loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

اکبر صباغی بازدید : 33 شنبه 21 آبان 1401 زمان : 1:04 نظرات (0)

اگر پوست ما این قابلیت را داشت که بتواند از خود مراقبت کند و همیشه پوستی بی عیب و نقص، سالم و زیبا داشته باشیم، دیگر هیچ دغدغه و نگرانی از بابت ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و … نداشتیم! اما متاسفانه چنین قابلیت  خاصی برای پوست ما وجود ندارد و لازم است که تمام افراد با هر نوع پوستی که دارند، بهترین و مناسب ترین روتین پوستی را برای مراقبت از پوست خود یاد بگیرند و از این طریق پوستی سالم، زیبا و بی عیب و نقص داشته باشند.

دستورالعمل ها و پیشنهادهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه از پوست خود مراقبت کنید اما این دستورالعمل ها آنقدر که فکر می کنید پیچیده و سخت نیستند. تنها کاری که باید انجام  دهید این است که نوع پوست خود را به درستی بشناسید و چند نکته مهم و ضروری در رابطه با مراقبت از پوست را به یاد بسپارید و مورد استفاده قرار دهید. با بیوتی سنتر همراه باشید تا تمامی این موارد را آموزش ببینید.

روتین پوستی چیست؟

راز داشتن پوستی شفاف، تمیز و سالم که زیبایی منحصر به فرد چهره‌ی شما را می‌سازد، در داشتن روتین پوستی مخصوص شماست. بسیاری از ما از دیدن پوست زیبا، جوان و یکدست برخی افراد شگفت زده می‌شویم و به دنبال کشف رازی ماورایی و محصولی استثنایی برای رسیدن به پوست خوب هستیم. اما واقعیت این است که راز داشتن چنین پوستی فقط به رعایت یک روتین پوستی مناسب برمی‌گردد و هیچ شیوه غیر معمول یا لوکسی برای رسیدن به آن لازم نیست.

در این مقاله قواعد لازم برای یک روتین کامل و مناسب برای انواع پوست را معرفی می‌کنیم تا شما هم بتوانید زیباترین و سالم‌ترین پوست را داشته باشید و از اعتماد بنفس و حال خوبی که عاید شما می‌شود، بهره مند شوید.

چرا باید روتین پوست مخصوص به خود را داشته باشیم؟

هر فردی با هر جنسیت و نوع پوست و در هر سن و سالی که باشد، نیاز به روتین پوست مخصوص به خود دارد. این مساله برای داشتن پوست شفاف، یکدست و سالم بسیار اهمیت دارد، اما اغلب ما از آن غافل هستیم یا روتین پوستی را به اوقات فراغت و آخر هفته‌ها واگذار می‌کنیم. در صورتی که اگر روتین مناسب خود را پیدا کرده و هر روز از آن استفاده کنید، به آرزوی همیشگی خود برای داشتن پوست صاف و جوان خواهید رسید.

رسیدگی مرتب و روزانه به پوست قواعد خاص خود را دارد که به برطرف شدن مشکلات و ناراحتی‌های پوستی نظیر خشکی، چربی بیش از حد، انواع جوش و آکنه و امثال آن کمک زیادی می کند. برای مثال اگر پوست چرب، مختلط یا مستعد جوش دارید، احتمالا ظهور این مهمان‌های ناخوانده و ماندن لک حاصل از جای آن‌ها بزرگترین دغدغه‌ی پوستی شماست. در حالی که با داشتن یک روتین صحیح و اصولی، هم احتمال ظهور جوش بر روی پوست صورتتان را به حداقل رسانده و هم به برطرف شدن سریع جای آن و رفع لک‌های قدیمی کمک می کند

از طرفی با رعایت روتین مخصوص پوست خشک، این نوع پوست از بی آبی و حالت کدر و پوسته پوسته‌ی خود نجات پیدا می‌کند. حتی اگر در آغاز سنین میانسالی هستید، با استفاده از روتین مناسب خود از ایجاد خطوط سطحی پوست یا چین و چروک‌های عمقی جلوگیری می‌کنید. یک روتین جوانساز می‌تواند چین و چروک‌های موجود بر روی صورت شما را به خوبی کنترل و سپس درمان کند.

بنابراین برای داشتن پوست زیبا و رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی پوست، نیاز به مراقبت‌ها و محافظت‌های اصولی از پوست داریم که همه‌ی این‌ها از داشتن یک روتین پوستی منظم آغاز می‌شود. همانطور که راز داشتن پوست شفاف و یکدست در بین کره‎ای‎ها رعایت روتین‎های پوستی است.

مراحل روتین پوست

۱ – پاکسازی

اولین و مهم‌ترین مرحله در هر روتین پوستی، پاکسازی پوست است. چرا که در طول روز و یا حتی بعد از خواب شبانه، آلودگی‌های محیط، هوا، ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی بر روی پوست ما می‌نشینند و منافذ پوستی را بسته و لایه‌های پوست را می‌پوشانند. بنابراین توصیه می‌شود که در طول روز دو مرتبه صورت خود را با محصولات شوینده و  پاک کننده مخصوص تمیز کنید.

 پاکسازی پوست از مواد آرایشی

در این مرحله اگر مواد آرایشی مانند کرم پودر، سایه، کانسیلر و… بر روی پوستتان وجود دارد، ابتدا باید پوست را کاملا از چربی و رنگدانه‌های آن‌ها پاک کنید. برای پاک کردن پوست از محصولات آرایش و میکاپ، از میسلار واتر، شیر‌پاک کن و یا روغن‌های پاک کننده آرایش استفاده می‌شود. از آن‌جا که شوینده‌های مخصوص پوست به تنهایی قدرت پاکسازی پوست از مواد آرایشی را ندارند، حتما باید از یکی از این محصولات کمک بگیرید.

اگر میخواهید از روغن‌ها، بالم های پاک کننده و یا شیر پاک کن برای این کار استفاده کنید، ابتدا مقداری از این محصولات را کف دست‌هایتان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شود. سپس با کف دست‌های آغشته به روغن یا شیر پاک کن، صورتتان را کاملا ماساژ دهید تا جایی که رنگدانه‌های مواد آرایشی در این مایع‌ها حل شود. حالا با کمی آب زدن به صورت و ماساژ دادن، باقی رنگدانه‌ها را پاک کرده و در انتها صورت را با شوینده مخصوص پوستتان بشویید.

اما اگر قصد دارید از میسلارواتر برای پاک کردن صورتتان استفاده کنید، یک پد را به میسلارواتر آغشته کرده و با کشیدن آن بر روی گونه‌ها، پیشانی و همه‌ی نقاط صورت، پوستتان را از مواد میکاپ پاک کنید. سپس برای پاک کردن آرایش چشم‌ها، دو پد جداگانه را به میسلار واتر مخصوص آرایش چشم یا هر پاک کننده‌ی دیگری که برای پاک کردن دور چشم طراحی شده باشد، آغشته کنید. سپس پدها را روی چشمان بسته خود بگذارید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. اگر این چند دقیقه برای پاک شدن کامل رنگدانه‌های آرایشی و یا مژه‌های مصنوعی کفایت نکرد، یکبار دیگر از پد بر روی چشم‌ها استفاده کرده و به آرامی با حرکات دورانی این ناحیه را ماساژ دهید.

شستن پوست با شوینده مخصوص

پس از پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست و یا زمانی که در خانه هستید و هیچ آرایشی ندارید، نوبت به شستن پوست با شوینده‌های مخصوص پوستتان می‌رسد. منظور از شوینده‌ی مخصوص، شوینده‌ای است که برای پوست شما طراحی شده و حتی می‌تواند دارای خواص درمانی نیز باشد. شوینده‌های معمول موجود در بازار شامل فوم، ژل و پن‌های پاک کننده هستند که برای انواع مختلف پوست تولید شده و اغلب از آن‌ها به تغذیه و کنترل چربی و ph پوست نیز می‌پردازند.

توصیه می‌شود که پوست خود را دو بار در طول روز با این شوینده‌های مناسب بشویید و این دفعات را کمتر یا بیشتر نکنید. اگر شوینده‌ای باعث خشکی بیش از حد پوست شما شده و یا چربی پوست را به خوبی کنترل نمی‌کند، بهتر است به جای تغییر در دفعات شستشو، از شوینده‌ی دیگری استفاده کنید.

برای شستن چشم‌ها از شامپوهای مخصوص چشم (که توسط چشم پزشکتان معرفی شده) یا شوینده‌های سازگار با این ناحیه حساس استفاده کنید. همچنین از ماساژ محکم و تند پوست دور چشم با شوینده‌ها اجتناب کنید که باعث شل شدن و چروک شدن پوستتان می‌شود.

 پاکسازی با ماسک‌های صورت

اگر به دنبال پاکسازی‌های کمی عمقی‌تر به خصوص برای پوست‌های چرب و مستعد جوش هستید، می‌توانید یک تا دو بار در هفته از ماسک‌های پاکسازی کننده مانند ماسک خاک رس، ماسک ذغال فعال، ماسک‌های حبابی، اسکراب‌ها و… استفاده کنید.

۲- متعادل سازی پوست

تنظیم ph و تمیز کردن عمقی پوست

در این مرحله، با کمک محصولاتی از جمله تونر، تونیک و یا لوسیون، پوست خود را متعادل کرده یا به عبارتی اسیدیته یا ph پوست را به حالت طبیعی آن برمی‌گردانیم. البته این محصولات و به خصوص تونرهای پرکاربرد، فواید مهم دیگری به غیر از تنظیم ph پوست دارند.

این محصولات علاوه بر اینکه اسیدیته‌ی پوست را که در اثر شستن پوست یا مواد آرایشی تغییر کرده، به حالت نرمال برمی‌گردانند، می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باقیمانده آرایش و آلودگی را از لایه‌های زیرین پوست بیرون بکشند. در واقع تونرها برای پاکسازی عمیق پوست که به تنظیم و کنترل چربی در پوست‌های مختلط و چرب کمک می‌کند، بسیار ایده‌آل هستند.

ویژگی‌های یک رژ لب خوب

از طرفی، تونرهای مختلف با خاصیت درمانی و مراقبتی متفاوتی ساخته می‌شوند. به گونه‌ای که به کوچکتر کردن منافذ باز پوست، آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست و حتی تسکین قرمزی و التهاب در پوست‌های حساس کمک می‌کنند. بنابراین استفاده از تونر یک جزء بسیار مهم در روتین پوستی است.

از زدن تونر بر روی چشم‌ها و پوست نزدیک چشم خودداری کنید. همچنین اگر جوش‌های فعال، سطحی و چرکی دارید، از دو پد جداگانه برای دو طرف صورت خود استفاده کنید تا عفونت و باکتری‌های مولد جوش در تمام سطح صورت پخش نشوند.

 

۳- آبرسانی و مرطوب کردن پوست

آبرسانی و مرطوب کردن پوست دور چشم

در این مرحله یک کرم دور چشم مخصوص با خاصیت آبرسانی، روشن کنندگی و نرم کنندگی پوست تهیه و آن را در روتین پوست خود استفاده کنید. با نوک انگشت حلقه خود مقدار کمی از کرم را برداشته و به صورت ضربه‌ای و با حرکات ملایم انگشت، آن را بر روی استخوان‌های گونه و زیر ابرو پخش کنید.

توصیه می‌کنیم که از تماس این محصول با داخل چشم و حتی پوست مجاور آن خودداری کنید. چراکه پوست زیر چشم می‌تواند مقداری از کرم را به سمت بالا جذب کرده و به داخل چشم‌ها بکشاند. همچنین از کرم دور چشم بیش از حد استفاده نکنید، چون پوست حساس دور چشم را می‌سوزاند. یک انتخاب مناسب دیگر برای کاربرد کرم چشم و ماساژ مفید آن، استفاده از کرم‌های مخصوص با سرهای غلتکی است که پوست را ماساژ داده و به جذب سریعتر و بهتر کرم کمک می‌کنند.

آبرسانی پوست صورت

آبرسانی پوست مرحله‌ی بعدی است که می‌توانید با کمک محصولات مختلف آبرسانی که در بازار وجود دارند، از آن استفاده کنید. کرم‌های آبرسان، ژل‌های آبرسان، کرم‌های روز و شب و اسپری‌های آب انتخاب مناسبی برای این مرحله از روتین پوست هستند. مقداری از این محصولات یا هر آبرسان دیگر را به صورت زده و کمی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

مرطوب کننده در روتین پوستی

اگر پوستتان به شدت کم آب است، می‌توانید از یک محصول آبرسان به همراه یک اسپری آب استفاده کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.

مرطوب کردن پوست

پوستی که اکنون آبرسانی و هیدراته شده، به لایه‌ای محافظتی نیاز دارد تا آب درون آن تبخیر نشود. این لایه‌ی محافظتی که مانند چربی‌های طبیعی سطح پوست رفتار می‌کند، در فرمول مرطوب کننده‌ها وجود دارد. اغلب کرم‌های روز و شب حاوی مرطوب کننده نیز هستند که از خشکی مجدد پوست جلوگیری می‌کنند. بنابراین بعد از آبرسانی، از ماساژ مرطوب کننده‌ها روی پوست کمک بگیرید تا پوست شادابی، طراوت و نرمی خود را حفظ کند.

استفاده از ضد آفتاب‌ها

اگر این روتین را صبح انجام داده‌اید و حالا قصد دارید از منزل خارج شوید، حتی اگر هوا ابری یا بارانی است، از ضد آفتاب‌های مخصوص پوستتان استفاده کنید. این محصولات از پوست شما در برابر نور مرئی و پر انرژی خورشید، نور UVA و UVB محافظت می‌کنند. بنابراین با استفاده منظم از کرم‌ها و فلوئیدهای ضد آفتاب و تمدید آن‌ها هر دو ساعت یکبار، از آسی‌های ناشی از امواج نور خورشید مانند خشکی پوست، پیری زودرس، ظهور لک‌ها و قهوه‌ای شدن جای جوش در امان بمانید.

استفاده از روغن‌های درمانی

روتین‌های شبانه فرصت خوبی برای استفاده از مزایای روغن‌های مفید برای بهبود و تغذیه پوست است. روغن آرگان، روغن بادام شیرین، روغن درخت چای و بسیاری از اسانس‌ها و عصاره‌های دیگر در آخرین مرحله از روتین شبانه قابل استفاده هستند.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر از کرم شب در مراحل قبلی روتین خود استفاده کرده‌اید، نیازی به استفاده از روغن ندارید. چون کرم‌های شب به حد کافی غلیظ، مغذی و سنگین هستند و استفاده از روغن بر روی آن پوستتان را اذیت کرده و سودی به آن نمی‌رساند. پس از روغن‌ها تنها زمانی استفاده کنید که محصول سنگینی مانند کرم شب استفاده نکرده باشید. به علاوه، غلظت بالای روغن‌ها مانع از جذب محصولات دیگر می‌شوند، پس همیشه از آن‌ها زمانی استفاده کنید که روتین پوستی شما به پایان رسیده باشد.

نکات مهم برای داشتن یک روتین موثر

برای اینکه از روتین خود حداکثر نتیجه مثبت را بگیرید، نکات زیر را رعایت کنید:

مراحل روتین را یک بار صبح و یک بار شب‌ها قبل از خواب انجام دهید.

بسته به میزان چربی طبیعی پوست خود، حوله و روبالشتی‌هایتان را چند روز یکبار یا حداکثر هفته‌ای یک مرتبه بشویید.

براش‌ها و پدهای آرایشی را مرتب بشوئید و تمیز کنید.

گوشی موبایل خود را هر دو تا سه روز یکبار با پنبه آغشته به الکل تمیز کنید.

از دست زدن به صورت در طول روز پرهیز کنید تا پوستتان تمیز بماند.

به مقدار کافی آب بنوشید و از میوه‌های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان استفاده کنید.

از لایه بردارها یا اسکراب‌ها دو بار در هفته استفاده کنید.

از ماسک‌های مغذی و تسکین دهنده پوست، دو مرتبه در هفته استفاده کنید.

فیس براش‌ها لایه برداری خفیفی را انجام می‌دهند. پس از آن‌ها بیش از حد یا پس از اسکراب یا لایه بردارهای شیمیایی استفاده نکنید.

اکبر صباغی بازدید : 42 جمعه 20 آبان 1401 زمان : 21:21 نظرات (0)

کازان؛ پایتخت سوم فدراسیون روسیه

شهر کازان حدود 800 کیلومتری شهر مسکو در قسمت شرق روسیه اروپایی قرار دارد. این شهر مهمترین شهر فرهنگی برای مردم تاتار است. در کازان؛ مردمان روس و تاتار و همچنین اقوامی مانند: اوکراینی، آذربایجانی، یهودی و قوم چواش در کنار هم زندگی می کنند. این شهر همینطور مرکز جمهوری تاتارستان است. این شهر با معماری زیبا و مناظر سحرانگیز خود و با مردمانی مهربان و خونگرم از بزرگترین مراکز علمی و سیاحتی و فرهنگی است.

یکی از جاذبه های گردشگری این شهر فرهنگ مردم تاتار است که در تمام شهر خودنمایی می کند و اگر اهل دل باشید در این شهر می توانید همه جا از غذاهای سنتی و آشپزی تاتاری لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کازان

آب و هوا در کازان به خاطر قرار گرفتن در عرض خاص جغرافیا تابستان گرم و زمستان بسیار سرد دارد. اگر می خواهید به این شهر سفر کنید حتما در ماه می تا سپتامبر این کار را بکنید چون هوا بسیار خوب و ملایم است. در این شهر کلیسا و مسجد در کنار هم خودنمایی می کند.

جاذبه های گردشگری کازان

شهر کازان مناطق دیدنی و گردشگری بسیاری دارد که به معرفی تعدادی می پردازیم.

کرملین

این بنا شامل دیوارهای دفاعی قرن 16 و برج های بسیار زیبا به سبک های مختلف است. کاخ رئیس جمهور تاتارستان در این مجموعه تاریخی قرار دارد. یک بنای نمادین در این بخش وجود دارد که در افسانه های تاتاری آمده است. اگر به این برج دست بزنید و آرزو کنید حتما به آرزوی خود می رسید. در کرملین موزه های مختلفی وجود دارد که در آن آثار تاریخی کازان و جمهوری تاتارستان موجود می باشد. یک سکوی بازدید، دو کلیسای قدیمی و یک مسجد با مناره ای بسیار بلند از دیگر جاذبه های این مجموعه است.

دانشگاه کازان

اگر چه دانشگاه همیشه به خاطر اینکه محلی برای تحصیل و علم و ادب است معروف است اما دانشگاه کازان به علت قدمت و سرشناسی افرادی که در آن تحصیل و تدریس کرده اند مشهور شده است. در این دانشگاه افرادی چون نیکلای ایوانوویچ لوباچفسکی، لئو تولستوی و ولادیمیر لنین دانش آموخته اند. همچنین در این دانشگاه به علت قدمت ساختمان هایی وجود دارد که گذشته شهر کازان را زنده می کند. در موزه این دانشگاه یک تالار با عکس ها و مدارک دانشجویان قدیمی که در این محل تحصیل کرده اند وجود دارد.

خیابان توریستی بومانا

یکی از جاذبه‌های دیدنی کازان که این شهر را ویژه کرده است وجود دو خیابان برای افراد پیاده است. در این خیابان که به بومانا معروف است رستوران های زیاد، آب نماها و بناهای یادبود زیادی وجود دارد که از گردشگران در این شهر استقبال می کنند. در مسیر پیاده روی در این خیابان می توانید از یک کلیسای جامع که به سبک باروک ساخته شده است و تندیسی از یک خواننده اپرا که در کنار کلیسا وجود دارد نیز دیدن کنید.

برج ناقوس کلیسا با آجرهای قرمز از خود کلیسا نیز معروفتر و گردش پذیرتر است و بسیاری از توریست ها برای عکس انداختن و استفاده از دسرها و غذاهای تاتاری به این خیابان حتما سری می زنند. اگر خیابان بومانا را ادامه بدهید به خیابان دیگری می رسید به نام پیتر بورگاسکایا که این خیابان هم یک خیابان پیاده گردی زیبا در شهر کازان است. در این خیابان گردش کنید. خرید کنید. و از امکانات تفریحی مخصوص کودکان آن لذت ببرید. یک موزه فضای باز هم در آن است که ترامواهای قدیمی روسی در آن نگهداری می شود.

خانه های تاریخی در محله ی قدیمی تاتار

در این محله که هنوز سبک تاتاری در آن جلوه گری می کند، بسیاری از افراد معروف شهر زندگی کرده اند. در این محله که بناهای تاریخی بیشتر در خیابان اصلی آن قرار دارد، بازدید از این خانه ها را از دست ندهید. بیشتر آنها به سبک قصرهای قرون وسطی ساخته شده است و به شاعران و نویسندگان مختلفی اختصاص یافته است. سه مسجد بسیار قدیمی در این محله وجود دارد که شما را به بازدید از آنها دعوت می کنیم.

اکبر صباغی بازدید : 39 جمعه 20 آبان 1401 زمان : 19:16 نظرات (0)

برزیل

کشور برزیل نیمی از جنوب آمریکا را گرفته است، و پنجمین کشور بزرگ در جهان می باشد. سواحل شن سفید ، جزایر گرمسیری ، کلان شهرهای پر از موسیقی و شهرهای استعماری جذاب ، در 7500 کیلومتر خط ساحلی طولانی قرار دارند. جاذبه های گردشگری کشور شامل آبشارهای با ابهت ، تالاب پر از حیات وحش ، بیابان های بکر و جنگل های انبوه آمازون که هنوز هم چندین قبایل جدا از هم و بدون هر گونه ارتباط با تمام نقاط جهان در آن زندگی می کنند .

در زیر به برخی از جاذبه های توریستی برزیل اشاره می کنیم:

ì مجسمه ی مسیح

مسیح نجات دهنده مجسمه  معروف عیسی مسیح در ریو دو ژانیرو است. این مجسمه در ارتفاع 700 متری کوه کُرکُوادو قرار دارد. مجسمه ی مسیح نجات دهنده 39.6 متر بلندی دارد که شامل 9.5 متر پایه می شود، و تبدیل به نمادی در برزیل و ریو شده است.

ì آبشارهای ایگواکو

آبشارهای ایگواکو یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان هستند که در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارند. سیستم آبشارها متشکل از 275 آبشار در امتداد رودخانه ایگواکو می باشد. چشمگیرترین آن ها گلوگاه شیطان می باشد که به شکل یو است و 82 متر ارتفاع دارد. این آبشارها می توانند به شهرهای فوز دو ایگواکو در برزیل و پورتو یواسو در آرژانتین برسند.

ì رودخانه آمازون

رودخانه آمازون با حدود 6400 کیلومتر طول ، دومین رودخانه ی طولانی در جهان می باشد ، و تنها کمی از نیل کوتاه تر است و بزرگترین رودخانه ی حجیم می باشد . تا کنون بیش از 3000 گونه ماهی در آمازون شناخته شده، و هنوز هم گونه های جدید در حال کشف شدن هستند. حوزه آمازون توسط باقیمانده جنگل های انبوه پوشیده شده است. اگرچه یک دهم از گونه های زنده جهان در آمازون زندگی می کنند، تورها بیشتر برای قایقرانی در رودخانه هستند.

ì کارناوال ریو

تقریبا در هر گوشه ای از برزیل ، جشن و کارناوال وجود دارد ، و بهترین و شناخته شده ترین آن ها در رسیف همراه با اولیندا و سالوادور برگزار می شود. اما بزرگترین و بهترین کارناوال ، بدون شک کارناوال ریو دو ژانیرو می باشد. کارناوال ریو دو میلیون نفر را هر روز در خیابان ها و تقریبا نیم میلیون خارجی را در طول جشن 4 روزه جذب می کند. کارناوال در همه جا است، در خیابان ها، میدان ها، کافه ها، باشگاه ها، و همه مکان های دیگر در ریو.

ì ساحل پانتانال

پانتانال ، بزرگترین تالاب جهان است ، که بیشتر در غرب برزیل قرار گرفته اما گسترشش به سمت بولیوی و پاراگوئه نیز می باشد. اینجا به خاطر حیات وحشش مشهور می باشد و یکی از جاذبه های مهم توریستی در برزیل است. برخلاف جنگل انبوه آمازون ، در ساحل پانتانال  عملا تضمین می شود که شما به واقع حیات وحش  را ببینید. همچنین پانتانال محل زندگی یکی از بزرگترین یوزپلنگ های آمریکایی می باشد.

ì ساحل سالوادور

سالوادور مرکز ایالت باهیا است ، و دارای شهر استعماری جذاب ، موسیقی پرجنب و جوش و سواحل جذاب می باشد. سواحل شامل ورودی های آرام ، محیط ایده آل برای شنا ، غواصی و قایقرانی ، و همچنین ورودی های باز دریا همراه با موج های قوی محبوب موج سواران می باشد. همچنین سواحل توسط صخره ها احاطه شده اند و تشکیل استخری طبیعی از سنگ را داده اند که برای کودکان ایده آل است.

ì مرکز تاریخی اولیندا

یکی دیگر از شهرهای استعماری خوب حفظ شده اولیندا می باشد ، که در سواحل شمال شرقی برزیل درست در شمال رسیف واقع شده است. اولیندا دارای تعداد زیادی جاذبه توریستی از جمله منطقه ای تاریخی در مرکز شهر ، کلیساها و کارناوال می باشد. بسیاری از کافه ها، رستوران ها، هنرمندان و صنعت گران ، جذابیت هایی را به محل های قدیمی شهر اضافه می کنند.

ì فرنادو د نورنها

فرنادو د نورنها مجمع الجزایری زیبا با سواحلی بکر ، مناظر و حیات وحش ، واقع در 354 کیلومتری سواحل شمال شرقی برزیل است. این مجمع الجزایر در سال 1503 توسط آمریکو وسپوچی کشف شد و قبل از سلطه پرتغال در سال 1737 ، به طور موقت توسط هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شد. امروزه تنها بزرگترین جزیره از 21 جزیره جمعیتی حدود 3500 ساکن دارد. این جزیره ها با آب گرم در کل طول سال و دید بسیار خوب حتی در عمق 50 متر، مکان ایده آلی برای غواصان می باشند.

ì تئاتر آمازوناس

تئاتر آمازوناس یا آمازون ، خانه اپرا در مانائوس ، در قلب جنگل آمازون است. اینجا در روزهای اوج تجارت لاستیک ، با استفاده از موادی از سراسر جهان ، با مبلمانی از پاریس ، سنگ مرمر ایتالیا و فولاد انگلستان ساخته شد. در خارج از ساختمان ، گنبدی با 36000 کاشی و سرامیک با رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده است.

اولین نمایش در 7 ژانویه سال 1897 توسط اپرای ایتالیایی اجرا شد. خانه اپرا بعد از اینکه تجارت لاستیک کاهش یافت و مانائوس منبع اصلی درآمدش را از دست داد ، تعطیل شد. به مدت 90 سال نمایش فردی در این تئاتر وجود نداشت تا اینکه در سال 1990 دوباره بازگشایی شد.

ì اورو پِرتو

اورو پِرتو یکی از بهترین شهرهای استعماری در برزیل است و به معنی "طلای سیاه" می باشد، که در پایان قرن 17 تاسیس شد. و به سرعت تبدیل به مرکز کشف طلا توسط مهاجران در ایالت میناس گِرایس گردید. این شهر شامل معماری استعماری پرتغال می باشد، در حالی که ساختمان های مدرن باید به معیارهای تاریخی پایبند باشند. کلیساهای قرن 18و19 با طلا تزئین شده اند و مجسمه های الیجادینهو ، اورو پِرتو را تبدیل به محبوب ترین جاذبه ی توریستی در برزیل کرده است.

اکبر صباغی بازدید : 38 چهارشنبه 18 آبان 1401 زمان : 12:29 نظرات (0)

تلفیقی هماهنگ از جذابیت های دنیای قدیم و فرهنگ و هنر دنیای مدرن، بطور کاملا مشخصی در کشور بلژیک مشاهده میگردد. از قلعه های قدیمی، عمارت ها، موزه ها و کلیساها گرفته تا معماری مدرن، پاساژهای خرید و فضاهای تفریحی فراوان. کشور بلژیک به عنوان نگین اروپا شناخته شده که محل وجود بسیاری از مکان های دیدنی برای تعطیلات مختلف می باشد. اگر قصد سفر به این کشور مسحور کننده را دارید، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از جاذبه های گردشگری کشور بلژیک آشنا نماییم. هر یک از جاذبه های گردشگری ای که در این لیست به آن اشاره شده است، به تنهایی میتواند دلیلی برای سفر به این کشور باشد. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری کشور بلژیک، آشنا شویم.

بروکسل: زندگی شبانه و مراکز خرید فوق العاده

بروکسل به عنوان پایتخت و یکی از بزرگترین مراکز موزه ها، کاخ ها، کلیساها و عمارت های بزرگ، یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در بلژیک است. همچنین این شهر، پایتخت اداری اتحادیه اروپا است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب مینماید. شهرت این شهر بیشتر به دلیل وجود زندگی شبانه یا Nightlife بوده است. همچنین از دلایل دیگر شهرت این شهر میتوان به کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید فراوان اشاره کرد. جذابیت های این شهر به قدری زیاد و متنوع است که میتوان گفت نظر هر گردشگری با هر سلیقه ای را به خود جلب مینماید. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کاخ بزرگ (Grand Palace)، اتومیوم (Atomium)، مینی اروپا (Mini Europe)، مانکن پیس (Manneken Pis) و موزه تن تن (Tintin Museum) اشاره کرد.

بروژ: کاخ ها و کانال ها

یکی از خیره کننده ترین مکان های دیدنی کشور بلژیک، شهر بروژ (شهر زیبای قرون وسطایی) است. کاخ های زیبا، کلیساها و عمارت های بروژ، تاریخ وایکینگ ها را منعکس میکند؛ در حالی که کانال هایی که در سرتاسر شهر کشیده شده است باعث شده است این شهر را «ونیز شمال» بنامند. دوچرخه سواری در این شهر خالی از لطف نیست. همچنین شما میتوانید از قایق برای بازدید از این شهر، استفاده نمایید. بدون شک بهترین شهر برای اقامت در کشور بلژیک، شهر بروژ است. جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از: میدان بازار گروت (Grote Market Square)، برج بلفری (Belfry Tower) و عمارت گروتوس (Gruuthuse Mansion).

گنت: هنر و آرامش

از دیگر دیدنی های بروکسل ، شهر گنت است. شهری زیبا و آرام که دارای مکان های تاریخی، سازه های قرون وسطایی و کلیساهای مختلف است. گنت مقصد مورد علاقه هنر دوستان و علاقه مندان به تاریخ است، البته باید گفت که آرامش و جذابیت های این شهر (مخصوصا در زمینه معماری) هر گردشگری را به خود جذب میکند. این ترکیب فوق العاده تاریخی و حال و هوای آرامش بخش، این شهر را به یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های دیدنی در بلژیک تبدیل کرده است. کلیسای جامع سنت باوو (St Bavo’s Cathedral)، گراونستین (Gravensteen)، ناقوس گنت (Belfry of Ghent) و کلیسای سنت نیکلاس (Saint Nicholas Church) از جاذبه های گردشگری این شهر میباشند.

اکبر صباغی بازدید : 37 سه شنبه 17 آبان 1401 زمان : 11:13 نظرات (0)

گر شما می‌خواهید بدون تور به این کشور زیبا سفر کنید، حتماً نگاهی به این جاذبه های توریستی ترکیه داشته باشید. در این مطلب، به معرفی دره‌ی پروانه، کپادوسیه، آنی، ون، استانبول، کبک، هران و سنلیورفا می‌پردازیم و در انتها نیز نکات بیشتری را راجع به این کشور زیبا بیان می‌کنیم.

معرفی برخی از جاذبه های توریستی ترکیه

۱- آنی (Ani)

یکی از جاذبه های توریستی ترکیه، آنی می‌باشد. آنی شهری دیدنی در قسمت آناتولیای شرقی است و در زمان‌های گذشته، پایتخت امپراطوری ارمنستان بوده است. آنی در چمنزاری زیبا و با شکوه قرار دارد که گل‌های وحشی دورادور آن دیده می‌شود. این شهر در نزدیکی ارمنستان قرار دارد. آنی سکوت آرامش‌بخشی دارد و پیاده‌روی در این دشت پهناور و مشاهده‌ی کلیساهای مختلف، تجربه‌ی بسیار جالبی برای شما خواهد بود. البته اگر علاقه به دیدن مکان‌های تاریخی و لذت بردن از جاهای خلوت، آرام و بدون هیاهو داشته باشید. نظر شخصی ما این است که شهر آنی را در فهرست مکان‌های دیدنی ترکیه که حتماً می‌خواهید سری به آنجا بزنید، قرار بدهید

از دیگر جاذبه های توریستی ترکیه، کاپادوسیه است. هیچ منطقه‌ای در جهان شبیه این ناحیه نیست! وقتی وارد کاپادوسیه یا کپادوسیه می‌شوید، فکر می‌کنید در حال تماشای منظره‌ای در یک فیلم هستید و باورتان نمی‌شود واقعی باشد! نیازی نیست که برای دیدن این منطقه، با یک تور گردشگری به این مکان بیایید (مگر اینکه بخواهید هزینه‌ی گزافی را بیخودی بپردازید!). فقط لازم است خودتان یک نقشه از مدیریت هتل خود بگیرید و از روی نقشه مسیر خود را پیدا کنید تا به این منطقه‌ی جذاب برسید.

۳- دره‌ی پروانه (Butterfly valley)

تورهای گردشگری، معمولاً ساعت ۱۲ ظهر به بعد، توریست‌ها را به این منطقه‌ی دیدنی می‌آورند. اگر شما بدون همراهی تور به این مکان بیایید و ترجیحاً قبل از ساعت ۱۲ ظهر آن‌جا باشید، می‌توانید در خلوت و به دور از هیاهو، از سکوت و آرامش خاص این منطقه لذت ببرید. پس اگر تصمیم دارید بدون همراهی تور به این منطقه بروید، اولین نکته این است که سعی کنید تا قبل از ظهر آن‌جا باشید.

برای رفتن به این منطقه، سوار یکی از اتوبوس‌هایی که به Oludeniz می‌روند شوید و به راننده بگویید که می‌خواهید به دره‌ی پروانه بروید تا شما را در آن‌جا پیاده کند. وقتی پیاده شدید، از اولین هتل یا مسافرخانه سوال کنید که چگونه می‌توانید بقیه‌ی راه را طی کنید تا به دره‌ی پروانه برسید.

در مسیر خود برای رسیدن به این منطقه، قسمتی را هم باید با طناب‌هایی که به تخته‌سنگ‌ها وصل شده‌اند، یک کوهنوردی یا به عبارتی، صخره‌نوردی انجام دهید که تقریباً ۹۰ دقیقه طول می‌کشد! اما به محض اینکه به مقصد برسید و آب درخشان دره را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که تلاشتان برای رسیدن به این منطقه، ارزشش را داشته است. به نظر می‌رسد به قطعه‌ای از بهشت پا گذاشته‌اید.

البته باید توجه کنید که اگر سنتان بالاست و نمی‌توانید کوهنوردی یا سنگ‌نوردی کنید، رفتن به این ناحیه از این مسیر را بی خیال شوید.

۴- استانبول

از نظر ما استانبول یکی از بهترین شهرهایی است که تا به حال دیده‌ایم. شهری پر از مناطق تاریخی و تجارب عالی! غذاهای این شهر حرف ندارند و خصوصاً غذاهای دریایی، بسیار تازه و خوش طعم هستند؛ چرا که دریا در نزدیکی قرار دارد.

در استانبول، معماری سنتی با معماری مدرن تلفیق شده و بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بسیاری از مردم این شهر پوشش سنتی خود را حفظ کرده‌اند. البته جوان‌ترها، که اکثراً نیز مسلمان هستند، به سمت مدرنیته‌تر شدن پیش رفته‌اند. مساجد بسیار جالبی نیز در استانبول وجود دارد. می‌توانید چند روز در این شهر بمانید و دیدنی‌های فراوانِ آن را مشاهده نمائید.

برای سفر به ترکیه  با تور لحظه آخری رز آبی می توانید به وبسایت این آژانس مراجعه کرده و از شرایط و آخرین اخبار مطلع شوید

اکبر صباغی بازدید : 37 دوشنبه 16 آبان 1401 زمان : 18:21 نظرات (0)

شهر وست مینستر محدوده ایی در ساحل شمالی رودخانه  تیمز یکی از پر تراکم‌ترین و دیدنی ترین منطقه تاریخی لندن محسوب می‌گردد که شامل کاخ باکینگهام، کلیسای وست مینستر، کلیسای جامع وست مینستر و کاخ وست مینستر می‌باشد.وست مینستر از بزرگ ترین ساختمان های  پارلمانی در جهان است. مرکز حکومتی دولت پادشاهی متحد و پارلمان بریتانیا در این منطقه قرار دارد اگر چه بناهای انگشت شمار بزرگتری نیز وجود دارند اما هیچ کدام محبوبیت کاخ وست مینستر لندن را ندارند

 

کاخ باکینگهام در لندن محل اصلی اقامت خانواده سلطنتی بریتانیا است. همچنان یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیا می باشد.

کلیسای وست‌مینستر کلیسایی تاریخی در مرکز شهر لندن مکان سنتی برای مراسم تاج‌گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی  می باشد.

کلیسای جامع وست‌مینستر معروف به کلیسای مادر کاتولیک یکی کلیسای جامع در شهر وست‌مینستر،است.

کاخ وست‌مینستر در شمال رودخانه‌ی تیمز قرار گرفته و نامش را از «کلیسای وست مینستر» می‌گیرد. که پارلمان بریتانیا در کاخ وست‌مینستر قرار دارد. کاخ وست مینستر جزو میراث جهانی یونسکو می‌باشد.این کاخ در قرن نوزدهم به علت آتش‌سوزی تخریب و سپس ترمیم و کاخ فعلی ساخته شد. امروزه این کاخ برای مراسم‌ها و تشریفات رسمی مورد استفاده قرار میگیرد

 

 

کاخ وست مینستر، 3 برج  زیبا دارد که بلندترینِ برج این کاخ برج ویکتوریا نام دارد که در ابتدا این برج را برج پادشاه می نامیدند و ارتفاع آن به 98.5 متر می‎رسد. معروف‌ترین برج این کاخ، برج الیزابت یا همان برج ساعت  معروف به بیگ بن می باشد که ارتفاع این برج به 96 متر می رسد.

در تزیین و دکور این کاخ  از مجسمه‌ هایی همچون : جرجیس ، اندرو قدیس ، سنت پاتریک و مجسمه‌ی ملکه ویکتوریا استفاده شد.

کاخ وست مینستر  3 ورودی جداگانه دارد :

ورودی پادشاه :مخصوص شخص پادشاه می باشد .

ورودی اعضای مجلس: مخصوص اعضای مجلس می باشد.

ورودی سنت استفان :مخصوص بازدیدکنندگان معمولی می باشد

 

اطراف این کاخ باغ‌های گوناگون کوچکی قرار دارند که معروفترینشان باغ برج ویکتوریا، باغ بِلَک راد ، باغ کراموِل گرین و باغ کالج گرین می باشند.

همچنین چندین رستوران، کافه تریا، سالن ورزش، میدان تیر نیز در این منطقه قرار دارند .لازم به ذکر است به جز اسب‌های پلیس، سگ‌های اسنیفر و راهنما ،بازدیدکنندگان نمی‌توانند هیچ حیوان دیگری را با خود به داخل این کاخ بیاورند.

تمام مراسم عروسي و تاج گذاري هاي سلاطين و شاهزادگان انگلستان در کلیسای وست مینستر در لندن  انجام مي شود و شور و هياهو را به اين کليسا مي آورد، ولي در باقي اوقات اين کليساي بزرگ ساختمان ساکت و مرموزي است. راهروهاي قرون وسطايي آن، جايي است که گفته مي شود اشباح و ارواح در آنها پرسه مي زنند. چند سال پيش يکي از بازديدکنندگان کليسا که در ساعتي خلوت به ديدن آن رفته بود، گفته بود روح ملکه اليزابت در يکي از راهروها با او سخن گفته است.
اين دير را شخصي ساخته که با عنوان «ادوارد مومن» مشهور شده است. بر پا کردن بنا از سال 1049 ميلادي شروع شد و تا سال 1065 طول کشيد. با وجود بازسازي هاي سطحي که مرتبا در اين ساختمان انجام مي شود، اسکلت و پي ساختمان کاملا دست نخورده و از قرون وسطي باقي مانده است. در زمين و ديوارهاي اين کليسا گنج هاي بسيار بزرگ و گران قيمتي پيدا شده که احتمالا مربوط به راهباني است که سال هاي دور در اين دير زندگي مي کرده اند. مطمئنا گنج هاي کشف نشده ديگري هم در اين ساختمان پنهان است ولي هيچ کس اجازه کند و کاو در آن را ندارد.

اکبر صباغی بازدید : 45 دوشنبه 16 آبان 1401 زمان : 14:19 نظرات (0)

امپراطوری قدیمی فرانکفورت، که روی رودخانه ماین (Main) قرار گرفته است، در گذشته به نام فرانکفورت آم ماین شناخته می شد. به لطف موقعیت قرار گیری این شهر، فرانکفورت مهم ترین مقصد بازرگانی و تجاری اروپا به شمار می آید. شهر زیبای فرانکفورت، شهری جهانی به حساب می آید که در لیست ۱۰ شهر برتر از نظر کیفیت بالای کار و زندگی قرار دارد در ادامه از تور فارسی با این شهر بیشتر آشنا شویم .

فرانکفورت شهری قدیمی است که روی رودخانه اصلی (River Main) قرار گرفته و به همین دلیل نام کامل این شهر Frankfurt am Main است. این شهر از زمان‌های گذشته مرکزی تجاری و اقتصادی مهمی در آلمان بوده است. بخش‌های چشم‌گیری از فرانکفورت آلمان با داشتن ساختمان‌های مرتفع در محل‌های اقتصادی خود، جلوه‌ای از آمریکای شمالی را به نمایش می‌گذارد به همین دلیل گاهی این شهر را با نام‌ها مستعار Mainhattan و Chicago on Main می‌نامند.

 به دور از سازه‌های بلند و مرتفع، در قلب شهر قدیمی فرانکفورت یا آلتشاد (Altstadt)، میدان رومربرگ با شکل مربعی نامنظم و فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) قرار دارد است. در بخش‌های مختلف رومربرگ، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، ساختمان‌های چوبی و جزییات تاریخی مخلتفی را خواهید دید. البته همه آنها بازسازی هستند، چون در طول جنگ جهانی اول و دوم، بسیاری از بخش‌های فرانکفورت قدیمی نابود شد. این میدان یکی از زیباترین میدان‌های عمومی و از جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان است؛ که در عین زیبایی، محل قرارگیری جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی زیادی در مرکز شهر قدیمی است. این میدان تاریخی قبلاً مکانی برای اولین نمایشگاه‌های تجاری فرانکفورت در قرن سیزدهم بود. امروز هنوز هم میزبان بازار تاریخی کریسمس است.

از نکات جالب توجه در این محل وجود مغازه‌های روباز، Römer و ۱۱ ساختمان کنار هم که تالار قدیمی شهر قرون وسطایی (Altes Rathaus) را تشکیل داده‌اند، است.

سالن شهر جدید (Neues Rathaus) ساخته شده در سال ۱۹۰۸، کلیسای گوتیک قرن چهاردهمی سنت لئونارد؛ و کلیسای سنت نیکلاس و ناقوس معروف آن از جاذبه‌های دیگر در محدوده رومربرگ هستند.

موزه تاریخی فرانکفورت همراه با مجموعه‌های دیدنی خود هم یکی از جاذبه های فرانکفورت در رومربرگ است. این موزه که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده مجموعه‌ای غنی از قرون وسطی تا مدرن را در خود جای داده و طراحی معماری ساختمان سنتی آن به سبک Ostzeile است.

یکی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت خانه تاریخی ورتایم (Haus Wertheym) تنها بنای قدیمی در بخش قدیمی فرانکفورت است که از حملات هوایی سال ۱۹۴۴ جان سالم به در برده است و اکنون به عنوان رستوران استفاده می‌شود.

 

کلیسای جامع فرانکفورت

کلیسای جامع فرانکفورت با نام کامل، کلیسای جامع سنت بارتولومائوس (Dom St. Bartholomäus) از سنگ‌های قرمز به سبک گوتیک، بین قرن سیزدهم و پانزدهم میلادی ساخته شده است. این کلیسای جامع با یک برج ۹۵ متری هنوز هم مانند یک آسمان خراش در شهر خودنمایی می‌کند. برای رسیدن به بالای برج باید ۳۲۸ پله را طی کنید.

تعداد معدودی از کلیساهای آلمان به عنوان کلیسای جامع امپراطور معرفی می‌شود ولی این کلیسا از سال ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲به عنوان کلیسای منتخب برای تاج‌گذاری امپراطورها انتخاب شد.

در پایین برج، صلیبی با شکوه ساخته شده توسط Hans Backoffen در سال ۱۵۰۹ خودنمایی می‌کند. از دیگر جاهای دیدنی فرانکفورت در این کلیسا، قبر پادشاه گونتر فون شوارتزبورگ است. این پادشاه در سال ۱۳۴۹ میلادی در فرانکفورت گذشته بود. همچنین تعداد زیادی محراب بنا شده از قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی و بسیاری آثار باستانی دیگر در کلیسای جامع فرانکفورت قرار دارند که مورد علاقه گردشگران هستند.

هاوپ واخه

میدان هاوپ واخه (Hauptwache) در وسط شهر و در یکی از شلوغ‌ترین مناطق عابر پیاده فرانکفورت واقع شده است. معنی کلمه هاوپ واخه «نگهبان اصلی» است این محل به دلیل ترکیبی بودن بناهای تاریخی زیبا و سازه‌های مدرن تبدیل به یکی از مناطق دیدنی فرانکفورت شده است.

قابل توجه‌ترین ساختمان در هاوپ واخه خانه نگهبان قدیمی باروک است که احتمالا نام این میدان تاکیدی بر آن دارد. این میدان در سال ۱۷۳۰ ساخته شد و زمانی محل زندان فرانکفورت و بعدها محل ایستگاه پلیس فرانکفورت بود.

میدان هاوپ واخه از مناطق اصلی خرید در فرانکفورت است. یک مرکز خرید بزرگ زیرزمینی میدان را تبدیل به یکی از جاذبه گردشگری فرانکفورت آلمان کرده است. همچنین این میدان محل تلاقی خیابان‌های تجاری فرانکفورت است. خیابان زایل (Zeil) در سمت شرق محل بسیار دوست داشتنی برای پیاده‌روی و خیابان کایزاشتراس (Kaiserstraße) با مکان‌های تفریحی بیشماری که دارد، در جنوب غربی آن قرار گرفته‌اند.

هاوپ واخه ایستگاه اصلی قطار شهری است که در سال ۱۸۸۸ ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های قطار در اروپا است.

اکبر صباغی بازدید : 36 دوشنبه 16 آبان 1401 زمان : 11:15 نظرات (0)

هتل 4 ستاره AC Hotel Barcelona Foru روبروی مرکز خرید Diagonal Mar در انتهای خیابان Avenida Diagonal واقع شده است. این اقامتگاه امتیاز خوبی در میان هتل های بارسلون دارد و همه قسمت های هتل لوکس و مدرن هستسش  و حداقل مساحت اتاق های این هتل 24 متر است.

این هتل محل خیلی مناسبی برای اقامت در بارسلون هست، اتاق های این هتل حس آرامش و امنیت به مسافران القا میکند. خدمات اتاق به صورت 24 ساعته در دسترس است و سوئیت بار این هتل انواع غذاهای مدیترانه ای را از جمله تاپاس و بلوفین تونا سرو میکند.

هتل AC Hotel Barcelona Forum در نزدیکی ایستگاه مترو Maresme قرار دارد و دسترسی به نقاط اصلی شهر بسیار راحت است.

هتل H10 Tribeca

هتل چهار ستاره H10 Tribeca  اقامتگاهی شیک در قلب منطقه تجاری مادرید هست که در نزدیکی استادیوم سانتیاگو برنابئو قرار دارد.

همه اتاق های این هتل خیلی مدرن و مجهز هستند و با وجود عایق های صداگیر، سکوت و و آرامش منحصر به فردی را برای مسافران رقم می‌زند. ویو این اتاق ها رو به شهر هستند و در هر موقع از روز می‌توانید از منظره زیبای شهر مادرید دیدن کنید.

رستوران هتل تریبکا تمام روز باز است تو این رستوران طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه را خواهید یافت. لازم به ذکر است که دو ایستگاه مترو Nuevos Ministerios و Santiago Bernabéu در نزدیکی این هتل قرار دارند  و به راحتی می‌توانید به همه قسمت های شهر دسترسی داشته باشید.

تور اسپانیا

جنب و جوشی که در شهرهای اسپانیا وجود دارد از مادرید گرفته تا شهر بارسلون در تمامی فصول سال حتی فصل پاییز و زمستان، آرام و قرار را از تور اسپانیا گرفته است. اگر چه در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی تمایل دارند به کشور اسپانیا سفر خاطره انگیزی داشته باشند اما در ماه های سرد سال هم رزرو تور های اسپانیا با استقبال بی نظیر مسافران و توریست ها رو به رو هستند.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

چرا تور اسپانیا؟

اسپانیا از جمله کشور های اروپایی می باشد که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی مساعد، معماری بی نظیر، موسیقی های دلنواز، ورزش های گوناگون و البته شهرهای زیبایی مانند بارسلون و مادرید بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری مورد توجه گردشگران و البته فعالان تجاری قرار گرفته است.

اما همیشه همراه شدن با تورهای مسافرتی با صرفه تر و مهیج تر از مسافرت های انفرادی بوده است زیرا در تورهای اسپانیا مسافرین امکان بازدید از جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا را به دست آورده و در زمان های مختلفی می توانند بیشترین بهره  را از سفر به اسپانیا داشته باشند. امروزه رزرو تور اسپانیا و البته اخذ ویزای شینگن، رزرو هتل و……به صورت اینترنتی بهتر از مراجعات حضوری می باشد. زیرا در چنین روشی کاربران می توانند به راحتی از قیمت تورهای اسپانیا اطلاعات کافی را به دست آورند.

تور اسپانیا و جاذبه های گردشگری این کشور

اسپانیا کشوری است که نامش با مسابقات فوتبال، ساختمان های زیبا و دیدنی با معماری های کهن و همچنین موسیقی های دلنشین پیوند خورده است. اسپانیا سرزمینی است که مردمانش دارای تاریخی پرفراز و نشیب بوده اند. لذا همراه شدن با تور اسپانیا می تواند بازدید از سواحل بی نظیر و بسیار زیبا، معماری های شگفت انگیز و دیدن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی و….را مهیا سازد. معمولا تور اسپانیا می تواند مجموعه کاملی از انتظارات هر فرد را در سفر به اسپانیا برآورده کند. اگر تمایل دارید بی نظیر ترین منظره های طبیعی شهرهای اسپانیا را ببینید و در کنار سواحل فوق العاده اسپانیا با لذت قدم بزنید، گشت های شبانه داشته و کافه گردی کنید و از معماری های تاریخی کشور اسپانیا شگفت زده شوید بدون شک یک تور اسپانیا می تواند بهترین گزینه برای سفر به کشور اسپانیا باشد.

در همراه شدن با تور اسپانیا مسافرین این امکان را به دست می آورند تا از مشهورترین شهرهای جهان یعنی مادرید و بارسلون دیدن نمایند. البته اغلب مسافرین در سفر به اسپانیا سعی دارند مقاصد گردشگری این کشور مانند فواره سیبلس، کلیسای سن فرانسیسکو، مرکز هنرهای ملکه سوفیا، موزه تیسین بور نمیسا، موزه باستان شناسی، میدان اصلی  شهر، پارک کوئن رتیرو، دروازه خورشید، کاخ سلطنتی، موزه پرادو، آبنمای جادویی، موزه پیکاسو، پارک گوئل، قلعه مونی یک، موزه ملی کاتالونیا، ساحل بارسلونا، پارک مون جوییک، موزه و ورزشگاه نیوکمپ، موزه کازاباتیو، خیابان لارامبلا و کلیسای ساگرادا فامیلیا تماشا نمایند.

تصویری جالب از خیابان های کشور اسپانیا

بهترین زمان سفر به اسپانیا

از نظر اقتصادی و فعالیت های تجاری بهترین زمان سفر به اسپانیا فصل پاییز و بهار می باشد زیرا در چنین موقعیت هایی شرایط آب و هوایی شهرهای اسپانیا بسیار مساعد می باشد  و همچنین نرخ های تور اسپانیا در فصل پاییز و بهار نسبت به فصل تعطیلات قیمت پایین تری را به خود اختصاص داده اند. اما بسیاری از توریست ها و مسافران تمایل دارند برای استفاده از تفریحات آبی مانند شنا، قایق سواری، ماهیگیری و تفریحات ساحلی در فصل تابستان با تور اسپانیا همراه شوند.

عکس یکی از جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا

البته در هر فصلی شهرهای اسپانیا جاذبه ها و شگفتی بی نظیری را در برگرفته است مثلا در فصل بهار گردشگران این شرایط را به دست آورده تا به دور از هر گونه شلوغی از مناطق سرسبز اسپانیا دیدن نمایند. در فصل پاییز که پر باران ترین روزهای اسپانیا می باشد مسافرین از روزهای پاییزی و قدم زدن در خیابان های لوکس اسپانیا می توانند لذت کافی را ببرند. فصل زمستان تورهای اسپانیا خلوت ترین زمان خود را سپری می کنند البته گردشگران فراوانی برای انجام بازی های زمستانی سعی دارند در این فصل سفری به اسپانیا داشته باشند.

مناسب ترین قیمت تور مادرید اسپانیا

همانطور که می دانید کشور اسپانیا جزء اتحادیه اروپا  قرار گرفته است که با داشتن ویزا های سایر کشورهای اتحادیه اروپا مسافرین می توانند به خاک اسپانیا پانهند لذا با استفاده از ویزای شینگن، تهیه پاسپورت و همچنین همراه شدن با تورهای قیمت مناسب اسپانیا هر فردی این فرصت را به دست آورده تا سفر دلپذیری به اسپانیا داشته باشد. البته انتخاب نمودن عوامل دیگری مانند نوع کلاس پروازی در بلیط های هواپیمایی اسپانیا ، درجه و نوع هتل رزرو شده در یکی از شهرهای اسپانیا، انتخاب نمودن نوع ایرلاین و البته در نظر گرفتن فرودگاه بین المللی شهر مقصد می تواند بر نرخ قیمت تور مادرید 1401 تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

برای سفر به اسپانیا در نظر گرفتن بودجه می تواند اولین گام مهم تلقی شود زیرا با ثبت نام در تورهای اسپانیا مسافرین می بایست هزینه های تهیه بلیط های رفت و برگشت هواپیمایی، اقامت در هتل رزرو شده و استفاده بردن از خدمات هتل، گشت های بین شهری، تهیه وعده های غذایی، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، اخذ ویزای اسپانیا، صدور پاسپورت و شاید هزینه های دیگری را پرداخت نماید. البته انجام چنین عملیاتی در تورهای مختلف می تواند در نرخ های گوناگونی به مسافرین ارائه شود.

نمای زیبای کشور اسپانیا

رزرو تور اسپانیا

مسافرین هوایی به مقصد اسپانیا می توانند در زمان کافی بدون هر گونه دغدغه ای لیست کاملی از تورهای اسپانیا را مشاهده نمایند سپس با زمینه انتخاب متنوع خدمات و سرویس دهی تعداد زیادی تورهای اسپانیا را با یکدیگر مقایسه نمایند در نهایت با وارد نمودن مشخصات مسافر به درستی سامانه و پرداخت هزینه تور مسافرین می توانند خریداری و رزرو تور اسپانیا را به انجام برسانند.

اکبر صباغی بازدید : 31 شنبه 14 آبان 1401 زمان : 22:42 نظرات (0)

روتردام بزرگترین بندر اروپا است که تا قرن نوزدهم تمامی کشتی ها و محموله های باری دریایی در این بندر توقف داشتند. به علت افزایش کشتی ها و محموله های بار نیاز به افزایش زیرساخت و ظرفیت بندری بود. دولت، بندر هوک هلند (Hook of Holland به زبان هلندی هوک ون هلند) را به منظور افزایش ظرفیت بندری به لحاظ زیرساخت آماده ارائه خدمت کرد. این شهر در سراسر جنگ جهانی دوم به علت بندری بودن در اختیار نیروهای آلمانی بود. هنوز هم آثار جنگ در شهر باقی مانده است. برای مثال قلعه ی Panzer Fortress از آثار باقی مانده جنگ جهانی دوم است که در حال حاضر به عنوان ساختمان موزه از آن استفاده می شود و در آن آثار جنگ جهانی دوم نمایش گذاشته شده است. هوک هلند در  جنوب غربی هلند می باشد و زیر نظر استان روتردام می باشد.

برای سفر در قسمت جنوبی هلند می توانید خود را به بندر هوک هلند برسانید. اگر خارج از هلند هستید با کشتی Stena Lineمی توانید به راحتی وارد بندر هوک هلند شوید. این کشتی امکان حمل دوچرخه یا ماشین شما را هم دارد. همچنین در این کشتی امکان همراه داشتن حیوان خانگی تان هم وجود دارد. در طول مسیر در یکی از کابین های فوق العاده راحت کشتی استراحت کنید و از غذا، دیدن فیلم های روز دنیا و یا حتی خرید از فروشگاه های موجود در کشتی لذت ببرید.

بعد از اینکه به بندر هوک هلند رسیدید می توانید یکی از مسیرهای زیر که در منتهاالهی آن ها به یکی از شهرهای آمستردام، روتردام یا اوترخت می رسید، را انتخاب کنید و از مناظر و آثار تاریخی شهرهای بین راه  بازدید نمایید.

مسیر اول: از هوک هلند تا آمستردام

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

اولین شهر: اسخیفینینگن (Scheveningen)

راهنمای سفر به جنوب هلند

شهر مشهورترین تفریحگاه ساحلی هلند، پارک مجسمه و زیپ لاینی در پایین پارک دارد. همچنین دارای رستوران های دریایی با غذاهای بسیار تازه و کافه ی دنج نیز در شهر است.  می توانید به یکی از رستوران ها رفته و غذاهای آنها را تست کنید یا در کافه  برای خود یک فنجان قهوه سفارش دهید و بعد به راه خود ادامه دهید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

دومین شهر: Wassenaar

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

اگر عاشق ماشین هستید، این شهر مناسب شماست. در ابتدا می توانید به موزه Louwman سر بزنید و از دیدن بیش 230 وسیله نقلیه کلاسیک لذت ببرید و روز خود را بسازید. در ادامه می توانید به موزه آتش نشانی این شهر سر بزنید (در اینجا تجهیزات و ماشین های قدیمی و مدرت مورد استفاده در بخش آتش نشانی هلند به نمایش گذاشته شده است). اگر نیاز به استراحت دارید، به مانند اکثر شهرهای اروپایی، Wassenaar نیز پارک های بسیاری دارد. به یکی پارک ها سر بزنید و یا اگر تمایلی به استراحت ندارید از مسیرهای پیاده روی و همچنین شکارگاه های املاک سلطنتی بازدید کنید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

سومین شهر: لیدن (Leiden)

راهنمای سفر به جنوب هلند

یکی از جذاب ترین شهر های میانی این مسیر (لیدن) Leiden می باشد. قدیمی ترین دانشگاه هلند در این شهر قرار دارد. همچنین باغ گیاه شناسی لیدن که اولین باغ گیاه شناسی در اروپایی غربی است که برای پرورش گل لاله ایجاد شده است ( سال 1590 تاسیس شده است). بعد از لذت بردن از لاله های رنگارنگ باغ گیاه شناسی می توانید به آسیاب بادی که در موزه دو الک (De Valk) که در سال 1743 ساخته شده است، بروید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

باغ گیاه شناسی در سال های 1920 تا 1940

راهنمای سفر به جنوب هلند

مرکز دانشگاه پزشکی دانشگاه لیدن

 

چهارمین شهر:کتوویجک ان زی (Katwijk aan Zee)

استخر هیجان انگیر آکومار (Aquamar) شما را به ورزش های آبی مانند والیبال ساحلی، موج سواری، کایت سوار دعوت می کند. اگر علاقه ی به ورزش های آبی ندارید، می توانید در مسیر لیما دوچرخه سواری کنید و از ویرانه های روم باستان دیدن کنید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

پنجمین شهر: نود ویجک (Noordwijk)

به اولین نمایشگاه دائمی فضا در اروپا خوش آمدید. شما می توانید در این شهر از نمایشگاه فضایی بازدید کنید و بعد به موزه ی کورپس رفته و تجربه سفر به بدن انسان را داشته باشید. همچنین در با شگاه ساحلی الکساندر خود را به ناهاری لذیذ دعوت کنید.

 

ششمین شهر: لیس (Lisse)

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

هیچ سفری در هلند بدون بازدید از باغ مشهور جهانی کوکنهوف (Keukenhof) کامل نخواهد شد. در این باغ به مدت هفت الی هشت هفته در فصل بهار دریایی از رنگ و بوی بیش از هفت میلیون لاله، نرگس زرد و شکوفه های سنبل ایرانی وجود دارد.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

هفتمین شهر:‌آلمسر (Aalsmeer)

راهنمای سفر به جنوب هلند

آلمسر که در 13 کیلومتری جنوب غرب آمستردام واقع شده است، به «پایتخت گل های جهان» معروف می باشد. دلیل این نام میزبانی این شهر از بزرگترین حراج گل می باشد. در آلسمر گلخانه های متعدد وجود دارد. همچنین در این شهر ایستگاه آزمایشی برای پرورش گل وجود دارد.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

هشتمین شهر: استینگ ون آمستردام (Stelling van Amsterdam)

این شهر تاریخی شما را به بازدید از قلعه ها باستانی دعوت می کند. همچنین شما می توانید در مسیر دوچرخه سواری فایرینگ لاین یا خط آتش قرار بگیرید و تا وورلیجن () دوچرخه سواری کنید. در ادامه این مسیر شما به  قلعه ی در نزدیک کودل استار (Kudelstaar)، درک (Drect)، یوتوورن (Uithoorn) و روستای دی کیواکل (De Kwakel) خواهید رسید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

نهمین شهر:‌ هارلم (Haarlem)

اگر علاقه مند به خرید هستید، حتما در این شهر توقف داشته باشید و به بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ شهر سر بزنید. هارلم همواره به عنوان بهترین مقصد خرید در هلند انتخاب می شود. گروت هات استریت، بارتل جوریس استریت و زیجل  استریت از جمله خیابان های با بهترین بوتیک ها هستند.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

مسیر دوم: از هوک هلند تا روتردام

راهنمای سفر به جنوب هلند

شهر اول:‌ ولاردین گن (Vlaardingen)

موزه ی این شهر داستان زندگی پنج هزار ساله ی که در دلتای رودخانه رایان و ماآس از انسان ماقبل تاریخی Karbbelplasman تا دنیای مدرن امروزی وجود داشته را بازگو می کند. از طریق خروجی  Oude Maas از مسیر خارج شوید و به پارک Ruigeplaatbos  سر بزنید. 20 سال گذشته  این ناحیه توسط طوفانی مهلک نابود شد، مردم تصمیم گرفتند که این ناحیه را ترک کنند تا طبیعت خود را دوباره احیا کند. در سال 2000 میلادی گله ی گاو بزرگی را در این منطقه رها کردند و که از آن زمان تا به حال در این پارک درحال تغذیه هستند.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

شهر دوم:‌ اسچیدم (Schiedam)

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

اگر به تاریخچه ژن هلندی علاقه مند هستید، به موزه ی ملی ژنو اسچیدم سر بزنید و هر آنچه نیاز دارید را بدانید. همچنین می توانید از موزه ی هنرهای معاصر استد لیج (Stedelijk Museum)، موزه ی آسیاب بادی در دو نیوو پالم بوم نیز دیدن نمایید.

راهنمای سفر به جنوب هلند

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

شهر سوم: نورد روتردام (Noord Rotterdam)

راهنمای سفر به جنوب هلند

 

بخش شمالی روتردام جاذبه های فراوانی دارد، از جلمه باغ وحش روتردام (مهشد گربه های بزرگ و کرگدن) که یکی از قدیمی ترین باغ وحش های هلند می باشد یکی از مشهور ترین  جاذبه های رتردام است، miniworld روتردام (یک سرگرمی شگفت انگیز و مینیاتوری از شهر هلند) و ناحیه اوود نوردن (Oude Noorden) با آن کافه ها، رستوران ها و بوتیک های خنکش.

اکبر صباغی بازدید : 70 جمعه 13 آبان 1401 زمان : 21:47 نظرات (0)

در اوایل قرن هجدهم وقتی شیخ مکتوم دست به شهر سازی در بیابانی خشک و بی آب زد ، شاید کمتر کسی فکر میکرد که زمانی از آن بیابان بی آّب و علف، شهری پیشرفته و بی همتایی چون دبی ساخته شود . دبی اصلی ترین و بزرگترین  شهر امارات و یکی از هفت شهر شیخ نشین امارات محسوب میشود که پیشرفت کلی آن از حدود قرن 18 میلادی میباشد . این شهر در جنوب خلیج فارس قرار دارد و حدود 80 %جمعیت ان را مهاجرانی تشکیل میدهند که برای انجام انواع فعالیت های اقتصادی وارد این کشور شده اند. زمانی تنها اقتصاد این کشور وابسته به ماهیگیری بود و تنها راه درامد قلیل مردم ان از این راه  بود ، تا زمانی که مکتوم دست به کار بزرگی زد و پس از گسترش شهرسازی، مالیات بردرامد افرادی را که دراین کشور هر گونه فعالیت اقتصادی انجام میدهند را ، نزدیک به صفر تعیین کرد تا هر کسی ، هر درامدی بدست می اورد را  برای خود پس انداز کند .و اینطور شد  که روز به روز تعداد مهاجران زیاد شد و اقتصاد هم پیشرفت کرد و دبی در زمانی کوتاه تبدیل شد به انچه که باید میشد.

 

 

فرهنگ دبی

اگر چه فرهنگ دبی برگرفته از تاریخ اسلامی اصیل خود میباشد ، ولی با گسترش شهر و افزایش ورود مهاجران به این شهر ، رفته رفته دیگر ادیان  نیز جای خود را در این شهر پیدا کرده و همچنین به پیرو آن دیگر زبان ها هم کاربردشان زیاد شد به طوری که امروزه در این شهر جز زبان عربی که زبان اصلی مردم این شهر محسوب میشود، زبان انگلیسی نیزبه عنوان مهمترین زبان این شهر به حساب می اید که تقربا تمام مردم ان به این زبان تسلط کامل دارند.

 

 

 

 


گردشگری تور دبی

شهر پیشرفته  دبی به عنوان اصلی ترین  شهر کشور امارات، دارای پراهمیت ترین مقصد برای توریستهای اغلب کشورهای جهان و همچنین دولت این کشور به حساب می اید . برجهای بلند بزرگراه های عریض و طویل ، خودرو های لوکس ، دریای ابی ، هوای پاک ،فروشگاه های مجهز و در نهایت تفریحات لوکس و منحصر به فرد مانند انواع ورزشهای ابی و ورزشهای هوایی وهمچنین با توجه به هوای گرم این منطقه  اسکی بازی در یخ  ، از جمله جاذبه های توریستی و عواملی است که امروزه شهر دبی را به یکی از هفت شهر پر بازدید جهان تبدیل کرده است.

 

 

 

غذا و خوراکی ها در تور دبی

با توجه به اینکه این شهر در حاشیه خلیج فارس قرار دارد، از اصلی ترین غذای ان انواع ماهی ها  خوراکی های دریایی را میتوان نام برد . همچنین با وجود انواع مهاجرانی از کشورهای ایران ،هند ، مالزی،فیلیپین وچین  که در این شهر حضور دارند ، دیگر غذاها  در رستوران هایی مثل رستورانهای ایرانی و هندی و چینی دارای طرفدارن خاصی هستند.

 

 

اقتصاد دبی

البته نمیتوان از نقش مهم و استراتژیک نفت و طلای سیاه در این کشور غافل ماند ، اما یکی از عواملی که باعث پیشرفت اقتصاد شهر دبی شده ، البته صنعت توریسم است . دبی با داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین فروشگاه ها و مراکز خرید در خاورمیانه ،توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بین کشورهای جهان به دست بیاورد .همه روزه افراد بسیاری از کشورهای جهان برای خرید و همچنین برای انجام دیگر فعالیت های اقتصادی وارد این شهر میشوند. تقریبا میشود گفت که همه شرکت ها و کمپانی های بزرگ اقتصادی در این شهر یک  شعبه به عنوان دفتر و مرکز تجاری تاسیس کرده اند.

 

 

  •  

زمان مناسب سفر به دبی

با توجه به شرایط اقلیمی دبی، این تور در تمام سال و به صورت پروازهای روزانه برگزار می شود و شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر بابت زمان برگزاری تور به وبسایت

آژانس گردشگری رز آبی مراجعه فرمایید

  •  

 

 

 

پرواز های تور دبی

یکی از نکات ایده آل در خرید تور دبی انتخاب ایرلاین های متفاوت با ساعات های پروازی مختلف می باشد. ایرلاین های داخلی که به دبی پرواز دارند شامل ایرلاین های ماهان و ایران ایر می باشند و پروازهای خارجی با ایرلاین امارات، ایران ایر، ماهان، ایرعربیا و سایر پروازهای داخلی و خارجی میباشد.

 

 

 

  •  

قیمت تور دبی

تور دبی به صورت روزانه در تمام طول سال برگزار می شود و با توجه به اتنخاب ایرلاین و هتل قیمت تور دبی متفاوت می باشد. آژانس مسافرتی بیسان سیر با ارائه تمامی پروازها و هتل ها به مقصد دبی امکان خرید تور دبی را از ارزان ترین نرخ تا تور های لوکس دبی را برای مسافرین هود فراهم نموده است.

  •  

تور لحظه آخری دبی

برای اطلاع از تور لحظه آخری دبی میتوانید به وب سایت ما مراجعه کنید و یا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  •  

نقشه مترو

                        

  •  

هزینه سفر به دبی                                                          

تعداد صفحات : 50

درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 331
  • بازدید ماه : 704
  • بازدید سال : 14,111
  • بازدید کلی : 103,449