loading...

مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش

جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

اکبر صباغی بازدید : 58 یکشنبه 18 دی 1401 زمان : 10:36 نظرات (0)

چگونه بهترین باکس حمل گربه را خریداری کنیم

اگر از یک گربه به عنوان حیوان خانگی خودتان نگهداری می‌کنید باید امکانات موردنیاز آنها را نیز فراهم کنید. در واقع شما مسئولیت یک موجود زنده را به عهده گرفته‌اید و باید به نیازهای او توجه کنید. در کنار آن شما در یک جامعه زندگی می‌کنید و لذت بردن شما از داشتن یک حیوان خانگی نباید برای سایر افراد جامعه مزاحمتی ایجاد کند. باکس حمل گربه یکی از وسایل مهم است که شما با خریداری آن می‌توانید هم مسئولیت خود در حفظ راحتی حیوان خانگی را انجام دهید و هم مزاحمتی برای سایر افراد جامعه ایجاد نخواهید کرد. در این مطلب به بررسی و انتخاب باکس حمل گربه خواهیم پرداخت.

چرا باید از باکس حمل گربه استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای استفاده از یک باکس یا کیف حمل گربه وجود دارد. یادتان باشد که این موجود زنده را در خانه نمی‌توانید حبس کنید. شما ممکن است بخواهید به مسافرت بروید، یا اینکه نیاز باشد تا حیوان خانگی خود را به دامپزشکی ببرید، حتی شاید بخواهید گربه خود را با خودتان به یک گردش درون‌شهری ببرید. در تمامی این موارد باکس حمل گربه به شما کمک می‌کند تا از مشکلات احتمالی پیش رو جلوگیری کند.

البته ممکن است بعضی از صاحبان گربه‌ها معتقد باشند که باکس یکی از وسایل گربه که اهمیت زیادی دارد نیست، چون گربه یا در خانه است و یا در خودروی شخصی جابه‌جا می‌شود. اما حتی شما در خودروی شخصی خودتان نیز باید از باکس استفاده کنید. گربه‌ای که در خودروی شخصی جابه‌جا می‌شود می‌تواند خطرات زیادی برای خودش و یا حتی برای شما ایجاد کند. به لحظه‌ای فکر کنید که این حیوان بازیگوش به هر دلیلی به زیر پای شما آمده و نمی‌توانید به‌راحتی پدال‌های ماشین را در اختیار داشته باشید. یا حتی ممکن است برای بازی به روی داشبورد خودرو پریده و دید شما را در حال رانندگی گرفته و یا حواس شما را پرت کند.

راهنمای خرید باکس گربه

از وسایل نگهداری گربه که تنوع زیادی دارد، باکس یا محفظه نگهداری و حمل گربه است. این قفس‌های متحرک از جنس‌های متفاوتی مثل پلاستیک، پارچه، چوب، فلز و حتی مقوا ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به پت شاپ دیجی پت، انواع مدل‌های این وسیله کاربردی را مشاهده کنید. راهنمای خرید باکس گربه می تواند یک خرید آسان و کاملا متناسب با شرایط گربه را برای خریدار فراهم کند. 

باکس حمل گربه فلزی

این نوع از باکس اصولاً برای حیوانات پرانرژی استفاده می‌شوند. اگر یک باکس فلزی خوب را خریداری کنید، این قابلیت را دارد که اندازه آن تغییر کند. در نتیجه با رشد سریع توله‌ها می‌توانید ابعاد آن را تغییر دهید. اگر در محیطی گرم یا مرطوب زندگی می‌کنید، این باکس قابلیت جریان هوای بسیار خوبی دارد و گربه شما در این محفظه اذیت نخواهد شد. البته به یاد داشته باشید که باکس‌های فلزی اگر جنس خوبی نداشته باشند، به‌راحتی ممکن است کاربرد خود را ازدست‌داده و قطعات آن از یکدیگر جدا شود.

باکس حمل گربه پلاستیکی

از باکس‌های پراستفاده و متداول برای نگهداری و حمل گربه، باکس حمل گربه پلاستیکی است. این باکس‌ها وزن کمتری داشته و حمل آنها آسان‌تر است. از طرفی بدنه این نوع باکس نرم‌تر است. بعضی از این نوع محفظه‌ها دیواره‌هایی کاملاً بسته دارند که می‌تواند به حیواناتی که از محیط استرس می‌گیرند آرامش بیشتری بدهد. اصولاً این باکس‌ها برای سفرهای پروازی نیز مورد تأیید شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد. البته اگر قصد دارید تا از باکس‌های پلاستیکی دور بسته استفاده کنید مواظب باشید تا گربه شما دچار گرمازدگی نشود.

کوله‌پشتی و کیف حمل گربه

اگر یک گربه کوچک و آرام نگه‌داری می‌کنید، کوله‌پشتی برای حمل او می‌تواند گزینه جذابی باشد. البته فراموش نکنید که این وسیله نمی‌تواند برای یک زمان طولانی برای نگهداری حیوان خانگی استفاده شود، کیف حمل گربه باید برای یک حیوان جای راحتی بوده و آرامش برای او ایجاد کند. کوله‌پشتی‌ها می‌توانند در بلندمدت حیوان را کلافه و عصبی کنند. از سوی دیگر اگر حیوان خانگی شما اهل شیطنت باشد، علاوه بر اینکه خودش در کوله‌پشتی یا کیف راحت نخواهد بود، شما را نیز اذیت خواهد کرد.

اصولاً در بیشتر مواقع خرید این محصول، نیاز شما را به داشتن یک باکس پلاستیکی یا فلزی برطرف نخواهد کرد و شما مجبور خواهید شد تا در کنار این کوله یا کیف، یک باکس نیز خریداری کنید. در حالت کلی می‌توان گفت که کوله‌پشتی یا کیف حمل گربه یک وسیله برای تنوع در حمل راحت یک گربه خانگی است.

سایر باکس‌های حمل گربه

باکس‌های دیگری با جنس چوب با طراحی‌های خاص و لوکس یا حتی باکس‌های مقوایی نیز وجود دارند که در ایران طرف‌داران زیادی نداشته و کاربرد چندان زیادی نیز نداشته و بیشتر برای تنوع یا زیبایی دکوری از آنها استفاده می‌شود.

چه نکاتی را در خرید باکس حمل گربه باید توجه کرد؟

تهویه خوب برای باکس حمل گربه اهمیت زیادی دارد. در هنگام خرید باکس حمل گربه به‌اندازه باکس توجه کنید تا نیازی نباشد در یک مدت کوتاه دوباره یک باکس جدید خریداری کنید. دقت کنید که باکس قرار است از حیوان شما محافظت کند، پس از ایمنی محصول مطمئن شوید. امکان بسته شدن باکس با کمربند در خودرو، قفل مناسب برای در باکس که حیوان نتواند آن را باز کند از موارد مهم در ایمنی محصول است.

یادتان باشد که اخلاق و عادت‌های گربه شما را در انتخاب یک باکس خوب کمک خواهد کرد. اگر حیوان پر جنب و جوشی دارید، باکسی تهیه کنید که حیوان در آن بتواند جابه‌جا شود. قابلیت شست‌وشو و تمیزکردن راحت باکس حمل گربه را نیز فراموش نکنید.

یادتان باشد که شما می‌توانید پس از اینکه محصول متناسب با گربه خود را پیدا کردید، این محصول را از پت شاپ اسکای پت به‌راحتی خرید کرده و خرید آنلاین لوازم حیوانات را به یک تجربه جذاب تبدیل کنید. 

 

اکبر صباغی بازدید : 66 شنبه 10 دی 1401 زمان : 21:41 نظرات (0)

انتخاب غذای سگ مناسب؛ مهم‌ترین نکته درباره حیوان خانگی شما

سگ یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی است که هنگام نگهداری از آن باید به نکات مختلفی از جمله وعده غذایی توجه کنید. سگ‌ها حیواناتی هستند که بسیار به غذای خود حساس هستند. در نتیجه، حتما باید غذاهایی را خریداری و آماده کنید که مناسب آن‌ها باشد. استفاده از وعده‌های غذایی نامناسب برای سگ می‌تواند منجر به افزایش وزن و بروز بیماری‌های مختلفی برای او شود. همچنین سگ‌هایی که شرایط جسمی خاصی دارند، باید از غذاهای مخصوص استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، سگ‌های باردار، به غذای متفاوتی نسبت به یک سگ معمولی نیاز دارند. همین موضوع درباره توله سگ‌ها هم وجود دارد.

                                                                                              

خانگی و کارخانه‌ای؛ دو دسته‌بندی کلی غذای سگ

به طور کلی، غذاهای سگ‌ها را می‌توان در دو دسته‌بندی خانگی و کارخانه‌ای قرار داد. استفاده دائمی از هرکدام از این غذاها ممکن است باعث سو تغذیه و بروز بیماری در حیوان خانگی شما شود. در نتیجه، توصیه می‌کنیم همیشه حد تعادل را میان این غذاها رعایت کنید.

برای غذ‌ای سگ ایرانی و خارجی باید حتما به نکاتی مانند نوع ترکیبات غذا توجه داشته باشید. غذاهای کارخانه‌ای به صورت اتوماتیک از نظر ترکیباتی بالانس شده‌اند و نیازی به بررسی دقیق ندارند. اما غذاهای خانگی مرتبا باید از این نظر بررسی شوند. در صورت عدم توجه به این موضوع، ممکن است در بلندمدت، سگ شما به بیماری‌هایی دچار شود.

خرید غذای سگ شیتزو

غذاهای کارخانه‌ای سگ‌ها را می‌توان به دو نوع کنسروی و خشک تقسیم کرد. در هنگام انتخاب نوع غذا باید به سلیقه حیوان خانگی خود هم دقت کنید. چرا که اگر غذا‌ی سگ خانگی را سفارش دهید که باب میل او نباشد، سگ شما به هیچ عنوان به غذا لب نمی‌زند و در نتیجه، دچار سو تغذیه می‌شود. خرید غذای سگ شیتزو یکی ار راه حل هایی است که می تواند تمامی مشکلات تغذیه ای سگ را به طور کامل از بین ببرد. 

 

غذای کنسروی؛ غذای مفید سگ خانگی شما

غذاهای کنسروی را می‌توان در آن دسته غذاهای سگی قرار داد که بیشتر این حیوانات به آن‌ها علاقه دارند و از آن استقبال می‌کنند. این غذاها خوش‌خوراک هستند و سگ شما با توجه به حجم معده خود می‌تواند تمام آن را بخورد.

غذاهای کنسروی در عین اینکه تمام مواد مغذی سگ شما را تامین می‌کنند، معایب خاص خود را هم دارند. این غذاها به نسبت غذاهای خانگی و حتی غذاهای خشک گران‌تر هستند و استفاده مداوم آن‌ها از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیست.

نکته بعدی در رابطه با غذای کنسروی سگ، کالری بالای آن است. به طور غذاهای کنسروی فارغ از نوع و مزه خود، کالری بالایی دارند و در صورتی که سگ شما تحرک پایینی داشته باشد، به سرعت چاق می‌شود که این می‌تواند در بلندمدت دردسرساز شود.

یکی از نکاتی که در رابطه با غذای کنسروی سگ باید به آن توجه کنید، تاریخ مصرف است. کنسرو غذا‌ی سگ زمانی که باز شود، باید تا نهایت یک الی دو روز بعد از باز شدن مصرف شود. در غیر این صورت، کنسرو از بین می‌رود. این در حالی است که غذاهای دیگر چنین مشکلی را ندارند.

غذای خشک؛ یک غذای سگ مفید و مقوی

از جمله انواع دیگر غذا برای سگ‌های خانگی و حتی خیابانی می‌توان به غذای خشک اشاره کرد. غذای خشک دارای انواع مختلفی است و می‌توانید از دوران طفولیت این نوع غذا را به سگ خود بدهید. برخی از غذاها مانند کنسرو نیاز به تقسیم‌بندی دارند. این در حالی است که غذای خشک راحت‌ترین شیوه برای غذادهی به سگ است و بدون نیاز به تقسیم‌بندی و استفاده از ظرف خاصی، سگ شما می‌تواند این غذا را مصرف کند.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های غذای خشک سگ، ماندگاری آن است. غذاهای خشک می‌توانند ساعت‌ها در معرض هوا قرار داشته باشند و به هیچ عنوان خراب نشوند. این باعث می‌شود تا در مواقعی که قصد خروج از خانه را برای ساعت‌ها یا حتی روزها دارید، نگرانی از بابت وعده غذایی سگ خود نداشته باشید.

از نظر هزینه، غذای خشک سگ صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به غذای معمولی دارد. توجه داشته باشید که قیمت غذاهای خشک سگ‌ها با توجه به نوع غذا تعیین می‌شود. به این معنی که غذاهای خشک معمولی ارزان‌تر از غذاهای خشک مخصوص سگ‌های بیمار کلیوی است.

کدام غذا می‌تواند برای سگ‌ها بهترین گزینه باشد

اگر قصد خرید غذای سگ دارید، باید بدانید که کدام نوع غذا برای سگ شما مناسب است و بهترین غذا برای این حیوان خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. برای این منظور، باید حتما به مواد معدنی و ویتامین‌های داخل غذا توجه داشته باشید.

سگ‌ها برای اینکه بتوانند زندگی سالمی داشته باشند، نیاز به مواد مغذی مختلف و البته زیادی دارند. این مواد می‌تواند از طریق غذاهای خانگی و کارخانه‌ای جذب بدن آن‌ها شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که یک غذ‌ای سگ سالم باید به اندازه کافی موادی مانند پروتئین، چربی، فیبر، مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، منیزیوم، پتاسیم و انواع ویتامین‌ها از جمله A، B، C، D و E را داشته باشد.

میزان غذا‌ی سگ در روز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره غذا‌ی سگ وجود دارد، تعداد وعده‌های آن در طول روز است. توله سگ‌ها تا یک سالگی به سه الی 4 وعده غذایی در طول روز نیاز دارند. بعد از یک سالگی این که توله‌ها به بلوغ کامل می‌رسند، تعداد وعده‌های غذایی آن‌ها به 2 بار در روز کاهش پیدا می‌کند. حتی در برخی نژادها، تنها روزی یک بار وعده غذایی سرو می‌شود و این هیچ مشکلی را برای سگ به وجود نمی‌آورد.

 

موضوع حجم غذا در میان سگ‌ها به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سن، نژاد، وزن، میزان فعالیت در طی روز و وضعیت جسمانی و به طور کلی سلامت سگ اشاره کرد. از این رو، برای تعیین مقدار غذایی روزانه توصیه می‌کنیم با دامپزشک معتمد خود مشورت کنید.

نسبت حجم غذای سگ به وزن آن در طی روز

شما می‌توانید با توجه به وزن سگ خود، حجم غذای روزانه مورد نیاز او را تا حدودی تخمین بزنید. به این صورت که یک سگ بالغ نیاز دارد تا به ازای هر یک کیلوگرم وزنی که دارد، 11 گرم غذای خشک مصرف کند. به این صورت که اگر سگ شما حدودا 30 کیلو وزن دارد، برای او باید حدودا 330 گرم غذای خشک را به صورت روزانه در نظر بگیرید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کالری تمام غذاهای خشک یا حتی کنسروی با هم برابر نیست و باید مقدار کالری دقیق آن‌ها را از روی بسته‌بندی بررسی کنید.

اکبر صباغی بازدید : 57 سه شنبه 06 دی 1401 زمان : 19:26 نظرات (0)

آیا پس از عقیم سازی باید رژیم غذایی سگ خود را تغییر دهید؟

عقیم سازی سگ ها فواید زیادی به خصوص برای سلامتی آنها دارد: کاهش خطر ابتلا به تومورهای پستان برای سگ‌های (اگر قبل از سومین فحلگی انجام شود) و جلوگیری از مشکلات پروستات در سگ‌های نر از جمله مهم‌ترین مزایای عقیم‌سازی سگ‌ها است. اما یکی از مشکلات عقیم سازی سگ‌ها، افزایش احتمال ابتلای سگ‌ها به اضافه وزن است. سگ‌ها بعد از عقیم شدن مستعد اضافه وزن هستند اما حفظ وزن سالم با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی کاملا امکان پذیر است. به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا با عقیم سازی نیاز است که رژیم غذایی سگ تغییر کند. با ما همراه باشید.

چرا سگ های عقیم شده مستعد اضافه وزن هستند؟

عقیم‌سازی سگ‌های نر و ماده به چند دلیل مفید است، از جمله اینکه از مدفوع ناخواسته جلوگیری می‌کند، مانع از برخی رفتارهای نامطلوب می‌شود و از مشکلات سلامتی جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر سگ های عقیم شده مستعد افزایش وزن هستند. در واقع، نیازهای کالری سگ‌ها بعد از عقیم شدن 20 درصد کاهش می‌یابد، در حالی که اشتهای آنها افزایش می‌یابد. به همین دلیل، بسیار مهم است که وزن آنها را کنترل کنید تا از مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی جلوگیری شود.

البته ترس از اضافه وزن سگ نباید مانعی برای عقیم کردن او تلقی شود زیرا حفظ وزن ایده آل آنها کاملاً امکان‌پذیر است. برای این کار، لازم است رژیم غذایی خود را بر اساس نیاز بدن او تطبیق دهید و غذای مخصوص سگ عقیم شده را برای او در نظر بگیرید.

هنگامی که حیوانی قبل از عقیم سازی اضافه وزن دارد، توصیه می شود با دامپزشک معالج خود مشورت کنید که آیا ممکن است قبل از عقیم کردن مدتی صبر کنید. در واقع، کاهش وزن حیوان قبل از عقیم شدن آسان‌تر از بعد از عقیم شدن خواهد بود.

بعد از عقیم سازی چه غذایی به سگ بدهیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، توصیه می‌شود به سگ غذای مخصوص سگ‌های عقیم شده بدهید. اگر روی همان غذای قبل از عقیم سازی بمانیم و غذای مخصوص ندهیم، لازم است مقدار کیبل که روزانه به سگ می‌دهیم را کاهش دهیم، زیرا بعد از عقیم شدن نیاز به انرژی کمتری دارد. با کمتر کردن میزان کیبل، مقدار کمتری پروتئین، ویتامین و دیگر مواد مفید به بدن سگ می‌رسد. به همین دلیل، نیازهای بدن او تامین نمی‌شود.

غذای سگ عقیم شده در مقایسه با غذای سگ قبل از عقیم شدن، تراکم انرژی کمتری دارد. این غذاهای مخصوص برای پوشش تمام نیازهای سگ پس از عقیم سازی فرموله شده‌اند. تامین نیازهای پروتئینی حیوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نسبت پروتئین به کالری غذای سگ عقیم شده باید بیشتر از غذای سگ غیر عقیم شده باشد.

غذای رویال کنین سگ عقیم شده

ایده آل این است که غذایی برای سگ های عقیم شده انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم باشد: این رژیم به حفظ توده عضلانی حیوان و در عین حال کمک به کنترل وزن کمک می‌کند. در واقع، هضم پروتئین‌ها نیاز به مصرف انرژی دارد و پروتئین‌ها سیری حیوان را بهبود می‌بخشد. غذای رویال کنین سگ عقیم شده یکی از غذای های مناسب برای سگ بعد از عقیم سازی است و میزان کالری و انرژی لازم برای برای سگ مناسب سازی شده است. 

برخی از غذاها حاوی موادی هستند که به کنترل وزن کمک می کنند، مانند ال کارنیتین.

برای جلوگیری از اختلالات گوارشی، توصیه می‌شود که هنگام تغییر غذا به مدت یک یا دوهفته به آرامی و کم کم رژیم سگ را تغییر دهید.

جالب است بدانید که برای توله های عقیم شده هم غذاهای مخصوص توله سگ عقیم شده طراحی شده است. توصیه می‌شود فقط زمانی که توله به مرحله بزرگسالی رسید،  به او غذای سگ بالغ عقیم شده بدهید.

چگونه وزن سگ خود را بعد از عقیم سازی کنترل کنیم؟

دامپزشکی که حیوان را معالجه می کند کمک بزرگی برای نظارت بر وزن بعد از عقیم سازی می‌تواند داشته. او با ویزیت سگ شما، مناسب‌ترین غذا را توصیه می‌کند و جیره مورد نیاز حیوان را محاسبه می‌کند تا وزن ایده آل او حفظ شود. در واقع، اگرچه جداول جیره‌بندی روی بسته‌های کیبل راهنمای مناسبی هستند، اما همیشه خوب است که یک محاسبه جیره‌بندی شخصی‌شده داشته باشید.

سپس بررسی منظم وزن (در ابتدا هر ماه و سپس هر سه ماه) توصیه می‌شود تا بتوان در صورت لزوم رژیم غذایی حیوان را به سرعت تنظیم کرد.

دامپزشک شما همچنین می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه وضعیت اضافه وزن سگ خود را با احساس کردن دنده‌های او و نگاه کردن به شکم (وجود یا عدم وجود حفره در پهلو) بررسی کنید.

بسیار مهم است که بعد از عقیم سازی، به طور منظم سگ خود را برای پیاده‌روی بیرون ببریئ، ورزش کنید، با او بازی کنید و به او کمک کنید تا خوش فرم بماند و وزن ایده آل خود را حفظ کند.

   

 

اکبر صباغی بازدید : 66 شنبه 03 دی 1401 زمان : 22:48 نظرات (0)

راهنمای خرید غذای سگ در سن‌های مختلف

نژادهای مختلف سگ دارای عادت‌های رفتاری و غذایی مختلفی بوده و نمی‌توان میزان و نوع غذای یک سگ نگهبان را با یک سگ جیبی آپارتمانی مقایسه کرد. به‌ همین دلیل بهتر است پیش ‌از انتخاب اسنک سگ و غذای مناسب، به نژاد و تیپ شخصیتی و رفتاری سگ خانگی خود توجه داشته باشید و متناسب با آن برای خرید غذا برای نژادهای مختلف سگ اقدام کنید.

غذای توله‌ سگ

بهترین غذایی که می‌توانید به سگ‌های نوزاد و توله سگ بدهید، سرلاک یا شیر خشک است. زیرا سگ‌ها در نوزادی دندان نداشته و یا دندان‌های آن‌ها دارای استحکام کمی است به ‌همین دلیل شما نمی‌توانید برای تغذیه آن‌ها از غذاهای خشک و تر استفاده کنید.

بهترین غذا برای تغذیه توله‌ سگ، استفاده از شیر خشک است. خرید غذای خشک سگ برای سگ‌های نوزاد انتخاب مناسبی نیست زیرا بدن سگ در ابتدا، توانایی هضم قندها را نداشته و بهتر است برای تغذیه آن‌ها، از فروشگاه‌های خرید آنلاین غذا و لوازم حیوانات، شیر خشک مناسب تهیه کنید.

غذای خشک سگ فریسکیز

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند از غذاهای خود برای تغذیه سگ‌های خانه استفاده کنند. اما واقعیت این است که داخل این غذاها انواع نمک و ادویه‌ها وجود داشته که برای سلامت سیستم تنفسی و عصبی آن‌ها مضر است. به‌ همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که برای تغذیه سگ خانگی خود از غذاهای کارخانه‌ای استفاده کنید. غذای اماده یکی از گزینه های مناسب برای تنواع دادن می باشد و غذای خشک سگ فریسکیز یک گزینه عالی برای این کار است.

 

انواع غذاهای سگ کارخانه‌ای

غذاهای کارخانه‌ای به ۳ دسته غذای کنسروی، غذای خشک و غذای تشویقی سگ تقسیم می‌شوند.

غذای خشک

 خرید غذای خشک سگ از بهترین گزینه‌ها برای تغذیه سگ‌های خانگی محسوب می‌شود. غذا خشک سگ با توجه به فعالیت، نژاد و نیاز سگ‌ها تهیه ‌شده و می‌توان گفت که این غذاها از اصولی‌ترین غذاها برای تغذیه سگ به شمار می‌روند. از جمله این غذاها می‌توان به غذای سگ رویال کنین، غذای سگ رفلکس، غذای سگ هپی داگ اشاره کرد.

غذای کنسروی

این غذاها شامل انواع غذاهای پروتئینی با منشأ حیوانی هستند. غذاهای کنسروی، کنسرو بوقلمون، کنسرو گوشت گوساله، جگر گوساله، کنسرو فیله مرغ و … را شامل می‌شوند. این کنسروها به دلیل این‌ که دارای پروتئین‌های گیاهی هستند نیز می‌توانند برای سگ خانگی شما بسیار مفید باشند.

فیبرها به دفع راحت‌تر مدفوع سگ کمک کرده و موجب سلامتی و نشاط آن‌ها می‌شوند.

غذای تشویقی سگ

این نوع غذا در دسته‌بندی‌های متفاوت و انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند. از جمله آن می‌توان به فیله مرغ خشک ‌شده، گوشت گوساله خشک ‌شده، سوسیس مرغ، سنگدان فرآوری شده و … اشاره کرد. غذای تشویقی جزء وعده غذایی سگ محسوب نمی‌شوند؛ اما برای رشد و تربیت هرچه بهتر آن‌ها لازم و ضروری هستند.

غذاهای ممنوعه

همان‌طور که گفتیم شما باید غذای سگ خانگی خود را متناسب با نژاد آن انتخاب کنید. اما برخی مواد غذایی وجود دارند که برای تمام نژاد سگ‌ها ممنوع هستند. ازجمله این مواد غذایی می‌توان به سیر، انگور، کشمش و پیاز اشاره کرد. برخی غذاها نیز به دلیل این‌ که باعث وحشی شدن و درنده‌خویی سگ‌های خانگی می‌شوند، برای آن‌ها مناسب نیستند. ازجمله این مواد غذایی می‌توان به رژیم غذایی خام، مانند تغذیه با گوشت خام  یا غذاهای زنده اشاره کرد. 

مزایا خرید غذای خشک سگ

خرید غذای خشک سگ و نحوه صحیح مصرف آن دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و یادگیری اصول آن از ضروریات تغذیه‌ای برای سگ‌های خانگی محسوب می‌شود. سعی داریم در ادامه مقاله به شرح این اصول بپردازیم.

از مزایای خرید غذای خشک سگ می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • این غذا از پت شاپ اینترنتی دیجی پت به جرم‌گیری دندان‌ها و تمیز شدن لثه سگ خانگی‌ شما کمک می‌کند.
  • خرید غذای خشک شک ازفروشگاه غذای حیوانات نسبت‌ به سایر انواع غذاهای سگ، قیمت به‌صرفه‌تری دارد.
  • این نوع غذا به دلیل خشک بودن خراب نشده و می‌توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.
  • غذای خشک سگ را می‌توانید به‌صورت فله‌ای و بسته‌بندی‌شده تهیه کنید.
  • این غذاها، غذای موردعلاقه بسیاری از سگ‌های خانگی هستند.
  • غذای خشک می‌تواند سگ شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.
  • غذای خشک دارای ترکیبات بسیار زیادی از انواع مواد مغذی برای سگ شما بوده که می‌تواند بسیاری از نیازهای آن را برطرف کند.

با توجه به مزیت‌های نام‌برده، خرید غذای خشک سگ علاوه‌ بر صرفه اقتصادی، برای تقویت مواد موردنیاز سگ شما بسیار مفید بوده و می‌تواند یک انتخاب عالی برای خرید غذای سگ خانگی شما باشد.

خرید غذای خشک سگ و نحوه دادن غذای خشک سگ

این غذاها اگر به‌ تنهائی به سگ داده شوند، ممکن است باعث ازدست‌رفتن رطوبت بدن آن‌ها شده و علاوه‌ بر کم‌آبی بدن، سگ را دچار مشکلاتی مانند یبوست کنند. از این ‌رو ضروری است که آب بدن سگ خانگی خود را همواره در حد متعادلی قرار دهید.

تغذیه اصولی و مناسب برای سگ خانگی، استفاده از غذای خشک سگ به اضافه غذای مرطوب است. همچنین بهتر است در کنار ظرف غذای سگ، یک ظرف آب قرار دهید و سگ‌ها را به نوشیدن آب بیشتر در طول روز تشویق کنید.

برای سگ‌هایی که در طول روز تنها از یک وعده غذایی استفاده می‌کنند؛ بهتر است که از ترکیب غذای مرطوب و غذای خشک استفاده کرده و برای سگ‌هایی که در طول روز از دو وعده غذایی استفاده می‌کنند نیز بهتر است یک وعده غذای خشک و یک وعده غذای مرطوب قرار دهید.

 

اکبر صباغی بازدید : 55 شنبه 26 آذر 1401 زمان : 22:14 نظرات (0)

بچه گربه‌ها، با اختلاف دوست‌داشتنی‌ترین و بانمک‌ترین موجودات دنیا هستند. اگر به تازگی صاحب یک یا چند بچه گربه شده‌اید، لحظات شیرین زیادی در انتظارتان است؛ اما خب نگهداری از بچه گربه، چالش‌های خاص خودش را هم دارد. یکی از این چالش‌ها، غذای بچه گربه است.

در مقاله امروز می‌خواهیم شما را به طور کامل در این باره راهنمایی کنیم و غذاهای مناسب برای بچه گربه، از چند روزگی تا چند ماهگی را مرور کنیم.

غذای مناسب برای بچه گربه تازه متولد شده

اولین اقداماتی که برای نگهداری از بچه گربه چند روزه باید انجام دهید، غذا دادن، گرم نگه داشتن او، کمک به دفع و یادگیری مهارت‌ها است. این کارها را معمولاً گربۀ مادر به‌خوبی انجام می‌دهد؛ اما گاهی ممکن است مشکلی برای او پیش بیاید، بچه را پس بزند، شیرش کم باشد یا اصلاً نباشد، در اینجور مواقع باید چه کار کنیم؟

ببینید، بهترین و کامل‌ترین و مهم‌ترین غذایی که بچه گربه باید بخورد شیر گربه است؛ پس در صورتی که برای مادر مشکلی پیش آمده، باید از شیر دیگر گربه‌های مادر (به صورت مستقیم یا دوشیده شده) کمک بگیرید. اینجور مواقع، مشورت با یک پزشک هم کمک زیادی می‌کند. پزشک ممکن است در صورت نیاز، غذای جایگزین (یا شیر خشک مناسب) نیز به شما معرفی کند. پس لطفاً خودسرانه عمل نکنید تا جان بچه گربه دلبندتان به خطر نیافتد.

بچه گربه چند روزه، در روز چند بار غذا می‌خورد؟

این کوچولوها، هر 1 الی 2 ساعت یک بار گرسنه می‌شوند و باید به مقدار کمی شیر بخورند.

توجه: هیچ‌وقت با سرنگ به بچه گربه شیر ندهید، این کار ممکن است باعث خفگی او شود. برای شیر دادن به گربه، از شیشه شیرهای مخصوص استفاده کنید.

توجه 2: موقع شیر دادن، بچه گربه را به پشت نخوابانید؛ چون ممکن است شیر وارد کبد او شده و مشکلاتی را به وجود آورد. روش درست شیر دادن به بچه گربه مانند تصویر زیر است.

غذای مناسب بچه گربه سه هفته ای

بعد از سه هفته، شما کم کم می‌توانید تغییراتی در رژیم غذایی گربه کوچولوی عزیزتان ایجاد کنید. این کوچولو حالا کمی بزرگ شده و می‌تواند در کنار شیر مادر یا شیر خشک، غذاهای مرطوب هم نوش جان کند.

شما می‌توانید یک رژیم غذایی مرطوب و نرم، مثل سینه مرغ پخته و له شده یا غذاهای مخصوص بچه گربه (پوچ و ووم مخصوص بچه گربه، نه غذای خشک) را شروع کنید. در ضمن از این سن به بعد می‌توانید شیر را داخل یک ظرف کم عمق بریزید.

توجه: هنگام خرید غذای مخصوص، حتماً روی بسته‌بندی را بخوانید، تاریخ انقضای محصول را چک کنید و مطمئن شوید که برای گربه‌های زیر 2 ماه است.

بچه گربه 3 هفته‌ای، در روز چند بار غذا می‌خورد؟

بچه گربه‌ها در این سن، حدوداً 4 الی 6 بار در روز غذا می‌خورند و خب، مقدار هر وعده غذایی کمی بیشتر شده است.

غذای بچه گربه یک ماهه خیابانی

از 4 هفتگی به بعد، بچه گربه‌ها توسط مادرشان تشویق می‌شوند که غذاهای دیگر را نیز امتحان کنند تا آماده خداحافظی با شیر مادر بشوند. همه امکانات بریا گربه های خانی موجود می باشد ولی باید حواسمان به بچه گربه های خیابانی نیز باشد و غذای بچه گربه یک ماهه خیابانی نیز اهمیت فراوانی دارد و طرفدارن حیوانات باید به کیفیت و نوع غذای آنها نیز توجه داشته باشند.

در این مرحله، شما باید برای تقویت بچه گربه آماده شوید و یک ترکیبی پررو از خوراکی‌های خوشمزه آماده کنید. از یک ماهگی به بعد غذاهای کنسروی یا پخته (با مشورت پزشک) مناسب گربه است و از هفته هشتم (دو ماهگی) می‌توانید غذای خشک را شروع کنید.

توجه کنید که باید حتماً از غذای مخصوص بچه گربه که در ابعاد کوچکتری است و ویتامین‌های مورد نیاز بدن بچه گربه 2 ماهه را دارد استفاده کنید. روی بسته‌بندی غذاها معمولاً اطلاعات لازم (مثل سن و تاریخ انقضا) آورده شده است.

توجه: کنسروهای باز شده را بیشتر از 30 دقیقه در فضای باز قرار ندهید. اگر بیشتر از 30 کنسرو در فضای باز قرار گرفت آن را دور بریزید.

غذای بچه گربه 3 تا 6 ماهه چه باید باشد؟

همچنان از غذای خشک مناسب می‌توانید برای بچه گربه 3 ماهه استفاده کنید. فقط دقت کنید که تعداد وعده‌های غذایی به 3 بار در روز می‌تواند کاهش پیدا کند. همچنین همیشه حواستان باشد که کناز غذا، یک ظرف آب تازه نیز برای گربه کنار گذاشته باشید.

از 6 ماهگی می‌توانید وعده غذایی را به 3 بار در روز برسانید، تا از اضافه وزن حیوان جلوگیری شود.

 

اکبر صباغی بازدید : 64 شنبه 26 آذر 1401 زمان : 21:06 نظرات (0)

شست و شو و اصلاح گربه به چه صورت است؟

بیشتر متخصصان می‌گویند که حمام کردن گربه امری کاملاٌ غیرضروری است، چرا که طبیعت به آن‌ها سیستم تمیز کردن درونی خودشان را داده است. برخی دیگر از متخصصان نیز معتقدند که اگرچه گربه می‌تواند خودش را تمیز کند، اما شما نیز باید هرچند وقت یکبار او را حمام کنید.

گربه‌ها به طور غریزی عادت به تمیز کردن خودشان را دارند. اگر دقت کرده باشید، این حیوانات همیشه در حال لیس زدن بدن خودشان هستند و این کار را به منظور تمیز کردن بدن‌شان انجام می‌دهند. زبان گربه دارای پرزهایی است که باعث زبری زبان شده و می‌توانند با آن و انعطاف پذیری بالا هر گونه آلودگی را از بین موها و روی پوست همه قسمت های بدن تمیز کنند. اصولا گربه‌ها موجودات بسیار پاکیزه‌ای هم هستند و معمولا به کوچکترین لکه، کثیفی یا حتی بوی غریبه واکنش نشان می‌دهند. شاید دیده باشید که وقتی یک گربه را نوازش می‌کنید، بلافاصله شروع به لیس زدن خودش می‌کند. دلیل این امر آن است که گربه‌ حتی به بوی بدن یا دست‌های شما واکنش نشان می‌دهد و تمایلی ندارد که این بو روی پوست و بدن خودش بماند. کمتر دیده شده که گربه‌ها بوی بدی داشته باشند و این موضوع دقیقا به خاطر وسواسی است که در نظافت خودشان دارند.

پس به طور کلی گربه‌ها نیازی به حمام کردن و شستشو ندارند و خودشان مراقب تمیز بودن خود هستند! فقط وقتی گربه‌‌تان را حمام کنید که مجبورید!

خرید عطر گربه

مثلا گاهی که گربه‌تان در باغچه خاک بازی کرده و کثیف شده است یا مثلا محتویات کنسرو روی بدنش ریخته و چرب و کثیف شده باشد یا بخاطر مشکلات پوست و مو (مثل قارچ پوستی گربه) دامپزشک شستشو یا شامپوی مخصوص را تجویز کرده باشد. در کنار شستشو گربه خشبو کردن نیز امر مهم و ضروری می باشد که با خرید عطر گربه به راحتی امکان خشبو کردن گربه در کنار حمام کردن به راحتی امکان پذیر است

میزان اهمیت حمام کردن گربه ها به نژاد آن ها و شرایطشان بستگی دارد، معمولا گربه‌های مو بلند بیشتر کثیف می شوند و بیشتر به حمام نیاز دارند. مخصوصا گربه‌های موبلند پرشین که تنبل هم هستند و زیاد خودشان را با لیس زدن تمیز نمی کنند. از طرف دیگر گربه هایی مانند اسفینکس ها که مویی روی بدن آن ها وجود ندارد، یا موهای کم پشتی دارند، باز هم به حمام کردن نیاز دارند، علی­رغم اینکه این نژاد ها از موی کمتری برخوردارند برای کنترل میزان چربی پوست و بدنشان به حمام کردن نیاز دارند. علاوه بر موارد ذکر شده حمام کردن برای گربه هایی که سن بالاتری دارند یا چاق هستند یا از نقص عضو و آرتروز رنج می­برند کمک بزرگی است، چون این گربه ها به خاطر شرایطی که دارند توانایی پیرایش و تمیز کردن همه قسمت های بدنشان را ندارند و این موضوع باعث رنجش آنها می­‌شود.

به عنوان یک قاعدۀ کلی، اگر متوجه شدید که گربه شما بوی بدی می‌دهد، کثیفی مشهودی بر روی موهایش دارد، یا موهایش در هم پیچیده و گره خورده‌ است، قطعا باید او را حمام کنید. اگر گربۀ شما به خوبی خودش را تمیز و آراسته نمی‌کند، با دامپزشک خود مشورت کنید، چراکه این مورد می‌تواند نشانۀ وجود مشکلی باشد.

اما با تمام این نکاتی که گفتیم، بد نیست گربه خودتان را سه ماه یک بار (یا حتی با فاصله طولانی‌تر) با آب و شامپوی مخصوص بشویید. این کار می‌تواند چربی‌های اضافه‌ای که روی مو و پوست حیوان جمع شده‌اند و خودش توانایی تمیز کزدن آنها را ندارد، برطرف کنند. به‌طور کلی شستن گربه فواید زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

فواید شستن گربه

تمیزی بیشتر: همان‌طور که گفتیم، شستن گربه‌ها باعث می‌شود که آنها تمیزتر شوند و هیچ گونه کثیفی روی بدن‌شان باقی نماند.

کاهش ریز مو: اگر گربه شما ریزش مو دارد، بهتر است او را با شامپوی مناسب و با فاصله‌های زمانی مناسبی بشویید.

از بین بردن کک و کنه: اگر گربه شما به کک و کنه دچار شده، می‌توانید با راهنمایی دامپزشک و استفاده از شامپوهای مخصوص در هنگام حمام کردن، این مشکل را برطرف کنید.

زیباتر شدن گربه: وقتی گربه خود را حمام می‌کنید، موهای او براق‌تر می‌شوند و ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.

مضرات شستن گربه

همان‌قدر که شستن گربه فایده دارد، انجام دادن بیش از حد این کار نیز می‌تواند برای این حیوان مضر باشد. اگر گربه خودتان را زیاد بشویید، پوست او چربی‌ها و مواد لازم برای بازسازی خود را از دست می‌دهد و با این کار، گربه مستعد دچار شدن به انواع بیماری‌های پوستی خواهد شد. وقتی در فصل‌های پاییز و زمستان گربه خود را می‌شویید، حتما به این نکته توجه کنید که باید محیط خانه را گرم نگه دارید؛ در غیر این صورت، گربه شما بیمار می‌شود. دامپزشکان توصیه می‌کنند که تا وقتی احساس نکردید حیوان به شستن نیاز دارد، این کار را انجام ندهید. به‌طور معمولا برای گربه‌هایی که فقط داخل خانه زندگی می‌کنند، سالی دو بار شستشو کافی است. اما اگر گربه شما بیرون از خانه هم می‌رود و روی خاک قدم می‌زند، می‌توانید با نظر دامپزشک، تعداد دفعات حمام کردن گربه را افزایش دهید.

 

اکبر صباغی بازدید : 74 جمعه 25 آذر 1401 زمان : 0:10 نظرات (0)

اجزای غذای حیوانات خانگی

در ابتدا باید گفت غذاهای حیوانات خانگی و رژیم های غذایی طبیعی تأثیر به سزایی در بهداشت و فیزیولوژی حیوانات خانگی دارد. مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات حداقل به مواد نگهدارنده طبیعی نیاز دارد.

منظور از مواد نگهدارنده طبیعی همان مواد تشکیل دهنده از جمله گوشت، میوه و سبزیجات است. در مواد طبیعی به شدت از مواد فرآوری شده مانند غلات تصفیه شده، منابع فیبر و محصولات جانبی باید دوری کرد.

گنجاندن مواد غذایی کامل در غذاهای حیوانات خانگی برخلاف مواد تکه تکه شده ممکن است منجر به غلظت مواد مغذی بیشتر از جمله عناصر غذایی گیاهی شود. همچنین در صورتی که مواد متشکله غذای حیوانات خانگی به خوبی بررسی شود می تواند بر قابلیت هضم و ایمنی بدن حیوانات تاثیرگذار باشد که این امر در مورد قالب های محصول جدید غذای حیوانات از اهمیت زیادی برخوردار است.

متابولیسم و فیزیولوژی حیوانات خانگی

اساس تغذیه رژیم های طبیعی در حیوانات، تأمین نیازهای غذایی و همسویی با توانایی های فیزیولوژیکی برای ارتقاء سلامت در حیوانات است. باید در نظر داشت هم سگ و هم گربه توانایی آنزیمی (مالتاز، ساکارز و لاکتاز) در هضم کربوهیدرات ها را دارند. طبق نظریه های مختلف گربه ها قادر به هضم گلوکز، ساکاروز، لاکتوز و نشاسته هستند، همچنین آنها دارای فعالیت آنزیمی کمتری برای هضم کربوهیدرات در مقایسه با سایر گونه ها هستند. البته مصرف زیاد کربوهیدراتها باعث اختلالات گوارشی مانند اسهال، نفخ و … در حیوان می شود.

سگها به نسبت انسان این توانایی را دارند که اکسیداسیون چربی را افزایش می دهند و در زمان استراحت و هنگام ورزش دو برابر انرژی از اکسیداسیون چربی تولید می کنند. با این حال سگها مانند انسان بعد از یک وعده غذایی پاسخ های مشابه ارائه می دهند.

متابولیسم گربه ها به جای اینکه با گلوکز سازگار باشد با گلوکونئوژنز سازگار است مانند عدم فعالیت گلوکوکیناز در کبد و فعالیت هایی همچون کربوکسیلاز پیروات، فروکتوز، فسفاتاز در گربه در مقایسه با سگ. با این اوصاف غلظت متوسط کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه ها مضر است.

غذای حیوانات خانگی نیاز به مواد مغذی نگهدارنده دارند، که البته دارای مزایایی هم می باشد مانند رژیم های غذایی با پروتئین بالا.

توصیه بهداشت جهانی

مسئولان بهداشت جهانی به صاحبان حیوانات خانگی نسبت تغذیه آنها توصیه می کنند که رژیم غذایی سگ و گربه می بایست طبق رژیم اجدادی آنها باشد بطور مثال برای سگها استفاده از پروتئین بالاتر و چربی و کربوهیدراتهای کمتری توصیه می شود. در مورد گربه ها نیز به همین منوال است.

مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات خانگی

غذاهای حیوانات اهلی مانند سگ و گربه براساس محتوای مواد مغذی فرموله شده اند. چرا که حیوانات نیازهای خاصی به مواد مغذی دارند نه مواد تشکیل دهنده آن. تولیدکنندگان این صنعت در نظر دارند که برای تولید غذاهای حیوانات اهلی و خانگی از مواد کاملی مانند موارد زیر استفاده کنند.

  • غذاهای گوشتی فشرده شده
  • غلات کامل به جای غلات تصفیه شده
  • ترکیبات میوه و سبزیجات

تصفیه و فشرده شده این مواد، غذای کاملی برای حیوانات خانگی هستند.

بدین ترتیب تمام مواد تشکیل دهنده دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی هستند.

این مواد تشکیل دهنده که برای سلامتی حیوانات هم بسیار مفید هستند احتمالاً به علاقه به غذاهای حیوانات خانگی طبیعی توسط صاحبان حیوانات خانگی بستگی دارد و از این رو افزایش تقاضای بازار برای مواد کامل در غذاهای خانگی حیوانات کمک کرده است.

 

اجزای غذای حیوانات خانگی

در ابتدا باید گفت غذاهای حیوانات خانگی و رژیم های غذایی طبیعی تأثیر به سزایی در بهداشت و فیزیولوژی حیوانات خانگی دارد. مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات حداقل به مواد نگهدارنده طبیعی نیاز دارد.

منظور از مواد نگهدارنده طبیعی همان مواد تشکیل دهنده از جمله گوشت، میوه و سبزیجات است. در مواد طبیعی به شدت از مواد فرآوری شده مانند غلات تصفیه شده، منابع فیبر و محصولات جانبی باید دوری کرد.

گنجاندن مواد غذایی کامل در غذاهای حیوانات خانگی برخلاف مواد تکه تکه شده ممکن است منجر به غلظت مواد مغذی بیشتر از جمله عناصر غذایی گیاهی شود. همچنین در صورتی که مواد متشکله غذای حیوانات خانگی به خوبی بررسی شود می تواند بر قابلیت هضم و ایمنی بدن حیوانات تاثیرگذار باشد که این امر در مورد قالب های محصول جدید غذای حیوانات از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

متابولیسم و فیزیولوژی حیوانات خانگی

اساس تغذیه رژیم های طبیعی در حیوانات، تأمین نیازهای غذایی و همسویی با توانایی های فیزیولوژیکی برای ارتقاء سلامت در حیوانات است. باید در نظر داشت هم سگ و هم گربه توانایی آنزیمی (مالتاز، ساکارز و لاکتاز) در هضم کربوهیدرات ها را دارند. طبق نظریه های مختلف گربه ها قادر به هضم گلوکز، ساکاروز، لاکتوز و نشاسته هستند، همچنین آنها دارای فعالیت آنزیمی کمتری برای هضم کربوهیدرات در مقایسه با سایر گونه ها هستند. البته مصرف زیاد کربوهیدراتها باعث اختلالات گوارشی مانند اسهال، نفخ و … در حیوان می شود.

سگها به نسبت انسان این توانایی را دارند که اکسیداسیون چربی را افزایش می دهند و در زمان استراحت و هنگام ورزش دو برابر انرژی از اکسیداسیون چربی تولید می کنند. با این حال سگها مانند انسان بعد از یک وعده غذایی پاسخ های مشابه ارائه می دهند.

متابولیسم گربه ها به جای اینکه با گلوکز سازگار باشد با گلوکونئوژنز سازگار است مانند عدم فعالیت گلوکوکیناز در کبد و فعالیت هایی همچون کربوکسیلاز پیروات، فروکتوز، فسفاتاز در گربه در مقایسه با سگ. با این اوصاف غلظت متوسط کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه ها مضر است.

غذای حیوانات خانگی نیاز به مواد مغذی نگهدارنده دارند، که البته دارای مزایایی هم می باشد مانند رژیم های غذایی با پروتئین بالا.

توصیه بهداشت جهانی

مسئولان بهداشت جهانی به صاحبان حیوانات خانگی نسبت تغذیه آنها توصیه می کنند که رژیم غذایی سگ و گربه می بایست طبق رژیم اجدادی آنها باشد بطور مثال برای سگها استفاده از پروتئین بالاتر و چربی و کربوهیدراتهای کمتری توصیه می شود. در مورد گربه ها نیز به همین منوال است.

 

خرید اینترنتی غذای سگ دکتر جان

برای تغذیه حیوانات خانگی یکی از اصول مهم استفاده از غلظتهای بالای پروتئین حیوانی است، زیرا بر پایداری محیطی رژیم غذایی تأثیر منفی می گذارد. گنجاندن کربوهیدرات در غذاهای حیوانات خانگی با کاهش تأثیرات زیست محیطی غذاهای حیوانات خانگی همراه است که علاوه بر سلامت حیوانات خانگی و همچنین نیازهای تغذیه ای با مفهومی به نام پایداری تغذیه ای نیز مطابقت دارد. غذای آماده دکتر جان می تواند یک انتخاب برای سلامتی سگ باشد از تاثیرات غذای نامناسب کم می کند و خرید اینترنتی غذای سگ دکتر جان نیز به راحتی فراهم شده تا مشتریان به راحتی خرید خود را انجام دهند. 

 

مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات خانگی

غذاهای حیوانات اهلی مانند سگ و گربه براساس محتوای مواد مغذی فرموله شده اند. چرا که حیوانات نیازهای خاصی به مواد مغذی دارند نه مواد تشکیل دهنده آن. تولیدکنندگان این صنعت در نظر دارند که برای تولید غذاهای حیوانات اهلی و خانگی از مواد کاملی مانند موارد زیر استفاده کنند.

  • غذاهای گوشتی فشرده شده
  • غلات کامل به جای غلات تصفیه شده
  • ترکیبات میوه و سبزیجات

تصفیه و فشرده شده این مواد، غذای کاملی برای حیوانات خانگی هستند.

بدین ترتیب تمام مواد تشکیل دهنده دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی هستند.

این مواد تشکیل دهنده که برای سلامتی حیوانات هم بسیار مفید هستند احتمالاً به علاقه به غذاهای حیوانات خانگی طبیعی توسط صاحبان حیوانات خانگی بستگی دارد و از این رو افزایش تقاضای بازار برای مواد کامل در غذاهای خانگی حیوانات کمک کرده است.

 

فواید غذای حیوانات

مواد مغذی گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات برای سلامتی حیوانات بسیار مفید است و از خطر ابتلای آنها به سندرم متابولیک و تکثیر سلولهای سرطانی در بدن حیوانات جلوگیری می کند.

غلات کامل نیز از فرمولهای غذایی حیوانات خانگی هستند که دارای فواید بسیار زیادی می باشند. مانند کربوهیدرات های قابل هضم و فیبر غذایی که تأمین کننده نیازهای اولیه بدن آنهاست. غلات سبوس دار یکی از منابع اصلی غذای حیوانات است. همچنین برنج قهوه ای در صنعت غذاسازی حیوانات خانگی نقش زیادی دارد.

پس میوه، سبزیجات، غلات (گندم، ذرت و پودر لوبیای قرمز) حاوی عناصر غذایی گیاهی بی نظیر و ریز مغذی هایی هستند که قابلیت هضم و مقبولیت بسیار خوبی در رژیم غذایی سگ ها دارد. همچنین مواد فوق در رژیم غذایی حیوانات نیز بسیار موثر هستند.

 

اکبر صباغی بازدید : 61 پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 23:47 نظرات (0)

کدام غذاها را سگ ها می توانند بخورند و کدام ها را نه

ما قلب و خانه های خود (و برای برخی از توله سگ های خوش شانس، حتی پایین تختخواب هایمان) را با سگ هایمان تقسیم می کنیم. مطمئناً هیچ مشکلی در تقسیم غذاهای مورد علاقه خود با آنها به وجود نخواهد آمد. آیا این حرف درست است؟ خیر. بسیاری از غذاها، مانند میوه ها و سبزیجات، که انسان ها آن ها را به خوبی هضم می کنند، می توانند برای بدن سگ مضر باشند و باعث ایجاد مشکلات سلامتی بشوند. از طرف دیگر، بعضی از غذاهایی که مردم می خورند را می توان به رژیم غذایی سگ ها دقیقاً به همان صورت اضافه کرد، و حتی مزایای سلامتی مانند قدرت مفاصل، نفس کشیدن بهتر و ایمنی از آلرژی را نیز برایشان به همراه خواهد داشت.

قیمت غذای سگ جانگل

اما قبل دادن غذای خود به سگتان، مطالعه کنید و یاد بگیرید که کدام غذاها بی خطر هستند، و کدام یک می تواند سگ شما را مستقیم به اورژانس دامپزشکی بفرستند. و همیشه توجه داشته باشید که حتی غذاهای سالم که به مقدار زیاد مصرف شوند می تواند منجر به چاقی سگ شود، مسئله ای که به عنوان یک نگرانی عمده در سگ های آمریکایی وجود دارد. همیشه غذای سگ با کیفیت را به عنوان رژیم اصلی سگتان انتخاب کنید. از میان غذاهای اماده غذای جانگل یک انتخاب مناسب و عالی برای شما می باشد و قیمت غذای سگ جانگل نیز با توجه به کیفیت آن کاملا مناسب بوده و به راحتی در دست رس است.

 

ایمنی غذایی انسان برای سگ ها

بادام:

نه، سگ ها نباید بادام بخورند. بادام ممکن است لزوماً برای سگ ها مانند مغز ماکادامیا (macadamia) سمی نباشد، اما می تواند مری را مسدود کرده و یا حتی اگر کاملاً جویده نشود نای را پاره کند. بادام شور به ویژه خطرناک است زیرا می تواند نگهداری آب را افزایش دهد، که برای سگ های مستعد بیماری قلبی به طور بالقوه کشنده است.

نان: 

بله، سگ ها می توانند نان بخورند. مقادیر کمی نان معمولی (بدون ادویه و بدون کشمش) به سگ شما آسیب نمی رساند، اما هیچ فایده ای برای سلامتی نیز نخواهد داشت. این ماده غذایی هیچ ارزش غذایی ندارد و می تواند کربوهیدرات ها و کالری های آن را ذخیره کند، دقیقاً مانند انسان ها. نان های خانگی گزینه بهتری نسبت به نان های خریداری شده از فروشگاه ها است، زیرا نان عرضه شده در فروشگاه های مواد غذایی به طور معمول حاوی مواد نگهدارنده غیرضروری هستند، پس بهتر است از مصرف آن به طور کلی خودداری کنید.

بادام هندی:

 بله، سگ ها می توانند بادام هندی بخورند. بادام هندی برای سگ ها خوب است، اما در هر زمان فقط تعداد معدودی. آن ها کلسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان ها و پروتئین دارند، اما در حالی که این مغزها دارای چربی کمتری نسبت به سایرین هستند، بسیاری از آنها منجر به افزایش وزن و سایر شرایط مرتبط با چربی می شوند. مقدار کمی بادام هندی در صورتی که شور نباشد مشکلی ایجاد نمی کند.

پنیر:

 بله، سگ ها می توانند پنیر را به مقدار کم تا متوسط بخورند. تا زمانی که سگ شما با لاکتوز مشکلی نداشته باشد، که نادر است ولی در سگ ها امکان پذیر است، پنیر می تواند یک غذای عالی باشد. انواع بسیاری از پنیرها می توانند پرچرب باشند، بنابراین به سراغ انواع کم چرب مانند پنیر کلوچه (cottage) یا موزارلا (mozzarella) بروید. بسیاری از سگ ها از غذای جویدنی هیمالیایی مخصوص سگ ها (dog-specific Himalayan dog chew) که از پنیر خشک ساخته شده لذت می برند. (اما ما توصیه می کنیم که پنیرتان را با آن ها تقسیم نکنید.)

دارچین:

 نه، سگ ها نباید دارچین بخورند. با اینکه دارچین برای سگ ها سمی نیست، اما بهتر است از مصرف آن جلوگیری کنید. دارچین و روغن های آن می توانند داخل دهان سگ ها را تحریک کرده و باعث ناراحتی و بیمار شدن آنها شوند. این عامل می تواند قند خون یک سگ را بیش از حد پایین بیاورد و همچنین منجر به اسهال، استفراغ، افزایش یا کاهش ضربان قلب و حتی بیماری کبدی شود. اگر دارچین را به صورت پودر استنشاق کنند، می تواند باعث مشکلات تنفسی، سرفه و خفگی شود.

نارگیل:

 بله، نارگیل برای سگ ها خوب است. این میوه حاوی اسید لوریک (lauric acid) است که می تواند به مبارزه با باکتری ها و ویروس ها کمک کند. همچنین می تواند به بوی بد دهان و پاکسازی مشکلات پوستی مانند نقاط داغ، آلرژی کک و خارش پوست کمک کند. شیر نارگیل و روغن نارگیل برای سگ ها نیز بی خطر است. فقط مطمئن باشید که سگ شما پنجه های خود را بر روی قسمت خزمانند روی پوسته، که می تواند در گلو گیرکند، نکشد.

بوقلمون: 

بله، سگ ها می توانند بوقلمون بخورند. بوقلمون برای سگ ها خوب است، اما حتماً چربی و پوست اضافی را از گوشت جدا کنید. فراموش نکنید که استخوان ها را جدا کنید چراکه استخوان طیور می تواند در هنگام هضم خرد شده و باعث انسداد یا حتی پارگی در روده ها شود. به همراه گوشت هیچ نمک زیاد، چاشنی، پیاز یا سیر نباید اضافه شود.

گندم/غلات:

 بله، سگ ها می توانند گندم و غلات دیگر را بخورند. سگ ها احتیاج دارند که غلات هم مصرف کنند؛ کاملاً خوب است که آنها غلات داشته باشند. در حقیقت، غلاتی مانند گندم و ذرت منابع عالی پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و فیبر هستند. اگر سگ شما آلرژی خاصی دارد، بهتر است از غلات خودداری کنید، اما واقعاً به سگ شما بستگی دارد. از دامپزشک خود در این مورد اطلاعاتی کسب کنید.

 

 

اکبر صباغی بازدید : 60 دوشنبه 21 آذر 1401 زمان : 23:35 نظرات (0)

خرید اینترنتی غذای رفلکس گربه

غذای چند رنگ گربه بزرگسال، برند Reflex بهترین غذای گربه از غذاهای تولید ترکیه است. رفلکس جایگزینی مناسب به جای غذاهایی مانند Nutra gold ، Mera ، Meo و بسیاری دیگر از غذاهای گربه است. غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ مدل Multi Color Adult Cat Chicken وزن ۱/۵ کیلو گرم، برای پاسخگویی به نیازهای نژادهای مختلف گربه تهیه شده است. گربه ها نیاز عجیبی به پروتئین در خوراک روزانه خود دارند. فرمولاسیون رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ، کامل و متعادل با پروتئین مرغ، با دقت توسط متخصصان تغذیه گربه برای پاسخگویی به نیازهای غذایی روزانه گربه خانگی شما تهیه شده است. خرید اینترنتی غذای رفلکس گربه از فروشگاه دیجی پت فرام شده است تا به راحتی این غذای سالم و مقوی را برای گربه خود تهیه و استفاده کنید

 

شرح غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ مدل Multi Color Adult Cat Chicken :

Multi Color Adult Cat Chicken برند غذای برتر گربه برای همه نژادهای بزرگسال گربه است. رفلکس با استفاده از بذر کتان در طبیعت، فرمولاسیونی غنی از امگا ۳  و امگا ۶ دارد که سلامت پوست و مو را تضمین می کند. امگا ۳  و امگا ۶ تقویت سیستم ایمنی بدن را هم بر عهده دارد. گیاه یوکا که در فرمولاسیون غذای رفلکس قرار داده شده است، بوی بد مدفوع را از بین می برد.

تقویت و عملکرد خوب روده با الیگوساکارید منان ، اتصال دهنده بیماریزا ، بتا گلوکان های ایمنی زا حاصل می شود. مخمر آبجو برای پوست سالم و موهای براق استفاده شده است. از آب پنیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. عضلات ، اندام ها و سلول های عصبی پشتیبانی می شوند.

 

ترکیبات غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ مدل Multi Color Adult Cat Chicken :

پروتئین حیوانی فرآوری شده ، گندم ، ذرت ، روغن حیوانی ، گیاهان گندم ، گلوتن ذرت ، چغندر قند خشک ، جگر مرغ ، نمک، بذر کتان ، مخمر آبجو خشک ، تورین.

مواد معدنی شامل: کلسیم ، فسفر ، سدیم ، ید ، روی ، مس ، کلرید پتاسیم ، آهن ، سلنیوم.

ویتامین ها شامل: ویتامین۳D ، B,B1,B2,B6,B12,B9,K (نیاسین) ، (بیوتین) ، (اسید فولیک) ، ویتامین. K ، کولین ، پانتوتن کلسیم.

پروتئین خام ۳۳٪، چربی خام ۱۴٪، خاکستر خام ۲٪، سلولز خام (فیبر). ۳٪

 

چرا غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ مدل Multi Color Adult Cat Chicken؟

به دلایل ذکر شده در متن زیر، غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ، کاملترین و محبوبترین غذای گربه های خانگی است.

تقویت کننده سیستم ایمنی:

در فرمولاسیون غذای گربه رفلکس،امگا3 ، امگا 6  و آب پنیر قرار داده شده است. تمام عناصر نامبرده شده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن گربه می شود.

بهبود سیستم قلبی عروقی:

در فرمولاسیون غذای رفلکس مولتی کالر گربه مدل Reflex Multi color chicken وزن ۲ کیلو گرم تئورین قرار داده شده است. تئورین موجود در این غذا میتواند جهت بهبود سیستم قلبی عروقی گربه بزرگسال می شود.

تقویت سیستم ادراری:

مواد معدنی متعادلی در فرمولاسیون غذای رفلکس مولتی کالر گربه مدل Reflex Multi color chicken قرار داده شده است. مواد معدنی می تواند سلامت سیستم ادراری گربه خانگی شما را تضمین کند.

سلامت استخوان بندی و دندان ها:

انواع مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، سدیم، ید، روی، مس، پتاسیم کلرید، آهن، سلنیوم سلامت استخوان بندی و دندانهای گربه را تضمین می کند.

کنترل بوی بد مدفوع:

به وسیله چربی متعادل و الیگوساکارید منان که در فرمولاسیون رفلکس قرار داده شده، انتقال مواد غذایی از معده به روده به راحتی امکان پذیر است. دفع آسان مواد غذایی، گیاه یوکا (کنترل بو و آمونیاک) می تواند باعث کنترل بوی بد مدفوع می شود.

پوست و مو سالم:

مخمر و بذر کتان استفاده شده در فرمول غذای رفلکس گربه، موجب سلامت پوست و درخشش موی گربه می شود.

 

پیشنهاد تغذیه با غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ مدل Multi Color Adult Cat Chicken :

  • مقدار غذایی که باید در روز داده شود بسته به درجه حرارت خارج از منزل ، شرایط زندگی (داخل / خارج از خانه) ، شخصیت و فعالیت گربه شما ممکن است متفاوت باشد.
  • اندازه گیری مقدار غذا بسیار مهم است تا گربه بتواند وزنی ایده آل باشد.
  • هنگام تنظیم مقدار غذا ، ارزیابی اشتها ، ظاهر و بوی گربه مفید خواهد بود.
  • تغییر از یک غذا به غذای دیگر باید به تدریج و با مخلوط کردن مقدار کمی از هر دو ماده غذایی در طی یک هفته انجام شود.
  • اطمینان حاصل کنید که گربه در هنگام استفاده از غذا، به آب شیرین دسترسی دائمی دارد.
  • محصول را در جای خشک و خنک نگه دارید و مطمئن باشید کیسه غذا پس از هر بار تغذیه به درستی بسته شده است.

 

اکبر صباغی بازدید : 53 دوشنبه 21 آذر 1401 زمان : 22:43 نظرات (0)

ظرف دستشویی گربه دیجی پت

استفاده از ظرف دستشویی گربه دیجی پت که به آن ظرف یا سطل خاک نیز می‌گویند از لوازم ضروری برای هنگام نگهداری گربه است. گربه‌ها به‌طور غریزی حیوانات تمیزی هستند و استفاده از ظرف خاک برای آموزش دستشویی آنها بسیار راحت است. لازم است از ظرف مخصوص برای دستشویی گربه استفاده کنید که حیوان بتواند راحت و بدون زحمت کار خود را انجام دهد.

انواع متنوعی از ظرف دستشویی گربه در فروشگاه‌های مختلف موجود است که می‌توانید همراه با خاک مرغوب آن را تهیه کنید. پت شاپ دیجی پت یک فروشگاه باسابقه و خوشنام در زمینه فروش انواع غذای گربه، لوازم بهداشتی، اکسسوری و اسباب است که مورد اعتماد مشتریان زیادی قرار گرفته است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت طیف وسیعی از انواعغذای خشک گربه، غذای‌ تر، تشویقی‌های متنوع و سایر لوازم مورد نیاز پت خود را تهیه و خریداری کنید.

ظرف دستشویی گربه باید چه ویژگی و اندازه ای داشته باشد؟

ظرف دستشویی یا همان ظرف خاک گربه باید متناسب با اندازه و جثه حیوان باشد تا بتواند به راحتی در آن بچرخد و دستشویی کند. در پایان گربه با ریختن خاک روی ادرار یا مدفوع خود آن را پوشانده و مخفی می‌کند. اگر ظرف تنگ باشد ممکن است ادرار یا مدفوع گربه روی زمین بریزد و اطراف را کثیف کند.

تنگ بودن ظرف دستشویی باعث می‌شود گربه احساس راحتی نکند و دیگر تمایلی به‌طرف آن ظرف برای دستشویی کردن نداشته باشد. اگر گربه شما درشت، چاق و قدبلند است حتماً در انتخاب ظرف دستشویی مخصوصاً ظرف‎های دردار و مسقف دقت داشته باشید که متناسب با اندازه حیوان باشد.

بعضی از گربه‌ها دچار ناتوانی یا معلویت خاصی هستند که باید توجه داشت دیواره‌های ظرف خیلی بلند نباشد تا گربه به راحتی دستشویی کند. حواستان باشد که دیواره خیلی کوتاه ظرف هم دردسرساز خواهد شد و ممکن است خاک به بیرون بریزد و خانه کثیف شود. معمولاً ظرف دستشویی گربه از جنس پلاستیک مقاوم است، باید جنس مرغوب را انتخاب کنید تا به راحتی نشکند و تحمل وزن گربه را داشته باشد.

 انواع ظرف دستشویی گربه

ظرف دستشویی گربه به دو صورت برای این موجودات طراحی شده است که شامل:

  • ظرف خاک ساده یا بدون سقف
  • ظرف خاک سقف دار

هر کدام از این ظرف‌ها مزایا و معایب خاص خودش را دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

 ظرف معمولی و بدون سقف

پر استفاده ‌ترین ظرف دستشویی گربه همین ظرف معمولی است که قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. این توالت یک ظرف ساده پلاستیکی با دیواره است که آپشن و تجهیزات خاصی ندارد. کافی است در این ظرف خاک مخصوص گربه بریزید تا حیوان به راحتی کار خود را انجام دهد.

مزایا و معایب ظرف معمولی بدون سقف

گربه‌ها به‌طور ذاتی موجوداتی کنترل‌ گر هستند که دوست دارند همیشه حواسشان به اطراف باشد. به‌طور ذاتی گربه خانگی این نوع ظرف را بیشتر می‌پسندد، چون می‌تواند در حین دستشویی کردن حواسش به اطراف هم باشد!

اما در مورد معایب ظرف بدون سقف باید گفت که ممکن است بوی نامطبوع ادرار و مدفوع حیوان در فضا پخش شود. موقع دستشویی کردن گربه هم ممکن است مقداری از گرد و غبار خاک در فضا پخش شود که این برای صاحبان گربه معمولاٌ ناراحت کننده است.

اگر قصد دارید توالت گربه را در حیاط، تراس و فضای باز قرار دهید هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما گذاشتن ظرف در اتاق و فضای دربسته مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که اگر حساس هستید سعی کنید جای مناسبی را انتخاب کنید.

ویژگی ظرف دستشویی  سقف دار گربه

این ظرف‌ها معمولاً قیمت بالاتری دارند و به‌دلیل مزایا زیاد آن خیلی مورد توجه صاحبان گربه‌ها قرار گرفته‌اند. این توالت با داشتن درب تاشو، گربه می‌تواند به راحتی و با کمی فشار داخل برود و بیرون بیاید. این ظرف با داشتن فیلتر یا دریچه‌ای کوچک روی سقف از تجمع گرد خاک و بوی بد در داخل آن جلوگیری می‌کند.

مزایا و معایب ظرف دستشویی سقف دار

مزیت این ظرف سقف‌ داربودن آن است که از انتشار بوی بد در فضا جلوگیری می‌کند و مناسب با قرار دادن داخل اتاق و محیط دربسته است. در این ظرف گربه هر چقدر با شدت خاک روی دستشویی خود بریزد امکان ندارد اطراف ظرف کثیف شود.

از معایب این ظرف این است که ممکن است در ابتدا گربه استقبال خوبی از آن نکند. زیرا محیط بسته و سقف دار است و این به‌دلیل خصلت کنترل گری حیوان است که دوست دارد به محیط اطراف آگاه باشد. اما اکثر گربه‌ها خیلی زود به این ظرف دستشویی عادت می‌کنند. تمیز کردن ظرف و حفظ بهداشت آن باید درباره ظرف بهداشتی گربه مخصوصاً این ظرف به‌خوبی انجام شود.

کت مگ پت شاپ معتبر برای خرید غذای گربه

شما می‌توانید انواع غذا، خوراکی، تشویقی و سایر لوازم مورد نیاز را از این پت شاپ گربه تهیه کنید. ما در فروشگاه کارشناسانی داریم که می‌توانند با توجه به تخصص و تجربه خود شما را راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را دراختیارتان قرار دهند.

 

تعداد صفحات : 50

درباره ما
جدید ترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 13,502
  • بازدید کلی : 102,840