرف ها به حساب می آیند و شما باید حتما آنها را در هنگام خرید مورد بررسی قرار دهید.

به نظافت ظرف غذای سگتان اهمیت دهید


ظرف غذایی برای سگ مناسب است که بسیار محکم باشد. همچنین ظرف غذا باید دارای گودی و عمق مناسب باشد. بسیاری از این ظروف از جنس فولاد ضدزنگ هستند و بسیاری دیگر از جنس پلاستیک. اما کدام یک بهتر هستند؟ آیا میدانید شما می توانید ظرف غذای سگ را با دکوراسیون داخلی خانه تان ست کنید! بله درست متوجه شدید! ظرف غذای مناسب سگ، دارای جنس های مختلف و طرح های مختلفی است که شما می توانید آن را با دکوراسیون داخلی خانه تان ست کنید و این گونه سلیقه خود را به همه نشان دهید.
شما باید در انتخاب ظرف غذا مناسب سگ، توجه داشته باشید که هم قابلیت نگهداری غذای خشک و هم غذای تر را داشته باشد. همچنین بتوان آن را برای ضدعفونی کردن داخل مایکروفر قرار داد و یا برای سهولت در شستشو بتوان آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. فراموش نکنید بسیاری از بیماری های رایج در سگان، از طریق آلودگی که در ظرف غذا و آب آنها است، به وجود می آید. بنابراین شما باید تا حد بسیار بالایی به ظرف آب و غذای سگتان اهمیت دهید.
در خصوص قیمت ظرف غذای سگ باید بگوییم، با توجه به جنس و قابلیت ها، قیمت این ظروف متفاوت است. شما باید در ابتدا مدل و جنس مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس برای اطلاع از قیمت به فروشگاه های معتبر و یا سایت های معتبر مراجعه کنید. حال برای اینکه با مشخصات ظرف غذای مناسب برای سگ ها بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا در ادامه همراه ما باشید.

ظرف غذای سگ کم عمق و نسبتا تخت

اگر سگ شما جثه کوچکی دارد و یا توله است، باید ظرف غذای کم عمق و نسبتا تخت برای او انتخاب کنید. ویژگی های این نوع ظرف غذا باعث می شود تا سگ شما بتواند بدون دردسر و سختی، غذایش را بخورد و هیچ فشاری به گلویش وارد نشود. 

ظرف غذا برای سگ های گوش بلند

برای اینکه بتوانید بهترین ظرف غذای سگ آن هم برای سگ های گوش بلند را انتخاب کنید، باید ظرف غذایی را انتخاب کنید که دهانه بسیار پهنی نداشته باشد. همچنین این ظرف غذا باید به گونه ای باشد که گوش سگ ها درون آن نیفتد و سگ بتواند به راحتی غذا بخورد. معمولا باید ظرف غذای عمیق و با دهانه تنگ را برای این سگ ها انتخاب کنید.

ظروف با دیواره های شیبدار

برای سهولت در غذا خوردن سگ های گوش بلند، بهتر است تا برای آنها ظرف غذای شیبدار تهیه کنید. این ظروف عمق بیشتری دارند و دهانه های آنها تنگ تر است. سگ های گوش دراز می توانند بدون اینکه گوش هایشان کثیف شود از غذا خوردنشان لذت ببرند. این نوع ظرف غذا بیشتر مناسب سگ هایی همچون کاکر اسپینل، بیگل، باسهوند و… است.

ظرف غذای گود و عمیق

برای سگ هایی که پوزه های درازی دارند، باید از ظرف غذای گود و عمیق استفاده کنید. ظرف غذای گود و عمیق این امکان را به سگ ها می دهد که به راحتی بتوانند تمام غذایشان را بخورند و برای این کار اصلا به زحمت نیفتند. شما می توانید این نوع ظرف غذا را برای نژادهایی همچون داشهوند، بردرکولی، گری هوند و… استفاده کنید.

در انتخاب ظرف غذا برای سگ به عمق آن و جثه سگتان توجه کنید

ظرف غذای استیل برای سگ

یکی از بهترین و مناسب ترین ظروف برای آب و غذای سگ، ظروف استیل هستند. این ظروف عمر و دوام بسیار بالایی دارند و می توان تا سالیان سال از این ظروف استفاده کرد. ظرف غذای استیل سگ، به راحتی قابل شستشو می باشد و فوق العاده محکم و بادوام است. این ظروف ضد زنگ هستند و شما می توانید به راحتی به انتهای آن ضربه گیر بچسبانید تا روی سطوح مختلف سُر نخورد. اگر بخواهیم به نکته منفی در خصوص این ظروف اشاره کنیم، حرارت پذیری بالای آن است.

ظرف غذای سگ سرامیکی

ظرف غذاهای سرامیکی دارای یک ویژگی بسیار مثبت هستند و آن هم این است که به دلیل اینکه وزن سنگینی دارند، سگ ها نمی توانند آن را به راحتی برگردانند. به همین علت شما می توانید برای اینکه سگتان با آداب غذا خوردن آشنا شود و ظرف غذایش را برنگرداند، از این ظرف غذاها استفاده کنید.
اگر به خاطر داشته باشید در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که شما می توانید ظرف غذای سگتان را با دکوراسیون داخلی منزلتان ست کنید. این ظرف ها، دقیقا همین ظرف های سرامیکی هستند چرا که تنوع رنگ و مدل بالایی دارند. البته باید به خاطر داشته باشید که سطح این ظروف صیقلی نیستند و کمی متخلخل می باشند، به همین علت باید بلافاصله پس از اینکه غذا خوردن سگ به پایان رسید، آن را به خوبی بشویید. این ظروف دوام بسیار بالایی دارند و با ضربه های کوچک، به راحتی نمی شکنند.

 

اکبر صباغی بازدید : 34 چهارشنبه 16 آذر 1401 زمان : 22:07 نظرات (0)

ظرف غذای گربه

ظرف غذای گربه در جنس‌های مختلفی وجود داره که از این بین، ظروف پلاستیکی، استیل و سرامیک رایج‌تر و محبوب‌تر هستن. در ادامه در مورد ویژگی‌ها و مزایا و معایب هرکدوم بیشتر توضیح می‌دیم:

ظرف غذای پلاستیکی، ارزان و در دسترس اما نه چندان سالم

ظرف غذای پلاستیکی شاید رایجترین نوع ظرف برای آب و غذای گربه باشه.

  1. یکی اینکه بعضی از گربه‌ها به پلاستیک حساسیت دارن و اگه توی ظرف پلاستیکی غذا بخورن بعد از مدتی دچار مشکل پوستی در نواحی چونه میشن.
  2. دوم اینکه بعد از مدتی روی سطح ظرف پلاستیکی خراش‌ها و بریدگی‌هایی به وجود میاد. این شکاف‌های کوچیک می‌تونه به محل تجمع آلودگی و میکروب تبدیل بشه و از نظر بهداشتی استفاده ازشون خیلی توصیه نمیشه.

ظرف آب و غذای گربه دوقلو مخزن دار

خوبی این ظرف اینه که هردو ظرف آب و غذا به هم چسبید هستن و لازم نیست جدا ظرف تهیه کنید.

  • قسمت ظرف آب قابلیت نصب بطری آب رو داره و برای مواقعی که خونه نیستید می‌تونید مطمئن بشید که گربه‌تون آب تازه می‌خوره.
  • این ظرف از مواد محکم و مقاوم ساخته شده
  • زیر ظرف ترمز (استاپر) لاستیکی قرار داره که از لیز خوردن جلوگیری می‌کنه.
  • تنوع بالا در رنگ بندی ظرف

ظرف غذای استیل ، بادوام‌‌ترین جنس برای ظرف غذا

ظرفهای استیل هم برای غذای خشک گربه و هم برای غذای تر یا غذای خونگی بهترین انتخابه.

این ظرفها محکم و نشکن هستن، دوام بالایی دارن، تو ماشین ظرفشویی میشه قرارشون داد و مهمتر از همه هیچ آسیب و خطری برای گربه‌ها ندارن.

اگه دنبال یه ظرف غذای عمری می‌گردید بدون شک باید ظرف استیل رو انتخاب کنید.

خرید ظرف غذای استیل

  • این ظرف از استیل ضدزنگ ساخته شده
  • بسیار محکم و بادوام
  • کف ظرف دارای لاستیک ترمز گیر برای جلوگیری از حرکت ظرف
  • گودی و شیب دیوار‌ه‌های مناسب برای غذای خشک، تر و آب
  • پوشش بیرونی ظرف لعابی ضدخش

 

ظرف غذای سرامیک، شیک، زیبا و مقاوم

ظروف سرامیک هم بسیار شکیل و زیبا هستن، مقاوم و بادوام هستن و به حدی سنگینن که گربه نتونه به راحتی اونا رو برگردونه.

دامپزشکان استفاده از این جنس ظرف رو هم در کنار ظروف استیل پیشنهاد می‌کنن.

این ظروف به راحتی نمی‌شکنن اما بالاخره اگه از ارتفاع بیفتن یا ضربه شدید بهشون بخوره احتمال شکسته شدنشون وجود داره. اما به خاطر ظاهر زیباتری که نسبت به ظروف استیل دارن خیلی از صاحبان پت اونا رو ترجیح می‌دن.

اهمیت بهداشت ظرف غذای گربه

گربه‌ها موجودات تمیزی هستن و دوست ندارن از ظرف کثیف غذا یا آب بخورن. حتی غذای خشک هم مقداری رطوبت و چربی داره و باعث کثیف شدن ظرف میشه.

 

بهترین اندازه و شکل برای ظرف غذای گربه کدومه؟

راستش هیچ قانونی برای شکل و اندازه ظرف غذای گربه وجود نداره.

ظرف غذا باید به اندازه یک وعده غذای گربه (۱-۲ پیمانه) جا داشته باشه. رنگ و شکل ظرف خیلی مهم نیست و بیشتر به سلیقه صاحب گربه بستگی داره.

هر گربه‌ای شخصیت متفاوتی داره و از یه نوع ظرف غذا خوشش میاد. با این حال نکات زیر می‌تونه بهتون در انتخاب ظرف مناسب کمک کنه:

  • بیشتر از این که گود و عمیق باشه، بهتره پهن و عریض باشه.
  • دیواره‌های ظرف بهتره شیبدار باشن تا از گیر کردن غذا در گوشه‌های ظرف جلوگیری بشه.
  • زیر ظرف بهتره ترمز دار یا از جنسی باشه که از سر خوردن و حرکت کردن ظرف حین غذا خوردن گربه جلوگیری کنه.

بعضی گربه‌ها به ظرف غذای خاصی نیاز دارن!

بعضی نژادهای گربه مثل گربه پرشین که پوزه‌ای تخت و مسطح دارن تو هر ظرفی نمی‌تونن غذا بخورن.

ظرف غذای گربه پرشین به طور مثال باید کمی ارتفاع داشته باشه و گوشه‌های ظرف هم زاویه کمی داشته باشن تا این گربه‌ها بتونن به راحتی از توش غذا بخورن.

ظرف غذای گربه اتوماتیک چیه و چه کاربردی داره؟

جدای از انواع ظرف که در بالا توضیح دادیم یه نوع ظرف غذا وجود داره که به صورت اتوماتیک و براساس تنظیمات زمانبندی مشخص خودش به گربه غذا میده.

این ظرف برای مواقع اورژانسی و مثلا وقتی که شب خونه نیستید یا چند روز قراره مسافرت برید خیلی مفیده و خیالتون از بابت غذای گربه‌تون راحته.

این ظرفها دو نوع دارن:

  1. یه نوع دستی و مکانیکی که محفظه‌ غذا بالای ظرف قرار میگیره و هربار که داخل ظرف خالی بشه دوباره غذا داخلش ریخته میشه. این ظرف قیمت پایینتری هم داره.
  2. نوع دوم ظرف غذای الکترونیکیه که می‌تونید برای چندین روز طوری تنظیمش کنید که سر ساعت مشخص مقدار معینی غذا به گربه بده. این ظروف معمولا با باتری کار می‌کنن و کار باهاشون خیلی هم راحته. تنها ایراد ظرف غذای اتوماتیک شاید قیمت بالاترش نسبت به سایر ظروف غذای گربه باشه.

 

اکبر صباغی بازدید : 29 سه شنبه 15 آذر 1401 زمان : 21:11 نظرات (0)

خرید جای خواب گربه ارزان

خواب یکی از مهم ترین عملکردهای موجودات زنده، چه در گیاهان، چه در حیوانات و چه در انسان هاست. یک خواب با کیفیت مناسب و مطلوب، بدن را برای انجام کارهای روتین و روزمره آماده نگه می دارد و باعث رشد آن می شود. در حالی که نداشتن خواب خوب باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

گربه شما نیز از این مستثنی نیست و به عنوان یک موجود زنده نیاز به یک خواب خوب دارد. به طور متوسط یک گربه بالغ در حدود 16 ساعت در روز به خواب می رود. شما به عنوان مالک گربه، مسئول نگهداری از او هستید و باید به فکر تمامی نیازهایش باشید.

جای خواب مناسب برای گربه، می تواند کیفیت خواب او را افزایش دهد و یک گربه شاد و سالم داشته باشید. از طرفی در صورتی که جای خواب مناسبی برای او تهیه نکنید خواهید دید که گربه تان، تخت و مبل شما را برای خواب خود انتخاب خواهد کرد که گزینه های مناسبی به نظر نمی رسد. جای خواب گربه انواع مختلفی دارد و قیمت های مختلف نشان دهند انواع مدل های جای خواب می باشد و با خرید جای خواب گربه ارزان نیز می توانید هم از نظر اقتصادی در سختی نباشید و هم راحتی گربه را فراهم کنید

جای خواب گربه چگونه باشد؟ (ویژگی ها)

هم اکنون مدل های متنوعی از جای خواب گربه ها در مارکت ها و فروشگاه ها وجود دارد. اما بهتر است برای انتخاب جای خواب به نکته های زیر توجه کنید.

1- شست و شوی آسان:

برای سلامتی گربه و هم چنین رعایت بهداشت، شست و شوی مرتب جای خواب او توصیه می شود. پس در نظر داشته باشید جای خواب انتخابی، باید شست و شوی راحتی داشته باشد تا بتوانید آن را به صورت دائم تمیز و بهداشتی نگه دارید.

2- الیاف بدون حساسیت:

مواد به کار رفته در جای خواب می تواند باعث بروز علائم آلرژیک و حساسیت زا در گربه شما شود.

3- کیفیت بالای جای خواب:

در صورتی که کیفیت آن پایین باشد، شست و شوی مرتب جای خواب ممکن است باعث خراب شدن آن شود. در نتیجه مجبور خواهی بود به زودی یک جای خواب دیگر برای گربه خود تهیه کنید.

4- اندازه مناسب:

در صورتی که جای خواب انتخابی کوچک باشد، به هیچ عنوان گربه شما نمی تواند خواب خوبی را در آن تجربه کند. هم چنین بزرگ بودن زیادی آن، فضای بزرگ تری از شما اشغال می کند و ممکن است باعث شیطنت بیشتر او هم شود. بهتر است قبل از اقدام به خرید کردن، معیار مناسبی از اندازه جثه او داشته باشید.

5- ثابت یا سیار بودن:

مدل های متنوعی از جای خواب وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود خرید کنید. اما بهتر است قبل از هر چیز تصمیم بگیرید آیا به دنبال جای ثابت هستید یا دوست دارید جایی برای گربه تان بگیرید که بتوانید آن را به مکان های مختلف ببرید.

جای خواب های ثابت، عموما راحتی بیشتری دارند. در حالی که جای خواب های سیار، دست شما را برای جابه جایی گربه تان بازتر نگه می دارد.

6- دیواره کوتاه جای خواب یا مسقف بودن آن:

جای خواب ها، می تواند به دو مدل دیواره کوتاه (مبلی یا تشکی) و سقف دار تقسیم شود. مدل های سقف دار ممکن است باعث احساس گرمای زیاد در حیوانات مو بلند شود.

به همین دلیل برای حیواناتی با موی بلند خرید مدل های دیواره کوتاه توصیه می شود. البته عادت خواب گربه تان را نیز باید در نظر داشته باشید. اگر می بینید که او تمایل به خواب در  زیر مبل و تخت دارد پس بهتر است خانه های سقف دار برای گربه تان تهیه کنید.

معرفی پرفروش ترین و بهترین جای خواب گربه ارزان:

1- جای خواب سگ و گربه کد D-120

این مدل جای خواب دارای سه حالت مختلف تشک، لانه و مبلی می باشد که با توجه به نیاز و علاقه تان می توانید از آن استفاده کنید.

پارچه های به کار رفته در این مدل جای خواب از کیفیت عالی برخوردار و کاملا ضد حساسیت می باشد. جنس پارچه جای خواب، نخی مخملی بوده و بسیار نرم و راحت است. اطمینان داشته باشید گربه شما نیز از آن خوشش خواهد آمد.

کیفیت بالای دوخت و پارچه این مدل، هم چنین طراحی کاربردی آن به شما امکان شست و شو راحت و بی دردسر ( هم در قسمت بیرونی و هم در قسمت داخلی می دهد)

ابعاد این جای خواب 50*50*50 سانتی متر می باشد که وزنی معادل 2 کیلوگرم دارد.

2- تشک خواب سگ و گربه کد TB-113

استفاده از تشک های خواب بیشتر به عنوان قرار گرفتن در باکس و یا قفس ها برای راحتی حیوانات خانگی می باشد. جنس مخملی این تشک خواب  به گونه ای است که هیچ گونه حساسیتی برای گربه شما ایجاد نخواهد کرد.

هم چنین به راحتی می توانید آن را در دمای 30 درجه سانتی گراد بشویید.

این تشک دارای ابعاد معادل 50*30*3 سانتی متر و وزن 200 گرم می باشد.

3- باکس حمل سگ و گربه مدل S03

این باکس نگهداری دارای ابعاد 55*35*36 سانتی متر و وزن 5/1 کیلوگرم است. جنس آن از پلاستیک فشرده می باشد و به راحتی می توانید آن را بشویید. درب این باکس از جنس فلزی، دارای استاندارد پرواز و ساخت کشور چین می باشد.

اکبر صباغی بازدید : 27 سه شنبه 15 آذر 1401 زمان : 20:47 نظرات (0)

قیمت خانه سگ دیجی پت

اگر حیوان شما عادت کند که در محیط مخصوص خود استراحت کند، شما می توانید به راحتی خلوت خود را حفظ کنید و همچنین سگ خود را به بهترین شکل تربیت کرده اید. چرا که بسیاری از سگ ها به دلیل عادت در کنار صاحبان خود می خوابند و از تخت آن ها به طور مشترک استفاده می کنند و اگر از آن ها بخواهید که روی تخت شما دراز نکشند با شما قهر می کنند و بعد از یک مدت دچار افسردگی می شوند، چرا که نمی توانند رفتار خود را انقدر سریع تغییر دهند.

البته نا گفته نماند که حیوان خانگی شما حتما باید جای خواب متفاوتی داشته باشد تا اگر روزی درگیر بیماری شد شما سالم بمانید. پس بهترین کار این است از تولگی آن ها را تربیت کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید. با ما همراه باشید تا بتوانید نگرانی خود را درباره سر پناه حیوان خود رفع کنید. چاره کار داشت خانه مستقل برای سگ است تا هم او و هم شما راحت باشید واین خانه ها انواع مختلفی دارد که فروشگاه دیجی پت خانه سگ راحت و زیبا دارد و با بهترین قیمت خانه سگ دیجی پت را می توانید تهیه و استفاده کنید

خانه سگ چوبی چیست؟

بسایری از صاحبان و نگه دارندگان سگ ها بر این باورند که باید محل خواب و استراحت حیوان آن ها از خانواده جدا باشد و به همین دلیل برای راحتی حیوان خود برای خرید خانه سگ اقدام می کنند. خانه های فراوانی با جنس های متفاوت زیادی وجود دارد، اما پرفروش ترین و پرطرفدار ترین خانه سگ خانه چوبی نیز می باشد، چرا که شرایط نگه داری و ماندگاری این جنس بیشتر از اجناس دیگر است، البته نا گفته نماند خانه های آهنی بسیار محکم تر از خانه های چوبی هستند، اما به دلیل وزن بسیار زیاد و جذب گرما بسیار بالا خیلی کم استفاده می شوند. شما می توانید برای انتخاب خانه چوبی سگ دیجی کالا را انتخاب کنید.

خانه سگ چوبی دست دوم

خانه دست دوم چوبی را می توان از اپلیکیشن های متفاوتی تهیه کرد. شما می توانید با جستجو کلمه خانه سگ دیوار در سایت های متفاوت وارد اپلیکیشن دیوار شوید و به خرید خود بپردازید، اما باید به این نکته توجه کنید که جنس خانه ای که مد نظر دارید خوب باشد و بسیار نازک نباشد، چرا که امکان بازیگوشی سگ وجود دارد و در آن صورت امکان شکستن خانه آن نیز بسیار زیادمی شود. در مرحله بعدی در هنگام تحویل خانه حتما آن را ضد عفونی کنید، چرا که امکان بیمار بودن حیوان قبلی وجود دارد و باید از انتفال بیماری به حیوان خود جلوگیری کنید. شما می توانید برای خرید خانه چوبی دیوار را انتخاب کنید، چرا که می توانید در کم ترین زمان ممکن خانه ای مناسب بخرید.

سایز های محتلف از این خانه ها

خانه های چوبی برای سگ ها در سایز های متفاوتی موجود می باشد. شما می توانید برای خرید وارد سایت هپی پت شوید و خرید خانه سگ چوبی در هپی پت را انتخاب کنید تا مشاوران ما در اصرع وقت برای شما محصول مورد نظر را بفرستند. خانه چوبی سگ ها اصولا دارای چند سایز می باشد، که قیمت آن ها با هم متفاوت است.

خانه سگ چوبی بزرگ

اگر شما دارای سگی بزرگ و یا سگ نگهبان هستید برای خرید خانه بهتر است سایز بزرگ آن را بخرید تا حیوانات شما به راحتی به استراحت در آن بپردازند. سگ ها در سنین بزگسالی دارای جثه های بزرگی می شوند البته این اتفاق به نژاد ان بستگی دارد. شما می توانید با خریدن سایز بزرگ خانه چند سال از آن استفاده کنید تا اندازه آن کوچک تر از حد استفاده شود.

خانه سگ چوبی کوچک

اگر برای توله سگ ها و سگ های بسیار کوچک قصد خرید خانه را دارید بهتر است خانه چوبی با سایز کوچک را بخرید تا برای حمل و نقل نیز راحت باشید، اما پیشنهاد ما برای شما خریدن خانه با یک سایز بزرگ تر است، چرا که طولی نمی کشد که حیوان شما بزرگ می شود و شما باید خانه ای جدید برای آن فراهم کنید، اما با در نظر گرفتن جثه کوچک آن و خرید حداقل نیم سایز تا یک سایز بزرگتر می توانید از آن خانه در طولانی مدت استفاده کنید.

سایز متوسط

شما می توانید برای سگ های کوچک یا متوسط خود سایز خانه متوسط را انتخاب کنید، چرا که حمل آن نسبت به خانه بزرگ راحت تر است. شما می توانید با خرید خانه متوسط به راحتی آن را در حیاط و یا تراس خود جا به جا کنید. اما اگر سگ شما بعد از مدتی بزرگ تر می شود و دارای جثه بزرگی می شود بهتر است خانه چوبی با سایز بزرگ را انتخاب کنید.

انواع مدل خانه سگ چوبی

تمامی مدل های خانه بستگی به نژاد سگ شما دارد، چرا که بیشتر مدل ها را بنا به نژاد سگ ساخته اند اما اگر از نظر ظاهری خانه های چوبی را به چند دسته تقسیم کنیم می توانیم بگوییم برخی از آن ها دارای سقف شیروانی می باشند و اصولا از چوب های تیره نیز ساخته می شوند.

برخی از خانه های چوبی دارای سقف نمی باشند و فقط حیوان شما در بین دیوار ها قرار می گیرد و شروع به استراحت می کند، اما در برخی از موارد سقف خانه چوبی صاف می باشد و بسیاری از اشخاص از این مدل خانه در منزل خود استفاده می کنند و روی سقف آن را پر می کنند. البته ناگفته نماند مدل های خانه های سگ دارای سایز های متفاوتی است که برای دیزاین و یا زیبایی آن ها را مانند خانه انسان ها می سازند، اما در ابعاد کوچک تر دیده می شود، در بسیاری از فروشگاه ها می بینید که خانه سگ دارای محل تراس مانندی می باشد. خانه سگ ها در جنس های متفاوت دیده می شود، شما می توانید جنس پلاستیکی و یا آهنی آن را خریداری کنید البته بسیاری از افراد خانه پارچه ای را برای آپارتمان ترجیح می دهند.

 

اکبر صباغی بازدید : 35 یکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 23:03 نظرات (0)

غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مدل Daily برند مفید

غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مدل Daily برند مفید

MOFEED mini dog puppy daily dry food

سگ های کوچک نسبت به سگ های بزرگ به انرژی بیشتری نیاز دارند و سریع تر به وزن کامل میرسند.

همچنین طول عمر آنها نیز بیشتر است.

تغذیه سگ های کوچک با جیره بالانس شده با عناصر با کیفیت بالا و تازه یک استاندارد طلایی است

غذای خشک Mofeed Mini غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی به گونه ای فرموله شده است که نیاز های تغذیه سگ های کوچک را فراهم کند

با هضم آسان و محافظت از دستگاه گوارش یک رژیم غذایی سالم و کامل را فراهم میکند

 

ترکیبات غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مدل Daily برند مفید

محصولات کشتارگاهی طیور ، پودر ماهی ، سیب زمینی (مخصوص حیوانات حساس) ، طعم دهنده های طبیعی ، روغن گیاهی ، سبوس برنج ، کلرید پتاسیم ، کربنات کلسیم ، نمک ، مخمر هیدرولیز شده ، لیزین ، کولین کلرید ، متیونین ، کلسیم فسفات ، ویتامین E ، ویتامین C ، بیوتین ، ویتامین A استات ، ویتامین B6 ، نیاسین ، اسید فولیک ، ویتامین B1 ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین ، ویتامین D3 ، روی ، آهن ، منگنز ، سولفات ، مس ، کلسیم یدید ، سلنیوم ، منیزیم ، سبزیجات معطر

 

غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مفید

بزرگ‌ترین مزیت غذای خشک توله سگ را می‌توان به سلامت دندان اشاره کرد که موجب تمیز کردن و تقویت دندان‌های توله سگ می‌شود. طی 6 ماه اول زندگی نیاز غذایی سگ به سرعت تغییر می‌کند. این دوران برای یک سگ حساس است، جا دادن غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مفید در برنامه غذایی با استفاده از عصاره مخمر تاثیر بسیار مثبتی در تقویت استخوان و سیستم ایمنی توله سگ دارد که دندان‌های محکم‌تر برای آن می‌سازد.

توله سگ باید حداقل سه بار در طول روز تغذیه شود. برای تغذیه توله سگ خود مخلوطی از غذای مرطوب و خشک را در نظر بگیرید تا تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ را تامین سازد. همراه با غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مفید ، آب به سگ خود بدهید، چون رطوبت رساندن به بدن سگ اهمیت دارد و راه مناسب برای تقویت آب رسانی به سگ می‌باشد که به هضم آسان کمک می‌کند. غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مفید مخصوص سگ‌های جوان نژاد کوچک با دانه‌های کوچک و جیره بالانس شده، یک غذای مفید با ویتامین و مواد معدنی تا سن چهار ماهگی است. سگ های نژاد کوچک دارای متابولیسم بالاتری نسبت به سگ های نژاد بزرگ هستند که به مواد مغذی و انرژی بیشتری احتیاج دارند. حدود 90 درصد کالری روزانه توله سگ ها را باید از غذای مکمل خودشان و باقی 10 درصد دیگر شامل خوراکی‌های تشویقی توله سگ باشد. این محصول حاوی مواد انرژی زا، 29 درصد پروتئین، پروبیوتیک، آنتی اکسیدان، چربی و اسید چرب ضروری می‌باشد. یک غذای خشک بسیار کامل که با محافظت از دستگاه گوارش یک رژیم غذایی سالم و کامل را فراهم می‌کند.ویژگی های غذای خشک توله سگ نژاد کوچک مفید :


  • با مانان و گلوکان برای تثبیت فلور روده و دفاع ایمنی
  • دارای پروبیوتیک و پری بیوتیک
  • حاوی گوشت مرغ
  • مخصوص توله سگ های نژاد کوچک تا سن چهار ماهگی
  • حاوی مواد انرژی زا، 29 درصد پروتئین، پروبیوتیک، آنتی اکسیدان، چربی و اسید چرب ضروری

 

مشخصات غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی

غذای خشک مفید سگ  با طعم مرغ و ماهی غذایی مناسب و مقوی برای همه سگ های بالغ نژاد کوچک می باشد. این محصول از مواد اولیه 100% طبیعی تهیه گردیده است و موجب تنظیم فلور معده حیوان و افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد. با استفاده از غذای خشک سگ بالغ نژاد کوچک مفید، بوی بد مدفوع سگ به طرز چشمگیری کاهش می یابد.
غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی از مقدار زیادی ماهی ساردین که حاوی پروتئین بالا و اسیدهای چرب ضروری و مورد نیاز بدن سگ ها است تهیه و تولید شده است. این محصول برای سگ هایی با فعالیت بدنی نرمال و سگ هایی با معده و گوارش حساس نیز قابل استفاده می باشد.
غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی حاوی زینک، مس، کلسیم، سلنیوم، ویتامین های A,D3,B1,B2,B6,B12، بیوتین، نیاسین، فولیک اسید و ویتامین E می باشد. 

توصیه تغذیه ای غذای خشک سگ برند مفید:

جدول تغذیه ی مندرج رو بسته بندی این محصول با توجه به نیازهای غذایی یک سگ بالغ نژاد کوچک با فعالیت بدنی نرمال تنظیم گردیده است. چنانچه فعالیت سگ شما افزایش پیدا کرده است لطفا مقدار مصرفی غذا را بیشتر نمایید تا مواد مغذی مورد نیاز خود را به طور کامل دریافت نماید.
در صورت نیاز به تغییر غذای سگ خود این کار را به تدریج انجام دهید تا دچار مشکلات گوارشی نگردد و در کنار غذای خشک همیشه آب تازه و تمیز در اختیار سگ خود قرار دهید.
از غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی می توانید به صورت خشک و در صورت نیاز با افزودن مقدار آب استفاده نمایید.


محتویات و ویژگی های غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی

  •  سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری
    •    غنی شده با انواع ویتامین ها و مواد معدنی
    •    کاهش مشکلات گوارشی
    •    مناسب برای همه سگ های نژاد کوچک بالغ
    •    حاوی %21.5 پروتئین و %10.5 چربی و %2.5 فیبر و %1.05 کلسیم و %0.85 فسفر و3200-3400 کالری انرژی
    •    وزن های محصول: 500 گرم و 2 کیلوگرم
    •    محصول شرکت کیمیا دانه (مفید)

روش و مقدار مصرف

بسته به وزن و فعالیت سگ از جدول زیر مقدار غذای مورد نیاز سگ خود را انتخاب نمایید.

 

اکبر صباغی بازدید : 34 یکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 22:53 نظرات (0)

غذای خانگی برای سگ شیتزو

غذای خانگی برای سگ شیتزو  باید از مواد مغذی و سالمی مانند تخم مرغ و مخلوط گوشت کمی روغن ذرت و جوانه ماش یا گندم را مخلوط نمایید این یک غذای کامل برای سگ به حساب می‌آید .

شیر ماهی و سویا به همراه اسفناج و کمی روغن و آرد ذرت را مخلوط کنید و به سگ بدهید.

آرد سفید یا ذرت را با گوشت مخلوط و همراه با اسفناج بپزید و بگذارید خوب بپزد.

برنج کته شده همراه تخم مرغ و سنگدان رنده شده و سبزیجات به همرا ه جوانه‌های گندم یا ماش بپزید و به سگ بدهید .

گرچه کله مرغ را همچون پای مرغ برای سگ‌ها مناسب نمی‌دانیم ولی برای اینکه حداقل این قسمت غذا را با بهترین کیفیت ممکن به سگتان بدهید چنین روشی را پیشنهاد می‌کنیم : ابتدا کله مرغ را ۳۰ دقیقه در آب بپزید ،پس از سرد شدن نوک واستخوان‌های ریز را خارج نمایید همراه جوانه‌های ماش یا گندم به همراه آرد ذرت یا گندم به سگ بدهید .

مخلوط گوشت و نخود سبز و نیم قاشق روغن ذرت و ۵۰ گرم آرد ذرت مخلوط کنید. به مدت ۴۰ دقیقه بپزید و به سگ بدهید.

گوشت مخلوط و پوره سیب زمینی و هویج رنده شده و سبزیجات را مخلوط کنید و به سگ بدهید.

گوشت مخلوط به همراه جوانه گندم و ماش با روغن ذرت را تفت دهید و به همراه تخم مرغ پخته به سگ بدهید .

سنگدان مرغ بهمراه سویا و جوان گندم را چرخ کنید ،مقداری سیب زمینی پخته رنده شده بهمراه هویج رنده شده و نیم قاشق غذا خوری روغن مایع مخلوط کنید ،این ماده را بپزید به سگتان بدهید .

قلب مرغ و سویا را به همراه شلغم پخته و آرد ذرت چرخ کنید به آن کمی آب اضافه کنید تا به صورت خمیر درآید و به سگ‌ها بدهید تا بخورند .

گردن مرغ را بپزید و استخوان‌های آن را خارج کنید سپس با سیب زمینی رنده شده و هویج به همراه آرد ذرت و نمک وکمی شیر بدون لاکتوز مخلوط کنید به سگ‌ها بدهید.

مخلوط گوشت و سویا را به همراه شلغم رنده شده و جوانه‌های ماش و گندم را بپزید.

ماست و گوشت مخلوط سرخ شده به همراه جوانه گندم به سگ بدهید .

 

 میزان‭ ‬غذای‭ ‬مورد‭ ‬نیاز‭ ‬توله‭ ‬سگ‌ها

میزان حجم غذا در روز )میلی گرم =( وزن حیوان جوان (گرم) × کیلوکالری به ازاء هر گرم وزن بدن به گرم

بعد از سن پنج هفتگی می‌توان ماست کم چرب استفاده نمایید. لازم به توضیح است که تا دندان‌های پیشین سگ در نیامده است بنابراین از دادن غذای جامد خودداری نمایید. بعد از دندان در آوردن توله‌ها نیز باید غذای آغازین را شروع کرد. در زمانی‌که دندان‌های پیش سگ در آمد می‌توان با یک غذای آغازین و نیمه جامد سگ را عادت به خوردن غذا دهیم. تا قبل از شش هفتگی هفتگی سگ شما نمی‌تواند که از ظرف غذا چیزی بخورد و باید شما با پستانک یا قطره چکان به آن غذا بدهید اما از این زمان (پنج تا شش هفتگی) سگ باید بیاموزد که از ظرف غذای خودش غذا بخورد . به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم برای یاد دادن به سگتان از ماست بدون چربی استفاده کنید.

 

 یک‭ ‬نکته‭ ‬بسیار‭ ‬مهم در مورد غذای خانگی سگ

به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به سگ تا پنج هفتگی غذای خشک و جامد ندهید، بلکه به نوک انگشتانتان کمی ماست زده و به دور دهان توله بمالید و سگ را به سمت غذا (ماست) راهنمایی کنید، بدین صورت خواهد آموخت که از ظرف مورد نظر (ارتفاع این ظرف نباید زیاد بلند باشد) غذا بخورد. حال شما می‌توانید زمانی که سگ به طور کامل آموخت که چگونه غذا بخورد از غذاهای آماده کودکان مانند پنج غله با شیر و یا گندم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از مخلوط بیسکوییت مادر که در شیر کاملا نرم شده باشد استفاده کنید.

تعداد وعده غذایی سگ در سنین مختلف به مقادیر مختلف و با مشخصات خاص هر دوره و بنا به شرایط جسمانی سگ‌ها متفاوت است. صرف نظر از نوع جیره غذایی باید به یک سگ از زمان گرفتن از شیر مادر (حدود ۱۰ هفتگی (۴ وعده غذایی داده شود. که به آن غذای آغازین می‌گوییم. این وعده‌ها باید ۸ صبح، ۱ بعد از ظهر،۶ عصر و ۱۰تا ۱۱ شب در نظر گرفته شوند.

 

 وعده صبحانه سگ

وعده اول )صبحانه): یک عدد تخم مرغ را از پوسته جدا کنید و در کیسه فریزر بریزید به مدت ۴۰ تا ۵۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید. وقتی سفت شد مقداری شیر بدون لاکتوز به آن اضافه کنید (گرچه توصیه به شیر غذای دیگری اضافه نشود ولی برای نرمتر شدن غذا در اینجا کار برد دارد) نصف نان تست را در این مخلوط هم بزنید بعدازاینکه دمای غذا مناسب شد، آن را به سگتان بدهید.

وعده دوم : وعده دوم از پنیر رنده شده و هویج و کلم رنده شده استفاده شود .می‌توان از غذای کودکان مانند پنج غله با شیر و استفاده نمایید نصف قاشق چای خوری هم در صورت نیاز به آن عسل اضافه کنید.

وعده سوم : در این وعده غذایی می‌توانید از پوره سیب زمینی به همراه کمی مرغ ریش‌ریش شده پخته استفاده کنید و برای خوش مزه‌تر شدن آن هم کمی آب مرغ به آن اضافه نمایید. می توانید کمی هم تره یا جعفری خرد شده در آن بریزید.

وعده چهارم )آخرین وعده): این وعده از این جهت مهم است که سگ تا صبح وعده دیگری نمی‌خورد. اگر این وعده فراموش شود باعث خواهد شد که سگ تا صبح بی قراری کند و امکان دارد نگذارد تا صبح بخوابید .می‌توانید از مخلوط ماست باگوشت چرخ کرده پخته و یا فرنی که در آن مقداری عسل حل شده باشد، استفاده کنید در این زمان حتما شیر بدون لاکتوز را بدون محدویت در اختیارش قرار دهید)اگر در زمان دوره تربیت ادرار و دستشویی نمی‌باشد.( همچنین می‌توانید بلغور گندم )گندم خرد شده) را در آب بجوشانید و به آن مرغ اضافه نموده) ریش ریش سینه مرغ) یک چهارم قاشق روغن مایع به آن اضافه نمایید، یک قاشق چای خوری به آن غسل اضافه کنید به سگ بدهید.

هشدارها و اخطارها در مورد غذای خانگی سگ

  •  اگر همیشه از غذاهای آماده مخصوص حیوانات برای سیر کردن سگ استفاده می‌کردید و میخواهید آن را با غذای خانگی جایگزین کنید، در ابتدا غذای خانگی را با غذاهای آماده ترکیب کنید تا رفته رفته به طعم غذاهای دست ساز خانگی عادت پیدا کند.
  •  سعی کنید غذای پخته شده برای حیوانات را بیش از ۳ روز در یخچال نگهداری نکنید.
  • هیچ گاه به سگ شکلات ندهید
  •  سازمان بهداشت حیوانات امریکا سیر خام را به عنوان یکی از غذاهای مسموم کننده برای سگ‌ها معرفی کرده است. بنابراین مطمئن شوید که سگ‌ها از این غذا استفاده نکنند و اگر می‌خواهید در غذای آنها از سیر استفاده کنید باید حتما آن را بپزید.

 

اکبر صباغی بازدید : 33 یکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 20:10 نظرات (0)

استفاده از ماسک و مواد آرایشی به زمان‌های خیلی قدیم و حتی دوران باستان برمی‌گردد.ماسک صورت از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. افراد متوجه شده بودند که خاک رس، ماسه ، گل ، روی پوست نتیجه خوبی می‌دهد.این مواد به این دلیل که دارای مواد معدنی و سولفور هستند باعث نرم شدن پوست می‌شوند.

ماسک‌های صورت برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان استفاده شد.اولین ماسکها برای سفید کردن پوست صورت شناخته شدند .اما بعدها انواع ماسکها برای درمان سلامت پوستی رواج پیدا کرد. ماسک‌های خانگی و کلینیکی هر دو بسیار موثر هستند .آنها برای پاکسازی پوست، خارج کردن منافذ پوست کمک میکنند.شما میتوانید از ماسک‌های خانگی که روش بسیار ساده و ارزان است استفاده کنید.

در واقع، می‌دانیم که ماسک صورت اولین کالای آرایشی بود که ساخته و تولید شد. ماسک‌های صورت می‌توانند هم پوست را تغذیه، تمیز، مرطوب و نرم کنند هم مواد لازم برای مراقبت پوست را فراهم می‌کنند.شما می‌توانید در آرایشی بهداشتی کلینیک بیوتی سنتر بهترین برندهای ماسک صورت را تهیه کنید.

انواع ماسک صورت

ماسک‌های صورت با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند، برخی سفید کننده‌اند، برخی جلوی جوش زدن را می‌گیرند و برخی هم برای آبرسانی پوست یا پاکسازی استفاده می‌شوند. ماسک‌ها را می‌توانیم بر اساس نحوه‌ی ساخت نیز دسته‌بندی کنیم.

ماسک‌های صورت را از نظر شیوه‌ی ساخت می‌توان به چهار دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

  • ماسک‌های دست ساز یا DIY که خودتان در خانه می‌سازید.
  • ماسک‌های تجاری که از داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی خریداری می‌کنید.
  • ماسک‌های نیمه حرفه‌ای که در آرایشگاه‌ها، اسپاها و سالن‌های خدمات پوست استفاده می‌شوند.
  • ماسک‌های کلینیکی که با کیفیت‌ترین ماسک‌ها هستند و معمولاً مؤثرتر از موارد قبلی‌اند.

اثر ماسک صورت بر روی پوست، کوتاه مدت ولی سریع و قوی است. ماسک‌ها بر روی هر نوع پوستی قابل مصرف هستند و برای هر نوع پوستی ماسک مخصوص وجود دارد. انواع ماسک‌ها به صورت‌های مختلفی از جمله خمیری، ژله ای، کرمی، پودری، مایع و … ساخته می‌شوند.

ماسک صورت درمان هزار درد

انواع ماسک‌های صورت توانایی درمان مشکلات پوستی شما از جمله التهاب خشکی و کم آبی پوست و چربی پوست را دارد. معمولاً حاوی عناصری از جمله آلوئه ورا، جلبک‌دریایی، چربی‌های ضروری، روغن‌های ماساژ، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها هستند. مزایای ماسک صورت می‌تواند به فرمولی که انتخاب میکنید بستگی داشته باشد به عنوان مثال مزایای خاک رس با مزایای ماسک کلاژن متفاوت خواهد بود. از جمله فواید انواع ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود بافت پوست
  • تسویه منافذ پوست
  • به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک
  • پاکیزگی آلودگی منافذ
  • درخشندگی و صافی پوست
  • نجات بخشیدن پوست فرسوده
  • پاک کننده سریع جوش و لک
  • کاهش پف زیر چشم
  • سفتی پوست
  • افزایش قابلیت ارتجاعی پوست

ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک‌بار استفاده کرد؟

ماسک‌ صورت مرطوب‌کننده باید دوبار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می‌کنید و پوستتان خشک شده است باید از ماسک‌های مرطوب‌کننده به‌طور روزانه استفاده کنید.

در رابطه با انواع ماسک‎‌های ‌صورت روشن‌کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک‌ها حاوی مواد لایه‌ بردار و ملتهب‌کننده هستند که استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند مُضر باشد. در مورد انواع ماسک صورت پاک‌ کننده هم باید گفت استفاده بیش‌از‌ اندازه می‌تواند به پوست آسیب برساند.

ماسک صورت را چه زمانی بگذاریم بهتر است؟

پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.برخی ماسک‌ها می‌توانند به صورت شبانه در روی صورت قرار بگیرند حتی میتوانید با این ماسک‌ها بخوابید این ماسک‌ها اغلب تسکین دهنده، آبرسان و جبران کننده هستند.

کارهای قبل از استفاده ماسک صورت

اولین قدم قبل از استفاده ماسک صورت این است که نوع ماسک خود را مشخص کنید؛ در اصل مشکل پوستی خود را پیدا کنید و سپس نوع ماسک را تعیین کنید. پاکسازی می‌تواند به شما کمک کند تا پوست شما برای جذب مواد مغذی و مواد موثر از ماسک، حداکثر اثربخشی را فراهم کند.

بهترین طرز استفاده از انواع ماسک صورت چیست؟

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوستتان پاک کنید. بعد در فضایی مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورتتان باز شود. حتی می‌‌توانید بعد از حمام کردن، صورتتان را لیف بزنید تا سلول‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود. درصورتی‌که مایل هستید از ماسک‌‌های صورت مرطوب‌کننده استفاده کنید لایه‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست، آن‌چه را نیاز دارد جذب کند.

می‌توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

نکات بعد از استفاده ماسک صورت چیست ؟

اگر خواستار نتایج سریعتری هستید این نکات را فراموش نکنید و در هر بار استفاده از ماسک آنها را تکرار کنید تا در کمترین زمان بهترین نتایج را شاهد باشید، با این وجود نمی توان گفت که تنها استفاده از یک ماسک می‌تواند تمامی این پیامدهای مثبت را به دنبال داشته باشد.

پس از برداشتن ماسک صورت، باید پوست خود را مرطوب کنید در حالی که هنوز مرطوب است. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد و پس از برداشتن ماسک صورت، یک لایه نازک بزنید. این می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و اثرات کامل ماسک شما را به حداکثر برساند.

تعداد صفحات : 50

درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 326
  • بازدید ماه : 699
  • بازدید سال : 14,106
  • بازدید کلی : 103,444